ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik overweeg de aanschaf van een Panasonic led tv die aangesloten dient te worden op bestaande B&O-apparatuur. Dit betreft:
- beosystem 2300
- luidsprekers Beolab 6000 + 8000 + 3500
Wat komt er allemaal voor kijken om deze B&O-apparatuur aan te sluiten op deze tv? Kan ik de kabels zo aansluiten of moeten deze vervangen worden of moet er nog iets gesoldeerd te worden?
Wie kent een technicus (omgeving Utrecht) die mij hierbij zou kunnen helpen.
Is het al een bestaand systeem wat draait? Dus de 6000 en de rest al op de 2300?
Verder is de vraag wat je wil. Want de 2300 op de tv aansluiten is niet zo moeilijk. Wil je meer richint home cinema, dan heb je een grotere uitdaging.
Ja, apparatuur maakt deel uit van de AV 9000 en volgens mij draaien de 2300 + 3500 op de tv
Ik wil dat het geluid van de Panasonoc tv via de B&O luidsprekers (6000 + 8000 + 3500) loopt. Verder dat ik cd's en radio via de 2300 kan luisteren.
Ik heb een soortgelijke vraag. Ik wil mijn Samsung Samrt TV aansluiten op mijn Beomaster 4500 maar het enigste wat er aan een uitgang op zit is de koptelefoon uitgang dus geen line out o.i.d.
Is het verstandig om de koptelefoon uitgang op de TV/AUX ingang van de BM4500 hierop aan te sluiten of is er een andere manier om het geluid van de Smart TV via mijn BM4500 te laten verlopen?
Brengen & Ophalen
@Leslie, heb je een typenummer?
V.w.b. De 2300. Daar zit geen ML op. Dus ik verwacht dat er een converter in het systeem zit die gebruik maakt van de powerlink en Aux ingang, om uiteindelijk de 3500 via ML aan te kunnen sturen?
@Leslie Ik gebruik digital out naar een losse dac, die aangesloten is op een BM7000. Levert top geluid op.
@Beobuddy en pacificocean, zie foto van de aansluitdiagram. Volgens mij heb ik alleen een digital out tot mijn beschikking en heb er geen jota weet van hoe ik dit nu op mijn BM4500 aangesloten krijg. Wat is een DAC en kun je misschien een link sturen waar ik zo'n ding kan aanschaffen? Verder begrijp ik niet waarom ik geen geluid krijg uit de Samsung. Ik heb een Samsung kabeldecoder via een HDMI kabel aangesloten maar helaas geen geluid. Waarom?
Leslie:
Ik kijk op een Asus scherm (MX279H) met het geluid via de BC9300 over de Beolab 8000's ,
Gewoon koptelefoon uit van je scherm naar de AUX ingang van je BM4500 met het AUX/3.5mm kabeltje (koop wel cavus 3 á 5 meter (herkenbaar aan de vergulden pluggen) want de rest is vaak goedkope rotzooi) en voila !
Je Samsung decoder zou via je HDMI kabel wel naar je tv geluid moeten overbrengen... als je bovenstaande probeert werkt het dan nog niet ? (schermvolume moet overigens op 100% staan en decoder volume ook !) het volume regel je met je BM4500 :)
Ik denk dat als je de "ext scart" aansluiting neemt, dat daar best een kans is dat er een audio line uit in zit.
Maar heb je geen type nummer Leslie? Een hoofdtelefoon uitgang is ook niet optimaal, laat staan soms zelfs van mindere kwaliteit.