Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Defect Frontpaneel Beosystem 2500 of microprocessor ?

rated by 0 users
This post has 10 Replies | 0 Followers

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member
BayernTechnik Posted: Mon, Aug 19 2013 11:38 AM

Ik heb een Beosystem 2500 (sloop) een aantal dagen geleden gekocht die half vrij defect is en dan met name het bedieningspaneel.

Het gehele bedieningspaneel is niet te bedienen, maar met de afstandbediening reageert hij wel (af en toe niet heel vlot, pas na 3 seconden) en zie je in het display de gebruikelijke dingen gewoon te voorschijn komen (druk je cd, komt er cd te staan etc), ik heb hem nagekeken, maar ik kan hardware matig eigenlijk niets bijzonders vinden, want alle stekkers zitten aangesloten. (op het bedieningspaneel achterop en bij de voeding ook)

Is dit een defecte microprocessor of een defecte print wellicht ? 

Ik ben erg benieuwd wat het zou kunnen zijn !

Groetjes,

Salvador

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Aug 19 2013 11:54 AM

Toetsenfolie?

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Daar zat ik inderdaad aan te denken, maar nog nooit heb ik meegemaakt dat dat in zijn geheel defect is, of is dat wel mogelijk ? is het te testen ?

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Aug 19 2013 1:26 PM

Koppel het toetsenbord eens los en kijk eens of hij dan wel goed reageert op de AB. Je kan natuurlijk als test ook een front van een andere BeoCenter monteren als test.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Mon, Aug 19 2013 4:00 PM

Een breukje zit er zo in hoor, heb ik al een keer gehad en een nieuwe contact folie besteld. Kostte me dacht ik iets van 40 euro.

Brengen & Ophalen

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Dankjullie wel :)

Ik heb inderdaad nog een Beocenter 2500 staan en ik zal de panelen morgen eventjes wisselen zodat ik dat in iedergeval kan uitsluiten..

Als dat folie werkelijk 40,- kost dan sloop ik (het ook al defecte) cassettedeck, het frame, het frontje (cosmetische gedeelte), de motortjes, de voeding en de deurtjes eraf/eruit en dan gooi ik de rest zo uit het raam .. (niet letterlijk, maar wel weg..)  ik heb hem namelijk gratis en heb mijn ouverture omgebouwd naar een kromme laser dus die is er ook al uit (defecte rechte laser unit, met een dode print zit er nu in..)

Nog twee andere vraagjes... waar bestellen jullie de elektronische onderdelen ? want bij Conrad kan ik geen 105*C Condensator toelatende versie vinden voor mijn LC2 (waarde moet ik nog opzoeken).

En weten jullie wellicht of er ergens op internet een webwinkel is met ruime keuze uit luidspreker doeken ? (zoek iets aparts lichtgrijzigs met een lichte glinstering erin voor twee CX 50 speakers en ook nog lichtgrijs of iets leuks voor twee RL35's)

ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Mon, Aug 19 2013 9:18 PM

Staat ie wel in de juiste option ?, dacht dat er een option was die het lokale kb uitschakelde...(blackrix?)

maar de folies gingen dermate regelmatig stuk dat er een vervangende kit voor is...:)

ik heb ook wel eens een niet gesoldeerd smd weerstandje meegemaakt, dus ff goed loeren met een vergrootglas....

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Aug 19 2013 9:25 PM

Bij een Ouverture wordt de volumestand niet weergegeven op het display als hij in optie 0 staat. Bij een 2500 moet volgens mij alles gewoon blijven werken. 

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Mon, Aug 19 2013 9:34 PM

Salvador:

En weten jullie wellicht of er ergens op internet een webwinkel is met ruime keuze uit luidspreker doeken ? (zoek iets aparts lichtgrijzigs met een lichte glinstering erin voor twee CX 50 speakers en ook nog lichtgrijs of iets leuks voor twee RL35's)

Ik heb ooit eens Penta's en CX'en gestoffeerd met aluminium-achtig luidsprekerdoek. Wow!

Bij deze club gekocht in Duitsland.

Op de foto's van mijn vandaag geplaatste "Leslie sells, trumpet stands" thread kun je de CX'en nog zien die ik destijds met dit doek bespannen heb!

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sat, Aug 24 2013 10:06 PM

En maar weer eens een lapje alu stof besteld voor mijn tweede BV5.....

Brengen & Ophalen

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Dankjewel Leslie ! Dat ga ik zeker proberen !

Page 1 of 1 (11 items) | RSS