ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Goedenavond, ben vrij nieuw op dit forum maar al een tijdje liefhebber van B&O. Ik heb recentelijk een Beomaster 6000 (type 2251) aangeschaft. Toestel is optisch een plaatje, technisch werken alle functies. Enige probleem is dat het apparaat na enkele minuten spelen vanzelf in de standby mode schiet. Opvallend is ook dat het toestel vrij warm wordt, de koelribben achterop in ieder geval. Waarschijnlijk heeft het een met het ander te maken en is het een oververhittingsbescherming oid.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Is dit een bekend probleem en zoja, wat is de oplossing? vast bedankt voor jullie feedback!
Nou, het is altijd lastig op een afstandje maar die gok durf ik wel aan: slechte/lekke elco's en wellicht vuile/gare ruststroom potmeters.
ipaul: Nou, het is altijd lastig op een afstandje maar die gok durf ik wel aan: slechte/lekke elco's en wellicht vuile/gare ruststroom potmeters.
Ik schat dat het laatste wel eens de hoofdoorzaak kon zijn, het eerste is niet onverstandig om ook naar te kijken.
Bedankt voor jullie feedback... Hoe zien deze ruststroom potmeters eruit?
Deze ruststroompotmeters zitten van binnen bij de eindversterkers.
Als je niet weet waar je moet zoeken, dan raad ik je aan om er verder dan ook van af te blijven. Voor je het weet heb je namelijk meer schade aangericht dan nodig had hoeven zijn. Verkeerd instellen dmv van het verdraaien kan betekenen dat de eindtorren juist de geest gaan geven.
Dat de BM6000 stopt na enkele minuten lijkt dat er een beveiliging in werking treedt. Alhoewel er ook meer aan de hand kan zijn.