ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Dat is gelukkig makkelijker dan de systeemsoftware.
-Trek de buitenste aluminiumrand eraf. Dat zit geklikt. Denk om eventuele aardedraad aan de onderzijde
- Schroef de onderste plaat los door de schroeven rondom los te halen
- de middelste plastic clip laat zich het makkelijkst loshalen, door de losgeschroefde plaat aan de onderzijde naar je toe te halen (paar centimeters)
Daarna laat je de plaat iets zakken, zodat de clip uit zijn houdertje schiet.
- In het midden van het chassis kijk je tegen een blikje aan. Dat blikje met het kleine printje (ongeveer 6x10 centimeter) is de STB-C controller. (het zit net onder het scherm)
- Haal het dekseltje eraf en dan zie je vanzelf een ic-tje met daarop (lastige opdruk) een versienummer. Bijvoorbeeld 2.1 of 3.6
- Dat ic-tje vervang je door de nieuwe. DENK AAN DE STATISCHE ENERGIE van jezelf. Liever geen schroevendraaiertjes gebruiken. Kans op breuk in de behuizing van het ic is dan mogelijk.
- Het in elkaar zetten spreekt voor zich. Omgekeerde volgorde. Alleen het plastic clipje midden boven in de plaat druk je nu pas als de schroeven zitten pas op zijn plaats.
- Succes!
Dank je wel Beobuddy , morgen maar eens de stap wagen.
Onze Avant RF staat nog steeds in de woonkamer in de nabijheid van de Beovision 5 wachtend op een koper. De eerljkheid gebied mij te zeggen dat ik nog steeds met een scheef oog stiekum de Avant zit te bewonderen ondanks de enorme aanwezigheid van de Beovion 5.
De Avant blijft nog steeds heel erg mooi en de beeldkwaliteit is subliem (nog mooier als de Beovision 5)! Dit toestel hebben wij destijds nog nieuw gekocht voor een flinke 12000 guldens. Nu zou je er bijna geld bij moeten geven om de Avant kwijt te raken. Vandaag heb ik bij een dealer een nieuwe Anti Reflectiescherm gekocht voor 10 euro. De Avant die we destijds gekocht hadden werd toen zonder dit scherm geleverd (niet op voorraad). Ik denk dat ik 'm maar lekker hou en het in mijn werkplaats een mooi plekje ga geven (naast de AV9000).
Brengen & Ophalen
Mannen bedankt! Vrouwlief en ik blij dat alles nu werkt.
De Humax decoder kan nu eindelijk bediend worden met de Beo4. Nu nog maar 2 remotes ipv 3 (Beo 4 en de remote van de Topfield satellietdecoder). Kijken of ik de Topfield kan vervangen door een ander type zodat ook deze de deur uit kan.
Goed gedaan Lelie! Bedieningsgemak is altijd belangrijk. Staat er geen Topfield in de lijst die werkt?
Jawel, 2x maar daar reageert het helaas niet op. Heb je een suggestie welke satellietdecoder er wel op werkt? Het lijkt wel alsof de lijst alleen maar voorzien is van DVB-C decoders. Ik heb de DVD2 speler zojuist gebruikt maar man o man, wat is het menu daarvan gebruiksonvriendelijk zeg.
Heb je al eerder 2 settop boxen tegelijkertijd bestuurd? M.a.w. Je hebt een werkende splitter en 2 kabels?
Welke software draai je nu met welke topfields erin? De topfild 7710/7700hdpvr zou een mogelijke kunnen zijn. Maar die heeft veel last van uitval. Topfield staat wel bekend om zijn uitstekende beeldkwaliteit.
Heb je de DM7000 ook in de lijst? Die ondersteund meerdere DM types.
Beobuddy: Heb je al eerder 2 settop boxen tegelijkertijd bestuurd? M.a.w. Je hebt een werkende splitter en 2 kabels?
Nee, ik heb de ir oog gewoon verplaatst van de Humax naar de Topfield en daar reageert ie niet op. De laatste 2 scart aansluitingen van de BV5 ondersteunen beide STB.
Welke software? Oops, vergeten te noteren, ik denk de voorlaatste versie.
Ik ga straks even kijken of de DM7000 in de lijst voorkomt....
Tabel 4.35.
Dank je Blackrix :-)