Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Wie heeft een VIP-uitnodiging voor 8 Mei?

rated by 0 users
This post has 30 Replies | 0 Followers

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris Posted: Tue, Apr 29 2014 7:09 PM

Waar de mond van vol is, althans op het General Forum, is het hier wel erg rustig rond het komende B&O-event van 8 Mei. Niemand die hier een uitnodiging heeft ontvangen voor een dealer bezoek in verband met de voorstelling van een nieuwe tv? Ik ben in ieder geval op post en kijk er naar uit met belangstelling.

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Ik ben ook erg benieuwd wat er uit de hoge hoed getoverd wordt. Het zou een bijzondere tv moeten zijn die zich duidelijk onderscheid van de meeste platte schermen op de markt.

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Thu, May 1 2014 9:14 PM

Uitnodiging gekregen voor vrijdag 16 mei bij dealer

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, May 1 2014 9:25 PM

Ik ook via Baak maar niet geinteresseerd. Kan me niet herinneren dat ik ooit iets met deze beste man te maken heb gehad.

Brengen & Ophalen

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Fri, May 2 2014 8:08 AM

Ik wil toch wel zien wat B&O in deze slopende tijd voor televisieproducenten op de markt brengt om het marktaandeel te behouden en te verhogen. Televisie is nu eenmaal opium voor het volk, en daar valt geld, veel geld mee te verdienen. Persoonlijk denk ik dat Tue Mantoni het wel begrepen heeft, WISA is in elk geval een duidelijk voorbeeld van een opmerkelijke vernieuwing voor B&O.

Koop interesse? Ben nog maar onlangs in een V1 40” gestapt, dus… Maar ik lust wel het glaasje champagne dat bij de dealer klaarstaat.

Na deze nieuwe tv verwacht ik dan ook spoedig een nieuw muzieksysteem gebaseerd op een centrale database met muziek, de nieuwe Essence met de Beomusic applicatie is al een duidelijke verwijzing naar wat er kan verwacht worden. En het ziet er veelbelovend uit... Je muziekcollectie beheren vanuit één centrale plaats, met een afstandsbediening die enkel een 'basic' bediening kan is nu eenmaal voorbij. Welke nieuwe consument wil nog een arsenaal van cd’s tegen zijn muur in een bombastisch toestel.

B&O heeft het wel begrepen, de nieuwe luisteraar wil zijn muziekcollectie streamen doorheen het huis. En daar ben ik dan wel benieuwd naar…

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Fri, May 2 2014 9:25 AM

Leslie:

Ik ook via Baak maar niet geinteresseerd. Kan me niet herinneren dat ik ooit iets met deze beste man te maken heb gehad.

Iemand moet de eerste stap zetten.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Fri, May 2 2014 9:32 AM

Chris:

Ik wil toch wel zien wat B&O in deze slopende tijd voor televisieproducenten op de markt brengt om het marktaandeel te behouden en te verhogen. Televisie is nu eenmaal opium voor het volk, en daar valt geld, veel geld mee te verdienen. Persoonlijk denk ik dat Tue Mantoni het wel begrepen heeft, WISA is in elk geval een duidelijk voorbeeld van een opmerkelijke vernieuwing voor B&O.

Koop interesse? Ben nog maar onlangs in een V1 40” gestapt, dus… Maar ik lust wel het glaasje champagne dat bij de dealer klaarstaat.

Na deze nieuwe tv verwacht ik dan ook spoedig een nieuw muzieksysteem gebaseerd op een centrale database met muziek, de nieuwe Essence met de Beomusic applicatie is al een duidelijke verwijzing naar wat er kan verwacht worden. En het ziet er veelbelovend uit... Je muziekcollectie beheren vanuit één centrale plaats, met een afstandsbediening die enkel een 'basic' bediening kan is nu eenmaal voorbij. Welke nieuwe consument wil nog een arsenaal van cd’s tegen zijn muur in een bombastisch toestel.

B&O heeft het wel begrepen, de nieuwe luisteraar wil zijn muziekcollectie streamen doorheen het huis. En daar ben ik dan wel benieuwd naar…

Op zich is er helemaal niks mis mee,maar het mist gewoon een paar belangrijken dingen.

Maar 4 playlisten - geen genre keuze - een fatsoenlijke afstb met touch screen ( geen beo6 ) 

je zou zeggen dat de eerste 2 toch simpel software matig te zijn op te lossen.

Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
Bronze Member
Zwaan replied on Fri, May 2 2014 11:59 AM
Het wordt zo en zo een 55 inch. Je hebt weer een ml/nl nodig om bv een beosound 5 aan te sturen.
1983beo
Top 500 Contributor
Posts 127
Bronze Member
1983beo replied on Fri, May 2 2014 2:35 PM
Uiteraard. Er zullen zeker geen producten meer uit komen met masterlink. Het is al even bekend dat masterlink zijn langste tijd gehad heeft en dat er word over gegaan op d'r digitale variant netwerk link.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Fri, May 2 2014 5:28 PM

Toch wel in de audio mag ik hopen?

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Fri, May 2 2014 7:13 PM

Masterlink is over en uit. Ook in de audio. 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Fri, May 2 2014 7:24 PM

oke',

Heb je de essence nog aangeschaft doubleU?

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Fri, May 2 2014 7:32 PM

Nee nog niet. Ik (en anderen) kon niet overweg met de BeoMusic App. Heb het het idee dat die app nog heel wat updates gaat krijgen... Dus ik laat het even rusten tot ze dat op de rails hebben.

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Fri, May 2 2014 7:56 PM

Mijn simpele visie van een audiosysteem:

• 1 centrale server met alle muziekbestanden in HD formaat in een centrale ruimte te plaatsen. Het platform van de server moet tijdloos zijn en liefst op een kernel draaien. Geen windowsplatform meer.
  • Een BEO 5 encore-achtig toestel in de hoofdluisterruimte waarop mogelijkheid bestaat om cd te rippen, beheren van je server...
  • Essence plaatsen in de linkruimtes samen met een panel waarop je de audiobron kan kiezen, playlist, mots...
  • Iedere linkruimte moet zijn eigen audiobron kunnen kiezen en afspelen. Dus niet meer gebonden aan 1 bron voor alle linkrooms. Ik ben niet alleen in huis en de andere bewoners willen een andere bron beluisteren dan net datgene waar ik naar zit te luisteren.

Tot zekere hoogte ben ik best tevreden met de beperkingen van de ML doorheen mijn woning, dit wel na het plaatsen van een mac muziekserver die aangesloten staat op de line-in ingang van mijn NL/ML converter (die 4-kleurtjes op de BEO4 waren echt te weinig). Ik kan nu vanuit iedere ruimte de muziekserver opzetten via de link speaker en met een iPod in de hand en de Apple remote applicatie kies ik iedere playlist, album, artiest...

Alleen... De kids in huis willen mijn jazz playlist niet mee luisteren in de badkamer en mijn echtgenote wil graag wakker worden met rock. En dat is nu net de hoofd beperking van het ML systeem. Crying

Networklink is wel degelijk de toekomst en het platform waarop B&O nu dus ook inzet. maar ik ben dankbaar om de inspanning die B&O doet om integratie met oudere systemen toch nog steeds mogelijk te maken, zij het dan wel een beperkte. Welke fabrikant doet dit hen na?

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Fri, May 2 2014 8:29 PM

Chris:
Networklink is wel degelijk de toekomst en het platform waarop B&O nu dus ook inzet. maar ik ben dankbaar om de inspanning die B&O doet om integratie met oudere systemen toch nog steeds mogelijk te maken, zij het dan wel een beperkte. Welke fabrikant doet dit hen na?

Helemaal mee eens hoor dat networklink de toekomst heeft. Alleen het verschil met andere fabrikanten is dat ze het niet na hoeven te doen. Om maar wat voorbeelden te geven.. Een Linn bijvoorbeeld is pas muziek gaan integreren toen het digitale tijdperk aanbrak. Daarvoor deden ze niks aan integratie. Sonos is toen ook pas op de markt gekomen en dankt hun succes dat ze als een van de eerste waren. Dit maakt het een stuk makkelijker als je op hetzelfde platform blijft.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Fri, May 2 2014 9:28 PM

Ik heb een beovision 10 met daarop aan een beomaster5

in de douche heb ik een T 1656 versterker.

mocht ik ooit een ander audio product kopen moet ik dan gelijk ook zo'n achterlijk dure ml- nl converter kopen?

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Sat, May 3 2014 6:54 AM

Geen idee eigenlijk. Voor een nieuwe TV heb je die convertor in ieder geval wel nodig. 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, May 3 2014 8:27 AM

Die T1656 linkversterker word namelijk ook aangesloten via masterlink.

niks meer (ver) kopen dus.

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Sat, May 3 2014 3:38 PM

@Koning Ik probeer hier even je niet-kopen te weerleggen, vat het niet als beledigend op wil je.

Indien je een tv koopt dan moet je idd de NL/ML converter in huis halen wil je bronnen van een ML beluisteren op een nieuwe TV, of andersom, bronnen van de NL op je ML.

Je vind het een duur object? Mijn idee eerst, maar nu niet meer. De Mac Mini als muziekserver aangesloten op de lijn-ingang speelt hoorbaar beter mijn audiofiles af dan aangesloten op de A.Aux van de BS3200. Je verkeert in de mogelijkheid om het toestel overal te plaatsen in de woning, enkel een stopcontact, netwerkverbinding en een ML aansluiting zijn nodig. Momenteel ligt het toestel in de onmiddellijke nabijheid van mijn tv, maar misschien verplaats ik het wel ooit in de slaapkamer en sluit ik er meteen een paar beolabs op aan samen met een ir-oog voor bediening ervan. En alles verwijst dat de mogelijkheden nog niet eindeloos zijn, een usb-aansluiting is op het toestel voorzien, voor wat? Software updates zullen dit later nog wel uitwijzen.

Functioneel bekeken is het toestel dus toch wel prijswaardig. De Passive (een heel goede versterker) kost niet minder, maar die kun je ook enkel in een link opstelling gebruiken, iedere audioliefhebber die van het B&O link systeem niet op de hoogte is zou vragen: waar zijn de rca-ingangen, wat kun je daar nu mee aanvangen?

Laat mij het bekijken vanuit een normale consumer aankoop van een lcd tv, uit mediamarkt of zo. Dit zijn producten waarin ik wel vanuit professioneel standpunt in thuis ben, ttz aankoop ervan, service, dienst na verkoop, enz... Fabrikanten rekenen tegenwoordig in termen van een levensduurte van 3-jaar voor een tv. Probeer eens een consumer tv met een aankoopprijs van +- 500 euro te herstellen binnen de garantietermijn. Dit gebeurt door de meesten niet meer, je krijgt een minderingsbon voor aankoop van een nieuw toestel. Buiten de garantietermijn dan? Weet dat het gros van lcd-tv bestaat uit één grote hoofdprint vol met smd-componenten, gooi dus die tv maar weg en beterkoop een nieuwe.

Ga jij nu om reden van de nieuwe 'dure' networklink niets nieuws meer aankopen bij B&O? Wel dan hink je ook binnen onafzienbare tijd blijvend hopeloos achterop. Waarom heb je B&O aangekocht? Is het om reden van zijn kwaliteit, het gevoel dat je iets aankocht die een blijvende waarde in zich had? Soms moet je een Ferrari ook upgraden, weet je. Je blijft er wel mee rijden, maar toch kan je niet meer mee met het verkeer zonder die nodige upgrade.

Zelfs voor B&O kan het al te laat zijn, de nieuwe technologieën komen uitermate traag bij hen. BeoPlay was een roep om hulp binnen het bedrijf, een redmiddel voor de slechte resultaten gemaakt van het bedrijf sinds 2008, toen men plots bij B&O wakker werd geschud, de aandelen meer dan halveerden, en eindelijk inzag dat men een nieuwe weg moest inslaan om de fabriek te behouden. Resultaten waren na het wisselen van CEO's beter, na het in huis halen van enkel nieuwe ideemakers, maar ik heb het gevoel dat dit nu opnieuw stagneert. De grote hoop nieuwe klanten waarop B&O hoopte zijn er echt niet gekomen. Tue Mantoni sprak van 75% nieuwe klanten met BeoPlay als instap, die daarna bij deze kennismaking zouden overstappen naar het eigenlijke merk zelf. Ik zie rond mij maar weinig BeoPlay producten, er zijn te weinig technologische vernieuwingen geweest om die overstap te rechtvaardigen voor het BeoPlay clientèle. Alles is wel verpakt in een blinkend mooi doosje, maar hinkt technologisch hopeloos achterop. Waar blijft integratie van een mediaspeler met een lay-out zoals Plex? Waar blijft NetFlix integratie? Dit zou pas vernieuwing zijn. B&O zou moeten het hoofd buigen van schaamte om een AppleTV aan te bevelen in zijn systemen.Snelle technologische vernieuwingen is waar de markt op aandringt, en B&O speelt hierop maar laat in.

Laat ons hopen dat in Mei iedereen opspringt van zijn stoel. Indien niet, dan vrees ik een eindscenario à la Loewe. 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, May 3 2014 4:11 PM

integratie van een mediaspeler ?

Laten ze aub daar niet mee beginnen.

Mediaplayers van popcornhour doen het pas redelijk naar een jaar software upgrades.

Je weet zelf dat software niet de sterkste kant is van B&O.'

Zoals het nu gaat via de PUC werkt toch Perfect of niet.

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Sat, May 3 2014 5:39 PM

Chris, ik weet het fijne er ook niet van, maar geen enkele tv heeft een mediaplayer aan boord met een layout als Plex of XBMC. Dit terwijl het toch enkel open software is. Om de een of andere reden zal het wel niet mogen. Netflix integratie zou mooi zijn. B&O zal dit zelf ook wel als goed verkoopargument zien, lijkt me. De andere grote merken hebben het immers ook. Maar ook hier zal het voor B&O niet rendabel zijn. Exacte reden weet ik ook niet, maar waarschijnlijk zal het wel met rechten en licenties te maken hebben en zijn de aantallen te klein. Overigens vind ik het prima op te lossen met een ATV die weg te werken is en volledig te bedienen met de beo4. Airplay krijg je er als bonus bij. 

Wat betreft de convertor dat die te duur is. Als de passieve amp het enige linkproduct is, kan ik me daarin wel vinden.

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member

Deense prijs nieuwe Avant, in euro

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, May 3 2014 9:15 PM

Hollandse Prijs nieuwe Avant 6995 excl. stand

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Thu, May 8 2014 6:26 PM

Wat een tv.....ik hoop dat hij valt 10 mei!

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Ja, dat hoop ik ook! Dan kan de BV9 naar de slaapkamer..Big Smile

Mooie tv, weer met magie door de bewegende delen. Met een indrukwekkend geluid.

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Thu, May 8 2014 8:39 PM

Net terug van de demo. Veel volk!

Mijn indrukken: Top product betreft afwerking, beeld uitmuntend met de door B&O meegeleverde 4K demo, geluid, te druk in de shop om dit te beoordelen, bovendien stond de BL 20 erop aangesloten. Volgende week dinsdagmorgen doe ik een luistertest, alleen dan. Prijs: 8200 euro inbegrepen met vloerstand of tafelstand.

Afstandsbedieningen zeggen mij in principe niet zo veel,je hebt ze nu eenmaal nodig, maar ik was wel verrast door de Oled

Enjoy the music, Chris

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, May 11 2014 8:54 PM

Ben een zaterdag ook maar effe wezen kijken en ik moet zeggen.....Geweldig!

Alleen de prijs 7000 euro.

ik denk dat dit wel een doodsteek is voor de inruilwaarde van je 'oude' tv.

1983beo
Top 500 Contributor
Posts 127
Bronze Member
1983beo replied on Mon, May 12 2014 6:38 AM
Het is toch meer van belang wat je moet bijbetalen? Als deze tv €15000 kost en je krijgt bv €4000 inruil of de tv kost €8000 en je krijgt €2500 inruil.

Ik zou dan blijer zijn met de laatste optie.
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Mon, May 12 2014 6:40 PM

Als je een bv11-55 koopt (9500 euro) en je koopt nu een Bv Avant -55 7000  euro ,wat denk jij dan nog te krijgen voor je Bv11-55.

Ik denk dat de prijs van inruil behoorlijk keldert.

1983beo
Top 500 Contributor
Posts 127
Bronze Member
1983beo replied on Mon, May 12 2014 9:44 PM
Waarom zou je een 11 55 willen inruilen?
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Tue, May 13 2014 4:48 AM

Of een 11-40?

maakt niet uit.

Door de prijs van de avant zakt gewoon je inruil waarde dat bedoel ik er mee.

Page 1 of 1 (31 items) | RSS