ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Bang & Olufsen praat met Chinese partij over overname
Het gaat om het Chinese Sparkle Rolls Group, waarmee Bang & Olufsen sinds 2012 een samenwerkingsverband voor de Chinese markt heeft.
Er wordt nog onderhandeld over verschillende details waaronder de prijs, waarin de onzekerheid rond het bedrijf verwerkt zal worden, aldus een verklaring.
De afgelopen tijd bleek al dat Bang & Olufsen op zoek was naar een koper. De onderneming heeft te kampen met de felle concurrentie van veel goedkopere rivalen.
Vorige week maakte Bang & Olufsen nog bekend dat de productie van televisies zal worden uitbesteed aan het Zuid-Koreaanse LG Electronics.
Kunnen ze de naam ook niet beter veranderen?
Gemaakt in Zuid-Korea en een Chinese eigenaar.
Er is weinig Deens meer aan op deze manier.
Slechter dan nu kan het toch al niet meer
Als dat zo is dan was het product dat ik nog recent gekocht heb het laatste wat ik ooit van hen koop.
Want idd, ze nemen het niet zo nauw. Sonus Faber die produceerde in Italie, enkele series van luidsprekers werden ook in china gemaakt en men zag wijselijk in dat de afwerking als de kwaliteitscontrole toch niet zo van een leien dakje liep, dus gaat men die producten gelukkig terug in Italie maken. Delveaux is ook al in chinese handen, jaguar is van Tata (india) en die merken zijn voor mij waardeloos geworden qua merk op zich puur omdat het ideaal van het merk, de kwaliteit en de eigenheid van het land om zeep is. Koopt men een Samsung gsm dan is dat koreaanse kwaliteit, koopt men een apple gsm is dat eigelijk een inferieur product (niet eens hd scherm en audiofiele dac) met het apple logotje, made in china met amerikaanse prijs...
Verschil is wel, apple is heel groot en b&o is veel kleiner, in europa gaat het deense merk nog verder kelderen qua verkoop als ze de producten in china maken. Stel je voor de BL5 of 90 made in china, echt schandalig.... en super dure topkwaliteit high end komt ofwel uit europa amerika of japan maar niet uit china.... geen slimme zet.
Ik ga er wel van uit dat de nieuwe Beovisions, duizenden euros goedkoper gaan worden dan de huidige prijsstelling.
Ze willen denk ik meer goedkoper dus dan moet je ook zakken met de prijs.
Ben ook zeer benieuwd.
Vooral omdat het nog lcd panelen zijn.
Denk met de Oled tv in 2017 de prijzen wel weer boven de 10.000 euro komen.
Ik zal het misschien niet genoeg waarderen maar ik vindt dat een 55 inch Beovision Avant LCD met slechts Edge verlichting echt geen 8000 euro mag kosten.
Daarbij heeft hij denk ik nog geen HEVC en zeker geen VP9 aan boord, laat staan HDR.
Het is dus eigenlijk al een behoorlijk verouderd toestel met de prijs van een noviteit.
Dat bijt elkaar behoorlijk vind ik.
Volgens mij krijgen alle schermen binnenkort een update.
Maar dan nog. Bang & Olufsen is met televisies vaak twee jaar te laat met technologieën. Ze mogen dan wel met een flinke update komen hoor.
Je bedoeld Oled technologie....pas 2017
Wat zou een rechtvaardige prijswezen voor de aankomende beovision 14 Schuifschoen?
Over welke grootte praten we dan?
laten we zeggen 40 inch
Ik vind 40 inch voor een 4K televisie veel te klein en eigenlijk zijn doel voorbij schieten.
Ik kan dus eigenlijk daarop niet gericht antwoord geven. Maar om je een voorbeeld te geven hoe ik denk.
De nieuwe LG Oled G6 Signature 65 inch gaat vermoedelijk in Europa 7000 euro kosten.
Dan vind ik dat een 65 inch Oled TV van Bang & Olufsen hoogstends 10.000 euro mag kosten.
Dan vind ik dat een 65 inch Oled TV van Bang & Olufsen hoogstens 10.000 euro mag kosten.
Maar we praten nu nog over lcd.
Want Oled is nog niet aan de orde.
Dan kunnen ze voor de bv14 toch geen bv11 prijzen meer gaan rekenen met een techniek die op zijn laatste loodjes loopt.
Je ziet ook bij Samsung en Sony dat de nieuwe topmodellen in 65 inch ook dit jaar weer aanmerkelijk goedkoper zijn geworden dan de adviesprijzen van de modellen van vorig jaar.
Bang & Olufsen kan dan ook niet anders dan duizenden euro's zakken voor een LCD televisie.
Ik vind het niet zo gek dat ze draaien op het Beoplay gebeuren.
Ben ook zeer benieuwd met wat voor prijskaartje ze aan de beovision 14 gaan hangen.
Toch hebben ze de prijzen al bij gesteld,want volgens mij was de beovision 11 goedkoper dan de beovision 10.
Ja klopt.
Overname door Chinezen is van de baan.....
En nu.....wachten op een andere kandidaat.
Overnamegesprekken Bang & Olufsen mislukt
KOPENHAGEN - De gesprekken tussen Bang & Olufsen met een Chinese partij over een overname van de Deense producent van dure televisies en audiosystemen zijn beëindigd. Dat liet Bang & Olufsen vrijdag weten.
Volgens een verklaring miste het Chinese Sparke Roll Group de deadline voor een overnamebod. Vorige maand werd bekend dat er gesprekken waren tussen Bang & Olufsen en de Chinezen. De twee bedrijven hebben sinds 2012 een samenwerkingsverband voor de Chinese markt. Sparkle Roll distribueert luxegoederen in het land.
Bang & Olufsen is al enige tijd op zoek naar een koper. De onderneming heeft te kampen met de felle concurrentie van veel goedkopere rivalen.
Op de beurs in Kopenhagen werd het nieuws slecht ontvangen. Het aandeel Bang & Olufsen ging vrijdag bijna 8 procent omlaag
Bang & Olufsen, de Deense fabrikant van luxe hifi-apparatuur en andere consumentenelektronica, heeft de besprekingen met de Chinese Sparkle Roll Group over een overname afgebroken. Dat heeft de Deense onderneming zaterdag in een persbericht bekendgemaakt.
De Denen willen niet langer aan het lijntje worden gehouden door Sparkle Roll, een verkoper van diverse luxe-artikelen in China. Het Chinese bedrijf, dat van alles verhandelt, van dure horloges tot en met Rolls-Royce- en Bentley-auto’s, maakte zelf op 22 maart bekend dat het met Bang & Olufsen in gesprek was over een mogelijke overname. Op 7 april meldden de Chinezen, overigens een grote aandeelhouder in de Deense fabrikant, dat ze al bijna 5,7 miljoen aandelen hadden verworven en dat ze in de toekomst een meerderheidsbelang wilden hebben. In dat geval zou de Sparkle Roll Group een openbaar bod doen op alle aandelen Bang & Olufsen.
Bod blijft uit
Volgens de Denen is in de gesprekken met de Chinese aandeelhouder afgesproken dat Sparkle de interesse concreet zou maken en uiterlijk 15 april met een indicatief bod zou komen, of zou beloven dat te doen. Met die afspraak wilde de Deense onderneming onzekerheden wegnemen voor werknemers, klanten en zakenpartners en andere belanghebbenden. Maar volgens het bestuur van Bang & Olufsen is de Chinese aandeelhouder op geen enkele manier in actie gekomen en heeft het bedrijf zich ook niet gecommitteerd aan een mogelijk bod. Voor de Deense fabrikant van luxe hifi-apparatuur en andere consumentenelektronica was dat reden zaterdag de besprekingen af te blazen. Wel blijven de twee partijen met elkaar samenwerken.
Samenwerking
Sparkle Roll is geen onbekende voor Bang & Olufsen. De Denen werken sinds 2012 samen met deze Chinese groep om de verkopen in de Volksrepubliek aan te jagen. Vorige maand meldde Bang & Olufsen nog dat het zijn productie van tv-toestellen gaat uitbesteden aan Taiwanese LG Electronics.
Het bestuur van Bang & Olufsen schrijft dat er nu duidelijkheid ontstaat voor het bedrijf en alle betrokkenen. Bang & Olufsen heeft al geruime tijd te maken met moeilijke marktomstandigheden, nu steeds meer mensen muziek beluisteren via een smartphone in plaats van via de dure Deense hifi-systemen. Ook staan de prijzen van andere elektronicaproducten, zoals flatscreen tv's, aanhoudend onder druk.
Maar Ole Andersen, de voorzitter van het bestuur, verklaarde zaterdag ook dat de marktomstandigheden en financiële prestaties verbeteren en dat er optimisme heerst over een terugkeer naar winstgevendheid, mede door de lancering van nieuwe en innovatieve producten.
Hoog kwaliteitsniveau
Het 91-jaar oude Bang & Olufsen geldt door zijn strakke ontwerp en hoog kwaliteitsniveau als een begrip onder elektronicaliefhebbers. Twee jaar terug meldde Andersen echter in de Deense krant Berlingske dat het bedrijf te klein zou zijn om te kunnen overleven in de elektronicasector. Blijkbaar probeert het bedrijf dat nu toch op eigen kracht te doen.
Als Bang & Olufsen nu maar snel de prijzen van televisies met duizenden euro's naar beneden bijstelt. Dan wordt het misschien nog wat.
Je zoet nu al weer dat de topmodellen 4K LCD LCD televisies van Sony, LG en Samsung duizende euro's goedkoper zijn als hun topmodel van een jaar terug.
Als Bang & Olufsen blijft hangen in zijn vaste prijsjes wordt de kloof met de concurrentie steeds onverantwoord groter.
Die Avant had allang duizende euro's moeten zakken met zijn prijs. Zeker omdat er nog geen recente techniek inzit . HDR lees ik nog niks over bijvoorbeeld, laat staan 10 bit panelen.
Nee, dit kan echt niet meer langer zo op deze manier !!!
30 euro is wel erg weinig hoor.
ontwikkeling is natuurlijk ook gigantisch!
Vergelijk een B&O televisie maar eens met de concurrentie. En dan bedoel ik niet alleen de techniek, maar ook de bouwkwaliteit. Dan wordt een groot deel van het prijsverschil al duidelijk. Heb je dat er niet voor over, dan staat niemand je in de weg om een ander merk te kiezen.
De huidige prijzen van B& ) televisies sleurt het bedrijf naar de afrond!
Ze moeten wel de prijs verlagen, willen ze nog genoeg televisies vekopen.
Bekijk maar even de stock market, na het nieuws van een nieuwe CEO
"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."
zou het nog wel verstandig wezen om een nieuwe tv te kopen met dit soort berichten?
Ik kreeg totaal geen support meer van B&O voor mijn Beovision BV7-40 van 5 jaar oud. Door het ontbreken van ge-update software kon ik inmiddels hele stapel Bluray schijfjes niet meer afspelen op mijn televisie met ingebouwde Blurayspeler.
De dealer deed nog wel zijn best maar B&O zelf blijft verschrikkelijk in gebreke. Voor een TV van 13.000 euro van een merk dat zichzelf ziet als de Rolls Royce in de AV-sector verwacht ik ook de service die bij een Rolls Royce hoort. Helaas, het lijkt meer op de service van een Lada.
Na 35 jaar uitsluitend B&O heb ik inmiddels na deze teleurstelling mijn verlies maar genomen en alles waar de naam B&O op stond verkocht. Inmiddels ben ik zeer tevreden met vervangende apparatuur van de bekende merken. Mocht de Bluray speler het nu niet meer doen, dan koop ik voor 100 euro een nieuwe. Jammer van B&O, maar als je geen support meer geeft houdt het op.
Hier moet ik je gelijk in geven.
Voor een tv van 13000 euro mag je gerust een iets langere ondersteuning verwachten.
Kan begrijpen dat je er klaar mee bent.
beomul:Helaas, het lijkt meer op de service van een Lada.
Een Lada is een beproefd product, en de service ervan als rommelig bestempelen... Nee, helemaal verkeerd.
Een 30 jaar oude Lada valt makkelijker te onderhouden betreft serviceonderdelen dan een B&O, desnoods haal je die gewoon nieuw op in Rusland via internet. Wat een vriend van mij doet die in het bezit is van een Lada Niva.
Mijn nu gestopte dealer hield enkele oudere toestellen van B&O overname's in stock, precies om eigenaars zoals jij uit de brand te helpen. Dit klinkt allemaal mooi, maar ik moet je ten volle gelijk geven dat zo een slechte ondersteuning bij een vijf jaar oude tv eigenlijk niet hoort bij een product uit deze prijsklasse. Na twee productie jaren nog steeds de premium prijs vragen voor een B&O Avant, hiermee win je ook niet echt meer klanten tegenwoordig.
Die ondersteuning was vroeger veel beter bij Bang & Olufsen.
Je snapt dat de meerwaarde van een Bang & Olufsen televisie met zulke magere ondersteuning steeds lager wordt.
Daarom pleit ik ervoor dat de televisies van Bang *& Olufsen drastisch in prijs moeten dalen.
De huidige Avant kan bijvoorbeeld geen HDR aan en heeft ook geen HEVC.
Dat zijn televisies technisch van twee jaar terug.
Toch zie je dat niet terug in de huidige prijs. Voor mij onbegrijpelijk !!!
Ben benieuwd wat anderen van mijn standpunt vinden.