ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Beste lezers,
Voor mijn schoonvader ben ik op zoek naar hulp/suggesties.
Mijn schoonouders hebben een Beovision avant 32 dvd ( oud model en de beeldbuis is vrijwel op ). Deze tv hebben ze icm een beosound 9000, beolab 8000 luidsprekers en een beolab subwoofer.
Het is nu de bedoeling de tv te vervangen en natuurlijk het geluid te behouden. Nu komt het verhaal van de b&o dealer : het kan met een converter van 500euro en dan alleen op een b&o- of loewe tv. Kan iemand dit verhaal bevestigen of naar het land der fabelen verwijzen?
En graag suggesties wat mogelijk is met een ml converter, welk type en of de merken van compatible tv's?
Alvast bedankt,
Grtz René
Bij B&O is de surroundprocessor ingebouwd in de TV, naar mijn mening ook de plaats waar hij thuishoort. Wil je dezelfde opstelling met andere apparatuur, dan zul je in ieder geval een losse surroundprocessor moeten aanschaffen waarbij je verschillende afstandsbedieningen krijgt met alle bedieningsperikelen van dien. En het ML-systeem waarmee alle B&O apparatuur wordt gekoppeld is alleen aanwezig op B&O apparatuur. Wil je dus hetzelfde bedieningsgemak als met de Avant, dan zul je een B&O televisie moeten aanschaffen.
Er is momenteel een aanbieding waarbij je tot €1500,-- voor je oude werkende TV terugkrijgt bij aanschaf van een BeoVision 11, een andere oplossing is het aanschaffen van een jonge gebruikte BeoVision die voldoende worden aangeboden, bijvoorbeeld een BeoVision 7 van een later type. Bij een BeoVision 11 ben je inderdaad wel een converter nodig om deze te kunnen aansluiten op het ML-systeem omdat B&O het ML-systeem niet meer gebruikt in de nieuwe toestellen maar nog wel ondersteund voor bestaande installaties.
Blackrix, bedankt voor je snelle reactie! Misschien dat je nog één vraag voor me zou kunnen beantwoorden.
De BeoVision 7 is een iets ouder model als de 11. Stel dat we die kopen, moet er dan ook nog een ML systeem worden aangeschaft en geen converter meer?
Thanks!
( een beonoob )
Nope, dan is er geen converter meer nodig. Of het beoogde model een ML aansluiting heeft is overigens te vinden op de product pagina.
Wouter
Dank je! Nu kunnen we gaan winkelen
Welk formaat heb je op het oog? 32", 40" of 55"?