Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Hvilken Beolink Converter?

rated by 0 users
This post has 12 Replies | 0 Followers

Master_Geek
Not Ranked
Posts 79
Bronze Member
Master_Geek Posted: Tue, Sep 23 2014 9:57 AM

Hej alle

Jeg har et Beocenter 8500 med Beogram 9500 som er ændret til at have den samme grå overflade som BC8500 har.

Jeg vil gerne have det sat sammen med et fremtidigt nyt som sandsynligvis bliver et BV7-40 ved hjælp af en Beolink Converter så jeg kan køre lyden fra TV ud gennem de højttalere der er tilsluttet anlægget, og evt. med tiden udvide med baghøjttalere sat til TV for at få surround.

Er dette muligt? Og hvilken BL Converter skal jeg bruge? Der er en del forskellige type numre.

Håber nogen kan hjælpe :) 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Hej Master_Geek,

den hedder BeoLink Converter 1611 (1161166) - hvis det er den europæiske version, du tænker på.

"BeoLink Converter anvendes ved sammenkobling af et audio- og et

videosystem, hvor det ene system bygger på Master Link og det andet på

Datalink (Audio Aux Link).

BeoLink Converter kan anvendes både med en audiomaster og en

videomaster. BeoLink Converter har autokonfiguration, hvilket vil sige, at

den automatisk afgør, om den befinder sig i et Master Link videosystem

eller i et Master Link audiosystem. Konfigurationen finder sted efter

nettilslutning."

Beholder du dine højtalere på BeoCenteret, skal du 'fumle' med AV-knappen for at få tv-lyd gennem anlægget - samt tilpasse tv- og BC-lydniveuet til hinanden. Optionerne er A1-V1.

En bedre løsning er at tilslutte disse direkte til tv'et. Er det passive, skal du bruge en MCL2P hhv en BeoLink Passive som forstærker - så er lydreguleringen nemmere, og du får en ægte centerhøjtalerfunktion på tv'et. Optionerne er da A0-V2.

Vil du - i sidstnævnte tilfælde - kunne tænde tv'et op (med kilde fra dit BC) direkte på BeoCenteret, skal du udover Aux-kablet tilføje et PowerLink-kabel fra BC til konverteren.

MM

There is a tv - and there is a BV

Master_Geek
Not Ranked
Posts 79
Bronze Member

Tak for svaret.

så hvis jeg istedet tilslutter højttalerne direkte til tv, vil jeg så stadig blot trykke på Radio på Beo4 og så er der lyd igennem uden at skulle gøre en masse andet også?

jeg må igang med at finde en Type 1611.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Hej Master_Geek,

jep - netop!

Hvis du bruger standart-indstillingerne, vil fronthøjtalerne spille (stereo) ved kilderne fra audio-anlægget.

Ved kilderne fra tv'et vil tv'ets egne højtalere automatisk spille med som centerhøjtaler - uden at du skal afbalancere lydniveuet manuelt.

Men husk lige, at højtalerne (front/de eksterne) på tv'et skal være af den 'aktive' type (BeoLab)  hhv at der skal bruges en forstærker til et sæt ældre 'passive' højtalere.

En BeoLink konverter skulle være nem at finde på den Blå eller hos en af brugt-forhandlerne.

Der ligger mange derude - ubrugte.

Spørg gerne igen - og fortæl også gerne, hvad du beslutter dig for, og hvad du synes om det.

MM

Master_Geek
Not Ranked
Posts 79
Bronze Member

Nu er de sparret sammen til et nyt Beovision og har inden købet lige et opfølgende spørgsmål.

Hvis jeg gerne vil bruge mine Beovox S80.2 sammen med Beocenter 8500, så vil det være bedst at koble disse direkte til beovision.

Hertil skal jeg så have den passive Beolink forstærker tidligere nævnt i tråden, men skal jeg fortsat også bruge en ML converter? Der er jo også ML i den passive Beolink forstærker.

Og hvordan skal det hele forbindes?

Daniel
Top 75 Contributor
Svinarp, Sweden
Posts 1,632
Bronze Member
Daniel replied on Sun, Sep 13 2015 8:34 PM

Hey guys!

Use the Nordic forum for Danish. This is the (English) General Forum.

Cheers!

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

I was not aware, that General means english.

Why not just skip the post, when you see something in a language, that you aren't capable of ;-)

Shouldn't be that hard.

MM

Dave Farr
Top 50 Contributor
France
Posts 2,283
Gold Member
Dave Farr replied on Sun, Sep 13 2015 10:26 PM
If I see a foreign language in the post title, I'll give it a miss. One problem does arrive when there is no indication of the language in the title and I open up the post to find it's all in German or Danish, Suomi or whatever. It would be nice to know beforehand.

General is general and open to all. I just appreciate the efforts made by non-English members posting in English. I admire their linguistic skills and thank them for it.

Dave.
Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

I would not want to have to swap between different 'language forums' - being someone, that read and write in english, german and danish.

For me every language is 'general' - I even try to follow some of the french postings as well.

Hilsen, greetings, Gruss

MM

Master_Geek
Not Ranked
Posts 79
Bronze Member

None of this really answers my question...

kallasr
Top 50 Contributor
Germany
Posts 2,562
Bronze Member
kallasr replied on Mon, Sep 14 2015 5:35 AM
Just ask your question in english Big Smile

Ralf

PS: I always thought general = english (english website), other languages in their specific sections...

Living Room: Beosystem 4, Beolab 7-2 (Center), Beolab 9 (Fronts), Beolab 8000 (Rears), no Subwoofer. Screen: Sony KD-85XH9096
Dining Room: Beosound Essence MK II with Beolab 4000 on stands, fed by Amazon Echo Show 8
Home Cinema: Beosystem 4, Beolab 7-4 (Center), Beolab 1 (Fronts), Beolab 4000 (Rears). Projector: Sony VPL-HW55
Home Office: Beosystem 3, Beolab 7-4, Beolab 5000, Screen: Sony KD-55XH9005 on Beovision 7-40 stand, ML to Beosound 9000 MK3 and Beosound 5/Beomaster 5 (1 TB SSD version)
Bedroom: Sony KD-65XH9077, Beosound Essence MK II with Beolab 6002 and Beolab 11 (all white, wall-mounted)

In storage: Beolab 5000/Beomaster 5000 (1960s). 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Master_Geek:

None of this really answers my question...

Sorry!

I gave you the answer in my first post above (in the language, that you used for the question) - or at least tried to.

Was that really not enough as an answer?

MM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Master_Geek:

Nu er de sparret sammen til et nyt Beovision og har inden købet lige et opfølgende spørgsmål.

Hvis jeg gerne vil bruge mine Beovox S80.2 sammen med Beocenter 8500, så vil det være bedst at koble disse direkte til beovision.

Hertil skal jeg så have den passive Beolink forstærker tidligere nævnt i tråden, men skal jeg fortsat også bruge en ML converter? Der er jo også ML i den passive Beolink forstærker.

Og hvordan skal det hele forbindes?

Hvis dette var dit spørgsmål?

Når du bruger 'den passive beolink forstærker' som forstærker, er den kun forstærker.

Denne kan bruges i et linkrum også - og skal da forbindes med masterlink til det øvrige setup, plus have et tilsluttet linkøje.

Så, ja - du skal bruge 1611'eren (også kaldet den gamle beolink konverter).

Forbindelsen har jeg beskrevet i mit første indlæg - hvis du da ellers med 'nyt beovision' mener et med masterlink-tilslutning.

MM

MM

Page 1 of 1 (13 items) | RSS