ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo,
Ik had onlangs het serienummer nodig van mijn Beolab 6000 speaker en die staat onder op de speaker. Speaker voorzichtig neergelegd en het nummer opgeschreven, maar nu heb ik dus geen geluid meer uit deze speaker. het lampje brand rood bij uitschakelen en groen bij het aan doen. Ik heb al even gekeken of de stekkers er goed in zaten en of ik niet het knopje L-R-I verschoven heb, als ik het schuifje op i zet hoor ik wel en brom toon, maar verder geen geluid.
Iemand een idee?
Met vriendelijke groet Etienne
Defect powerlink kabeltje ?
verwissel de speakers eens onderling, masr niet de kabels...
Hallo Ipaul,
ik dacht ook al aan een draadbreuk, en zal inderdaad de speakers verwisselen maar ben bang dat het ook bij de andere speaker zal gebeuren
maar ga het proberen. dank voor de reactie.
Als je ze voor de test omwisselt, zet dan ook even het schakelaartje voor Links en Rechts om, anders heeft de test nog geen zin.
Ik heb de speaker omgewisseld en het schakelaartje omgezet en de speaker werkt, dus het zit hem of in het snoertje of het stekkertje.
Effe kijken naar de stekker.
Er zal wel een soldering los zitten.
Zet de nog werkende BeoLab met het schakelaartje eens op het andere kanaal en kojk eens of hij dan nog werk. Er kan namelijk ook sluiting in de kabel zitten, in dat geval zal de werkende luidspreker ook uitvallen op het andere kanaal.