Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Uitval beeld, nog wel geluid BV7-40 mk3

rated by 0 users
This post has 12 Replies | 0 Followers

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek Posted: Wed, Jan 1 2014 5:23 PM

Ik heb steeds vaker dat het beeld van mijn BV7 uitvalt bij switchen van bron; bijv van DTV naar mediaplayer op v.mem of PlayStation op dvd2. Alle bronnen (ook DTV, via decoder) zijn aangesloten via HDMI.

Ook het rechtstreeks opstarten van een bron (soms ook DTV), nadat tv uitstond, geeft regelmatig een volledig zwart beeld (zonder ruis, wel geluid).

alles wordt met een beo4 via PUC bediend

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Overigens: De Beste Wensen voor 2014!

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Probeer de stb's zo in te stellen dat je na de keuze van de box (Humax, PS3 etc) de aan/uit tijd op "TV op Standby".

Zodoende blijven de bronnen aan, zolang je de TV aan hebt staan. Het switchen van bronnen gaat misschien dan ook beter.

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Wed, Jan 1 2014 7:21 PM

Snap niet helemaal wat je bedoeld; bedoel je via menu-aansluitingen het instellen van apparatuur?

Bij elk apparaat heb ik nu al ingesteld staan dat ze continu aan staan (en geen "volg tv" of "handmatig"

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Ja, precies daar.

Er is de mogelijkheid om de box pas in standby te laten zetten als uiteindelijk de tv ook in standby gezet wordt.

Staan de aangesloten boxen ook expliciet ingesteld op hdmi gebruik? Of gebruik analoog en digitaal door elkaar?

HDMI lijnen hebben een soort handshake nodig en is bijvoorbeeld niet hot-plugable zoals USB bij een pc wel is.

Verder kost het bij het switchen tussen digitale en analoge signalen soms wat tijd voor er beeld.

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Wed, Jan 1 2014 8:01 PM

Alle apparaten staan op geluidsingang HDMI en beeld via desbetreffende HDMI letter.

Heb "altijd aan" nu gewijzigd in "uit bij tv stand-by" (zo bedoelde je het toch?)

Vreemd is wel dat ik recent niets gewijzigd (denk ik) heb...., maar het probleem "vanzelf" ontstaan lijkt.

Kijken of het werkt!

Fl_ip
Top 500 Contributor
Posts 160
Bronze Member
Fl_ip replied on Wed, Jan 1 2014 9:34 PM
Je kan hem nog beter op manueel zetten. Dan gaat de decoder gewoon niet uit. Kun je in ieder geval beter testen.

Ook is de vraag hoe is het aangesloten. Met kant en klare hdmi kabels of via bijvoorbeeld een hdmi naar utp convertor?
Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Thu, Jan 2 2014 8:48 AM

Beste Fl_ip,

Laat ik eerst het voorstel van Beobuddy maar eens testen.

Bij mijn weten zijn er geen utp convertors in gebruik, maar rechstreeks van BV7 met HDMI aan apparatuur.

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Mon, May 5 2014 3:59 PM

Probleem is groter geworden; moet TV meerdere keren aan (en uit-) zetten voordat ik naast geluid ook gewoon beeld heb; mn bij opstarten van DTV.

Heb m'n Humax decoder al omgewisseld, van slaapkamer naar beneden en viceversa, maar ook dat maakt geen verschil.

Als ie eenmaal aan is doet ie verder prima en met normale beeld en geluidkwaliteit....

Iemand nog ideeën / suggesties?

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Fri, Jul 25 2014 8:22 PM

Probleem blijft / lijkt toe te nemen.

Vanuit radio weergave lijkt wel  in 1x de DTV in geluid EN beeld in te schakelen te zijn.

Lijkt dus op een of andere, mij onverklaarbare, manier met de overschakeling van bronnen te maken te hebben.

verreweg het slechts gaat overigens het inschakelen vanuit standby.

Nog suggesties?

(of toch dealer maar eens naar laten kijken......)

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, Jul 25 2014 9:52 PM

Al eens geprobeerd om de hele installatie een minuut of 5 spanningsloos te maken?

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Fri, Jul 25 2014 9:56 PM

Ja, al meerdere malen; maar mocht helaas ook niet baten.....

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sat, Jul 26 2014 9:45 AM

Ik denk toch maar even contact opnemen met de dealer.

Rombeek
Top 500 Contributor
Posts 105
Bronze Member
Rombeek replied on Sat, Jul 26 2014 12:06 PM

Ja, denk ook dat ik daar niet onderuit ga komen

Page 1 of 1 (13 items) | RSS