ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo,
ik heb een MX 7000 gekregen en heb bij dit toestel de masterlink module ingebouwd van een MX 4200.
is er een software matige instelling met de beo4 nodig om dit te laten werken op het toestel?
Groeten.
Bij mijn weten niet. (Of ik moet het vergeten zijn)
Ik heb hier een zogenaamde MX7002, een MX7000 waar ik jaren terug een ML module van een MX4002 in het gebouwd.
Softwarematig kun je namelijk niets instellen in een MX7000.
Wat je wel moet begrijpen is dat als je een bron opvraagt, deze niet in de connections/sockets menu al moet zijn toegewezen.
Dus als je DTV/Sat gebruikt, dat je niet in het menu al een Sat hebt toegewezen op een scart aansluiting.
Als je MX gaat "sneeuwen" en de apparatuur in de woonkamer reageert wel, dan staan de lnkfrequenties in de hogere voorkanalen niet op de juiste frequenties.
Maar wat ik niet weet is of dat een 4200 ML module wel werkt in een 7000.Een 4200 is uit de tijd dat er een MX8000 tegenover stond met een ander chassis van de BV1
De printplaten en codes op de MX 7000 die bij de stekkers van de module horen zijn identiek aan die van de MX4200 waar ik hem vanaf heb gehaald. Ik ga er dus vanuit dat hier niets aan is veranderd t.o.v. de 8000. Ik zal eens kijken naar de toewijzingen in de beo 4. Weet je wel welke instellingen ik daarvoor moet nemen?
Ik heb de MX7000 in de slaapkamer in optie 2 staan. Dacht dat optie 6 niet werd ondersteund bij deze.
Door de optie 2 weet de MX wel dat hij de master is en verder kijkt op de ML naar andere bronnen als deze niet zijn aangesloten op de MX zelf.
De optie 2 levert bij mij verder geen problemen op in de gehele link setup.
De module van een MX4200 past gegarandeerd niet, deze toestellen hebben een volledig ander chassis. De ML- module uit een MX4200 past wel in een MX8000, een ML-kit uit een MX4002 past wel in een MX7000. De ML-module uit een MX4200 is een kleine print die vanaf de achterkant gezien aan de rechter onderkant in het toestel wordt geklikt, de ML-kit uit een MX4002 is een complete kit die met bedrading wordt aangesloten. Welke is het?
Dat zeg ik
Mooi. Probleem opgelost. Bedankt.
Maar nu is het ons nog niet duidelijk of het een MX4002 module in een MX7000 is of een MX4200 module in een MX8000. Maakt voor de oplossing van het probleem niets uit, maar voor ons wel leuk om te weten.