Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Ssd schijf in beomaster 5

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 0 Followers

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning Posted: Wed, Jun 4 2014 7:32 PM

Heeft er al iemand zijn hardeschijf al vervangen voor een ssd schijf?

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Wed, Jun 4 2014 7:59 PM

Technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn door een kloon (disc image) te maken van de bestaande HDD via software. Maar ik vrees dat je uiteindelijk de Service Tool van B&O zult nodig hebben om de SSD te installeren / te laten herkennen (Serienr. in Bios).  Zijn de SSD's van dezelfde opslagcapaciteit nu zo goedkoop geworden dat dit een prijswaardig alternatief is? Ik volg dit niet zo op.

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Thu, Jun 5 2014 5:14 PM

1Tb is nog aan de prijs hoor.

Ik vind de bediening af en toe hakkelig,het is net of de harde schijf in de bm5 het niet kan bij benen.

Ben wel eens benieuwd of iemand hier op de forum de hardeschijf heeft laten vervangen voor een ssd schijf.

Mr 10Percent
Top 150 Contributor
So West, Its Now East
Posts 591
Bronze Member

I have tried repeatedly to clone one of my 500Gb 3.5inch drives to an SSD and it does not like it.

Very straightforward to go from 500Gb to 1Tb with a 3.5inch drive using a standard cloner program but I could get neither a 2.5inch 1TB HDD nor a SSD to work.

I'm guessing we need the propriety stick. Can this be bought from B&O?

Groeten en goede nacht
Tien Procent
Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Thu, Jun 5 2014 7:28 PM

In het Engelstalige archief van Beoworld vind ik iets over dit onderwerp:  http://archivedarchivedforum2.beoworld.org/forums/t/35808.aspx

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

Page 1 of 1 (5 items) | RSS