Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Mitt första B&O system

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 1 Follower

Pedda
Not Ranked
Posts 8
OFFLINE
Bronze Member
Pedda Posted: Sat, Mar 1 2014 8:43 PM

Hej Allihopa

Jag har nu äntligen köpt mitt första B&o system, en gammal ungdomsdröm om Beocenter 9500 har nu, äntligen gått i uppfyllelse. Min BC 9500 är ny servad och lasern är bytt, fick tag på ett fint ex, utan repor, den ser ut som ny, jag fick till och med original kartongen till systemet fick jag med, tyvärr var kontrollen, en beolink 5000 trasig, så nu styr jag allt med en beolink 1000. Högtalarna jag har är Beolab 6000 och det funkar utmärkt.

Pedda

Rivenflush
Top 200 Contributor
Gothenburg
Posts 333
OFFLINE
Bronze Member

Gratulerar!

My B&O products: Beosound 9000, Beosound 2300, Beosound Century, Beolab 8000, Beolab 6000, Beolab 4000 x2, Beolab 3500, Beolab 2000, Beolab 10, Beolink Active x2, Beotime, Beo5 x2, Beo4, A9 keyring x2, LC2 dimmer x6 and growing....

tamtapir
Top 150 Contributor
Örebro, Sweden
Posts 521
OFFLINE
Gold Member

Pedda:

Hej Allihopa

Jag har nu äntligen köpt mitt första B&o system, en gammal ungdomsdröm om Beocenter 9500 har nu, äntligen gått i uppfyllelse. Min BC 9500 är ny servad och lasern är bytt, fick tag på ett fint ex, utan repor, den ser ut som ny, jag fick till och med original kartongen till systemet fick jag med, tyvärr var kontrollen, en beolink 5000 trasig, så nu styr jag allt med en beolink 1000. Högtalarna jag har är Beolab 6000 och det funkar utmärkt.

Pedda

Häftigt! Grattis!

/***

BO
Top 150 Contributor
Halmstad, Sweden
Posts 728
OFFLINE
Bronze Member
BO replied on Sat, Mar 1 2014 10:32 PM

Trevligt, & grattis!

Var finns du?

Beolab 6000 högtalarna brukar lida av att gummikanterna stelnar och så småningom spricker om de har några år (10+) på nacken.

Beolink 1000 fjärren funkar utmärkt. Det enda du inte kan göra fullt ut med den är att programmera timern. Beolink 5000 fjärren är både svår att få tag i samt svår att använda så den är inget jag rekommenderar.

Hör av dig på forumet om du behöver tips eller hjälp. Här finns många som kan hjälpa till.

//Bo.
A long list...

Pedda
Not Ranked
Posts 8
OFFLINE
Bronze Member
Pedda replied on Sun, Mar 2 2014 1:30 PM

Kollade BL6000 så gott jag kunde, och tycker att kanterna såg ganska  bra ut, men nu ser man kanske allt i ett "rosa ljus" bara för att man är glad att drömmen gått i uppfyllelse. Dom låter bra iaf. Någon som vet vad det skulle kosta att byta om kanterna stelnat? 

BO, jag finns i Stockholms området

Låter bra med fjärren, den funkar för mig, just nu iaf.

Jag kommer säkert att komma med några riktigt korkade frågor, var så säkra :)

BO
Top 150 Contributor
Halmstad, Sweden
Posts 728
OFFLINE
Bronze Member
BO replied on Sun, Mar 2 2014 1:36 PM

Det som händer är att de torkar och blir hårda och då får man sämre bas. Är de mjuka så är det säkert helt OK. Nya gummikanter kan beställas på nätet, kostar 3-400:- med frakt. Sen tilkommer ju jobbet att byta dem.

Det finns några B&O entusiaster i Stockholm som är med här på forumet.

//Bo.
A long list...

talisman
Not Ranked
Sweden
Posts 54
OFFLINE
Bronze Member
talisman replied on Sat, Mar 15 2014 8:41 PM

Grattis !   och välkommen i klubben av B&O fans.

Page 1 of 1 (7 items) | RSS