Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

nieuwe beoplay tv

rated by 0 users
This post has 43 Replies | 2 Followers

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning Posted: Sat, Apr 28 2012 11:12 PM

Wat vinden jullie van de nieuwe beoplay v1 .

Ik persoonlijk overweeg om mijn BV8-40 MKII te verkopen.

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Sun, Apr 29 2012 4:55 PM

De doos gaat officieel open 2 mei staat op de site.

 

We unwrap it on may 2nd

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Apr 29 2012 4:58 PM

Veel forumleden hebben hem al gezien.

Ga andere week zeker ff kijken bij die Baak.

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Sun, Apr 29 2012 4:58 PM

Ik heb hem ook op 't forum voorbij zien komen.

Mijn reactie: Goed dat er weer een TV komt in de andere prijsklasse. De Apple iTV die gaat komen eind dit jaar is ook niet te versmaden.

De specs zien er erg goed uit.

 

Eerst LIVE zien en dan oordelen.........is mijn credo.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Apr 29 2012 5:00 PM

Op de Apple iTv kan je zeker geen beolabs op aansluiten.

 

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Sun, Apr 29 2012 5:01 PM

koning:

Ga andere week zeker ff kijken bij die Baak.

 

checken

 

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Sun, Apr 29 2012 5:01 PM

koning:

Ga andere week zeker ff kijken bij die Baak.

 

Altijd leuk om te checken en over te praten

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Apr 29 2012 5:05 PM

Fred noemt het 'slap ouwe hoeren'Big SmileBig SmileBig Smile

en misschien heeft hij wel gelijk..

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Sun, Apr 29 2012 5:10 PM

koning:

Op de Apple iTv kan je zeker geen beolabs op aansluiten.

 

Dan toch maar een NICHE uitwerken...........airplay --> ontvangerunit ---> naar --> Beolab

De iConnect BeoPlay Airplay

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Sun, Apr 29 2012 5:12 PM

koning:

Fred noemt het 'slap ouwe hoeren'Big SmileBig SmileBig Smile

en misschien heeft hij wel gelijk..

Zou leuk zijn eens zelf een sterk drankje mee te nemen en aan hem aan te bieden. ipv dat ouwe h.....

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Apr 29 2012 5:17 PM

Yes - thumbs upBeerBeer

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Apr 29 2012 6:17 PM

B&O Play producten zijn voor zover ik weet stand-alone producten. Ik vraag me dus af of er wel gekoppeld kan worden met andere B&O producten en of er wel surround in zit.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Apr 29 2012 6:22 PM

Standaard 5.1 module.Smile

Kan niet gekoppeld worden (Heb ik trouwens niet nodig)

Wat mij een beetje tegenhoud is het geluid.

De BV8-40 heeft middentoners en Dome tweeters,de beoplay V1 breedband units full range 5cm.

LOUDSPEAKER
Integrated stereo speaker
(centre speaker if surround sound setup)
POWER PER AMPLIFIER
3 x 32 W
EFFECTIVE FREQUENCY RANGE
85 Hz to 20.000 Hz
CABINET PRINCIPLE
Closed box
MIDRANGE
50 mm/2" full range type
CABINET VOLUME
2 x 0.15 litre for full tone speakers
1 x 1.7 litre for subwoofer
BASS EQUALISER

Ben bang dat het geluid tegen gaat vallen tenopzichten van de BV8.

 

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Mon, Apr 30 2012 9:25 AM

Blackrix:

B&O Play producten zijn voor zover ik weet stand-alone producten. Ik vraag me dus af of er wel gekoppeld kan worden met andere B&O producten en of er wel surround in zit.

Wat zou je dan nog willen koppelen?

HDR? Heeft zijn beste tijd gehad.

DVD1/BC2? Na het succes van bluray, wil je toch niet meer je signaal over de coax distribueren.

BM5/BS5 combi? Nooit echt gebruikersvriendelijk geweest voor een Beovision link-TV. Lijkt me zelfs dat een V1 beter werkt, als de BS5 als een muziekserver wordt ingesteld.

Audiomaster? CD'tje? Misschien, maar met al het huidige digitale geweld loopt dit ook op zijn einde. Radio? Niet meer nodig. Smartcard in de Beoplay, en je radiozenders staan open. CI+ is standaard in de Beoplay

Het hele masterlink principe is gewoon passé. 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Apr 30 2012 9:57 AM

Ik heb wel Masterlink door mijn huis. Hoe krijg ik het geluid van de CI module of andere bronnen van de TV in mijn keuken of badkamer? En ik ben niet de enige. Dus Masterlink is volledig van deze tijd. Het gaat niet alleen om bronnen naar de TV te krijgen, maar ook om bronnen vanuit je TV naar andere ruimtes te krijgen. Dat is ook het mooie aan Masterlink.

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Mon, Apr 30 2012 10:15 AM

Blackrix:

Ik heb wel Masterlink door mijn huis. Hoe krijg ik het geluid van de CI module of andere bronnen van de TV in mijn keuken of badkamer? En ik ben niet de enige. Dus Masterlink is volledig van deze tijd. Het gaat niet alleen om bronnen naar de TV te krijgen, maar ook om bronnen vanuit je TV naar andere ruimtes te krijgen. Dat is ook het mooie aan Masterlink.

 

Maar dan wil je de V1 als een master laten werken, en zal je dus nog steeds een Beovision moeten aanschaffen, inclusief de optionele CI+ module van 600 euro... Als link-TV is de V1 niet meer interessant. UTP is nu volledig van deze tijd, en zal uiteindelijk de masterlink wel gaan vervangen. Maar het kan prima naast mekaar werken.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Apr 30 2012 6:54 PM

Masterlink blijft bestaan, alleen wordt als verbinding geen ML kabel meer gebruikt maar UTP. Maar het idee blijft gelijk.

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Mon, Apr 30 2012 9:04 PM

 

Nou, ik bedoelde wel degelijk UTP voor de data... Ik kan me we er iets bij voorstellen als de V1 aanslaat, dat alle Beovisions dezelfde netwerkmogelijkheden gaan krijgen. En de enigste audio dat B&O nog in het assortiment heeft met ML is de BS4. Een BS5 ook, maar die kan al als server fungeren en audio 1 op 1 via UTP (data) streamen. 

De ontwikkelingen zijn de afgelopen 5 jaar zo hard gegaan. Dat zal de komende 5 jaar niet anders zijn. Maar ik kan niet in de toekomst kijken, dus misschien heb je gelijk. Smile

 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Apr 30 2012 9:38 PM

Er zijn inderdaad weinig audioproducten meer. Maar een sterk punt van B&O is altijd Backwards Compatibility geweest. Dus ik verwacht dat, welk systeem er ook zal komen, er voorlopig nog wel rekening zal worden gehouden met de oudere Masterlink producten. Ik draai zelf nog met een BeoSystem 7000, inclusief het zwarteschijven afspeel-apparaat.....Wink

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member

Een paar foto's:

En een link naar YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=6x2aKnBqx2g

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Wed, May 2 2012 4:59 PM

ik vind hem in het zwart mooierSmile

8000
Not Ranked
Posts 24
OFFLINE
Bronze Member
8000 replied on Wed, May 2 2012 7:26 PM

Heb de nieuwe BeoPlay ook al gezien in het wit. Ik vond het beeld echter tegenvallen. 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Wed, May 2 2012 7:46 PM

ja,dat kan.

Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
OFFLINE
Bronze Member
Zwaan replied on Thu, May 3 2012 2:59 PM

Ik heb nu de beomaster 5 en beosound 5 aangesloten op mijn beovision8. Wat zijn de mogelijkheden met de beoplay tv??

1983beo
Top 500 Contributor
Posts 127
OFFLINE
Bronze Member
1983beo replied on Thu, May 3 2012 8:23 PM
Zwaan

De beoplay tv is stand alone er zit dus geen mogelijkheid op om de beomaster 5 aan te sluiten. Of je moet er voor kiezen om de beomaster met speakers stand alone te plaatsen en de tv stand alone
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Fri, May 4 2012 5:58 PM

Je kan draadloos streamenSmile

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

koning:

Ik persoonlijk overweeg om mijn BV8-40 MKII te verkopen.

 

Daar krijg je spijt van denk ik.

Ik heb de Beoplay gezien van de week. Weer een bijzonder (speels) ontwerp die afwijkt van het gebruikelijke.

Dus dat is een kwestie van je vindt het mooi of je vindt het niets, denk ik. Of een kwestie van tijd, wennen en durven.

De verschillende plaatsingsmogelijkheden van ophangen of neerzetten zijn wel grappig om te zien.

Voor wat betreft het geluid, dat is niet slecht, maar staat toch in schril contrast met de BV8-40.

Ik zeg niet dat het slecht is bij de Beoplay, maar zo'n ontwerp als bij de BV8 met de hele (centenbak) baskast, geeft een veel imposanter geluid.

En zeker de BV8-40 met zijn "3-weg" systeem die een goed geluid neerzet

 

Qua beeld gzet de Beoplay een mooi plaatje neer, waar prima naar te kijken is.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Fri, May 4 2012 9:55 PM

OhSad

Is het beeld wel beter?

Heb je ze alle 2 gehoord bij Fred.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

Ik heb de 32 inch even gezien en gehoord. En die kan ik vergelijken met mijn (in de verkoop zijnde met nieuw scherm) BV8-26.

Dan kan ik niet aangeven welk er mooier uitziet. De BV8-26 geeft namelijk een erg strak plaatje en zou ik niet speciaal daarvoor inruilen.

De 5 of 6 hdmi ingangen op de beoplay is dan wel weer handig.

Verder heeft de beoplay geen enkele ml of tradionele powerlink aansuiting meer. Alles gaat middels UTP connectoren.

De beoplay blijft verder een platte tv die ook de bijbehorende speakertjes heeft. Weliswaar beter dan gemiddeld, maar ik heb hem niet voluit gehoord. Maar zelfs de BV8-26 heeft een grotere klankkast en daarbij behorende grotere bass-speaker dan de beoplay 32".

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sat, May 5 2012 2:29 PM

Ben net terug.

Je hebt gelijk,ik vind het 3 keer niks.vind het beeld trouwens ook niet mooi.

Kleuren zijn veel te hard.je kan ook niet meer direct je luidsprekers inschakelen,dat moet nu via een menu.

Voet is bedroefd lelijk,muurbeugel is wel handig.

Geen Beoplay voor mijAngry

1983beo
Top 500 Contributor
Posts 127
OFFLINE
Bronze Member
1983beo replied on Sat, May 5 2012 5:54 PM
Koning

Beeld is inderdaad iets minder. Inschakelen van de speakers kan wel. Je moet alleen in het menu eerst de instelling aan maken en dan schakelt de tv de juiste speakers in bij de bron.

Je kan zelfs bij bijvoorbeeld de Apple tv speaker 4 kiezen en bij tv speaker 5. De mogelijkheden zijn hiervoor erg uitgebreid.

Over de smaak van de voet valt te twisten. De hoge tafelstand vind ik niet mooi maar de lage vloerstand weer wel
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sat, May 5 2012 7:16 PM

Als ik de bv8 inschakel start gaat alleen mijn centerspeaker aan.

Zo heb ik hem in gesteld.

Als ik op de beo-4 bij list speaker zie en ik druk op 5 dan gaat alles aan.

Het journaal of een praat programma vind ik onnatuurlijk over 5 luidsprekers.

Op deze manier werkt het niet bij beoplay v1, zo bedoel ik het.

1983beo
Top 500 Contributor
Posts 127
OFFLINE
Bronze Member
1983beo replied on Sat, May 5 2012 7:30 PM
Koning

Kan bij de v1 ook je kan speaker 1 t/m 9 inprogrammeren zoals je zelf wil. Je kan zelfs het speaker volume en afstand per preset regelen. De mogelijkheden betreft speakers zijn veel uitgebreider als bij de bv 8.

Daarnaast kan je per bron aangeven welke speaker stand je wil hebben. Bij de bv8 kan je alleen kiezen uit audio of video speaker stand.

Wel moet je de 9 speaker standen zelf in programmeren. Er zit geen standaard fabrieksinstelling in.
DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Sat, May 5 2012 7:30 PM

 

Mijn bevindingen... Heb wat bronnen gezien via de CI+ (HD-kabelzenders), en wat Apple-trailers in 1080p vanaf USB-stick. Beeldkwaliteit is zeer zeker niet minder dan van een BV8. Een design die afwijkt van andere TV’s, wat ik wel mooi vind van B&O. Misschien geen liefde op het eerste gezicht, maar dat groeit wel. Alle stands zijn spuuglelijk, dus dat gaat de muurbeugel worden! De gril die je van kleur kunt veranderen is mooi. Niet te dominant, maar subtiel. 

Feit is dat de V1 wel uitblinkt in een aantal dingen, die de Beovisions, van meet af aan hadden MOETEN hebben. Om maar een paar dingen te noemen, meer dan genoeg hdmi-aansluitingen. Een standaard DVB-tuner (CI+), waar je bij de beovisions een veel te dure en optionele DVB-tuner moet laten inbouwen en dan ook nog eens een spaarzame hdmi-ingang moet opofferen. Heel mooi vond ik de mogelijkheid om rechtstreeks naar radio te gaan. Gewoon RADIO intikken en niet zoals de Beovisions in DTV-modus met ROOD om te schakelen tussen radio en tv. 

Het geluid is voor mij niet zo interessant. Als centerspeaker is ie meer dan prima, en in audiomodus doet de centerspeaker toch niet mee. Vind sowieso al 2x BL4000’s vanwege het stereo-beeld al fijner klinken als bv 1x een BL7-1.

Netwerkmogelijkheden om bestanden af te spelen, zijn niet zo interessant voor mij. Ik heb geprobeerd om flac-bestanden, gapless af te spelen vanaf USB, wat een must moet zijn voor mij. Gapless is een stilte van 2 seconden. En met een Sonos voor de audio en een gejailbreakte ATV2 (XBMC) voor de video, legt dus elke tv het nog steeds af. 

De mogelijkheid om zelf de PUC en software te updaten is wel interessant om onafhankelijk te zijn van je dealer. Was dit nou zo moeilijk? Waarom heeft B&O dit altijd zo beschermd?

Laat het allemaal nog wel even bezinken, maar de V1-40 zou wel eens de volgende tv kunnen worden!

 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, May 6 2012 2:08 AM

Vind jij de kleuren dan niet heel hard over komen????

Het geluid kan trouwens ook niet tippen aan een bv8-40

En ja,in een 5.1 opstelling ga je dat zeker merken,de meeste stemmen komen namelijk uit de centerluidspreker.

Het is geen slechte tv en heeft zeker een goed geluid,maar je kan het niet vergelijken met een beovision.

 

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Sun, May 6 2012 8:02 AM

Nee, ik vind de kleuren niet hard overkomen. De V1-40 heeft een wel een veel beter geluid als de 32. Echt vergelijken met de bv8 heb ik niet gedaan. Hoeft ook niet, want deze tv heeft me nooit iets gedaan. Het klinkt in ieder geval 10x beter beter als menig centerspeaker van een prijzig 5.1 setje van een ander merk.

Nee, ik denk dat ik de stemmen prima ga horen! 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, May 6 2012 9:28 AM

In vergelijk met een ander merk ben ik het met je eens.

In die platte Samsungs van tegenwoordig zit namelijk helemaal geen geluid.

De hardheid van de kleuren kan je trouwens aan passen bij deze tv er zitten verschillende kleuren standen op.

Ik heb ook begrepen dat als hij gaat aan slaan,er mogelijk ook een 46 inch versie komt.

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
OFFLINE
Bronze Member
david266 replied on Wed, Jul 11 2012 12:03 PM
Hallo allemaal na lange tijd niet aanwezig te zijn geweest weer terug, ivm forum inlog problemen, maar nu werkt het weer, betreft de deoplay, ik heb het foldertje ervan in de bus gehad, mooi ding, echter vindt ik het beoplay idee slim van b&o maar het is in mijn ogen meer gericht aan het grote publiek, en het echte beofeeling heb ik er wat minder bij, ondanks dat is het wel kwalieteit nog steeds, maar het echte degelijke en vooral futoristische is er wel af, al geldt dat voor alle b&o producten, de mooiste beotijd vindt ik 90er jaren av9000 ouverture beolab bs9000 etc
Hero71
Not Ranked
Posts 79
OFFLINE
Bronze Member
Hero71 replied on Wed, Jul 11 2012 1:01 PM

koning:

Standaard 5.1 module.Smile

Kan niet gekoppeld worden (Heb ik trouwens niet nodig)

Kan bevestigen dat de 5.1 module er in zit

De sound processor van de V1 zit knap in elkaar met heel veel instellingen die je kan aanpassen.

De V1 heeft geen masterlink en kan dus niet gekoppeld worden.

Speaker aansluitingen zijn met de nieuwe UTP stekkers (je kan met een adapter werken of nieuwe kabels)

koning:

Wat mij een beetje tegenhoud is het geluid.

De BV8-40 heeft middentoners en Dome tweeters,de beoplay V1 breedband units full range 5cm.

Mijn oude opstelling:

- Beovision 3
- 2 x Beolab 8000

Mijn nieuwe opstelling:

- V1
- 2 x Beolab 8000
- 1 x Beolab 11

Ondanks de vele geluidsinstellingen ben ik er nog niet in geslaagd om de warme stemklank van de Beovision 3 te reproduceren en dit ondanks de toevoeging van een Beolab 11

Ik ervaar dit toch wel als storend bij alles waar een stem centraal staat (dus film, tv, etc. maar ook muziek wanneer je de V1 als center speaker hebt ingesteld).

Het verschil op vlak van geluid tussen BV8 & V1 zal je merken in de negatieve zin (ZEKER wanneer je geen bijkomende speakers heb). Moest je nu van een andere merk komen dan zou het alleen maar een verbetering zijn.

Page 1 of 2 (44 items) 1 2 Next > | RSS