Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

HDR2/DVD2 aangesloten op Beovision 5

rated by 0 users
This post has 48 Replies | 0 Followers

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie Posted: Thu, Apr 11 2013 1:39 PM

Kan een van de experts mij met zekerheid zeggen of ik een DVD2 en/of HDR2 op een Beovision 5 werkend kan krijgen. Destijds heb ik met Blackrix al zitten klooien om een HDR2 op een Avant RF VTR werkend te krijgen maar helaas niet gelukt was. Ik hoor graag van jullie.

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Thu, Apr 11 2013 4:47 PM

Het probleem met een HDR op een Avant VTR is de ingebouwde video in de Avant. Een BeoVision 5 heeft dit probleem niet. Je kan dus beide apparaten zonder probleem samen aansluiten op een BeoVision 5.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Apr 11 2013 8:54 PM

Dank je wel Blackrix! 

Brengen & Ophalen

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
Bronze Member
david266 replied on Fri, Apr 12 2013 6:38 PM
Ja volgens mij was de beovision5 ook uit zelfde productiejaren als de hdr2 gezien het alu van de hdr2 ik zelf gebruik de hdr oude op beovision 5 leuk dat er nog andere bv5 gekken zijn

Fijn weekend allemaal
BeoHut
Top 200 Contributor
Posts 482
Bronze Member
BeoHut replied on Fri, Apr 12 2013 8:10 PM
Een HDR2 kan prima aangesloten worden op een BV5.

Ik heb deze combinatie destijds werkend gezien bij vrienden. Inmiddels hebben ze de apparatuur ingeruild voor modernere apparatuur. Moet dus geen problemen opleveren.
Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Apr 12 2013 8:33 PM

Dank je wel vrienden, inmiddels heb ik "mijn" Beovison 5 vandaag laten ophalen door een verhuisbedrijf en staat nu te pronken in de woonkamer. Man man wat is ie mooi, morgen de boel aansluiten en hopelijk genieten maar.

Brengen & Ophalen

BeoHut
Top 200 Contributor
Posts 482
Bronze Member
BeoHut replied on Fri, Apr 12 2013 8:49 PM
Gefeliciteerd Leslie met je aankoop. Geniet van het prachtige plaatje en het design van deze tv, een high quality B&O product met een hoge WOW-factor. Veel kijk- en luisterplezier toegewenst!
Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Apr 12 2013 8:59 PM

Zal ik zeker doen, thanks!

Brengen & Ophalen

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Fri, Apr 12 2013 9:51 PM

De hdr2 is pas gekomen in de uitloopperiode in 2006 van de BV5. Deze werd in de europese versie van de BV9 ingebouwd meegeleverd, die vanaf half 2006 op de markt kwam.

De BV 5 was er vanaf 2002 en de hdr 1 later pas.

Maar in principe doen ze het beide prima. Geen probleem.

Het voordeel van de HDR2 is dat er een softwarematig programmeerbare STb-C/Puc in zit in tegenstelling tot de HDR1.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Apr 12 2013 10:08 PM

Beobuddy, nog steeds weet ik niet wat dat STb-C/Puc precies inhoud.

Is het nu wel mogelijk om de kabeldecoder (Ziggo) via de Beo 4 te bedienen?

Zag trouwens een kort Youtube filmpje van jou mbt de BV5 en wat oude threads ook over de BV5. Wist dat je heel veel kon maar zoveel? (thumbs up).... 

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Apr 14 2013 9:53 PM

De BV5 werkt perfect en inmiddels ook ontdekt dat er standard al een STB controller in zit.

Morgen kijken of mijn decoder er bij zit.

Is het trouwens mogelijk om een Cona op de Subwoofer uitgang van de BV5 aan te sluiten via een MCL2P versterker?

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Apr 14 2013 9:54 PM

Oh ja, de DVD2 werkt op mijn BV5. Alleen de interactie is vrij traag..

Brengen & Ophalen

ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Mon, Apr 15 2013 6:28 AM

Of je neemt een Ziggo doos met ingebouwde HDR ? Dat scheelt weer een doos (dus HDR2 heb je dan niet meer nodig).

Volgens mij kun je, al dan niet met verloop-kabeltje iedere actieve sub, danwel sub met versterker aansluiten op de powerlink (bijvoorbeeld een oude MFB box en din<>din kabel prik je er gewoon aan).

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Wed, Apr 24 2013 7:44 PM

Iemand die mij kan zeggen welke kabeldecoder ik kan gebruiken op mijn BV5 icm de STB controller.

Ziggo is mijn provider. Misschien dat ik via Marktplaats iets op de kop kan tikken? Ik heb nog wel een Panasonic TU-DC40RD maar om nou die hele decoderlijst af te lopen....

Brengen & Ophalen

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Wed, Apr 24 2013 9:27 PM

En hoe moeten wij weten welke decoders in die lijst staan? 

Je doet er je BV5 echt tekort mee om dat gedateerde spul te gebruiken. Als er al een dvb-c decoder in zou zitten, zal ie inmiddels wel over de datum zijn ivm mpeg4- en/of HD-uitzendingen. Overigens vind ik dat ook van de HDR2/DVD2, maar dat terzijde..

Persoonlijk zou ik er eerst nieuwe chip van West-Europa inzetten, kijken welke ontvangers erin voorkomen en vervolgens een gecertificeerde Ziggo doos met harde schijf aanschaffen. Dat gaat gegarandeerd het mooiste plaatje geven.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Wed, Apr 24 2013 9:53 PM

Ok, hoe kom ik aan die chip (ben jij dat trouwens Blackrix?) Er staat boven je post "verified by Blackrix"?

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Wed, Apr 24 2013 9:57 PM

DoubleU:
En hoe moeten wij weten welke decoders in die lijst staan?

Nou ja, als iemand al een decoder via Ziggo op zijn BV5 heeft aangesloten dan kan het toch ook op de mijne evt. met een nieuwere STB chip?

Brengen & Ophalen

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Wed, Apr 24 2013 10:28 PM

Ja, dat zou kunnen inderdaad. Ware het niet dat die lijst regelmatig wordt ververst, ondanks dat de chip hetzelfde partnummer behoudt. Sommigen blijven erin staan, andere vallen af, nieuwe komen erbij.

De chip (voor elke tv hetzelfde) kun je bestellen via je dealer met dus alleen de laatste lijst. Heb er zelf ooit 1 besteld. Weet niet meer wat die toen kostte, maar het was een paar tientjes exclusief inzetten.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Thu, Apr 25 2013 8:54 AM

In de lijst staat dacht ik de laatste versie voor de UPC en de Ziggo (Cisco-bak).

Beide hebben nog steeds een scart met RGB voor een beter beeld dan analoog. Geen HD (teruggescaled), maar toch beter dan de gecrompeste SD op de kabel.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Apr 28 2013 9:01 PM

@Beobuddy, morgen heb ik een Humax 5050 decoder en volgens mij staat deze wel in de laatste of voorlaatste STB chip. Mijn vraag mbt de BV5 en decoders is het volgende:

Kan ik op de BV5 zowel een satellietdecoder (als deze op de "lijst voorkomt) en de Humax Ziggo decoder aansluiten en beide bedienen via de Beo4. Ik neem dan aan dat ik via de Humax (met harde schijf)  van beide ook de programma's kan opnemen?

Brengen & Ophalen

BeoHut
Top 200 Contributor
Posts 482
Bronze Member
BeoHut replied on Sun, Apr 28 2013 9:54 PM
Leslie, vanavond heb ik nog eea even nagekeken mbt de aansluitingen. Je kunt via de scart-ingangen een Stb-box aansluiten en een sat-box (voor TV Drenthe). Als de decoders in de stb-lijst voorkomen, kun je ze bedienen met de Beo4. De scartingangen AV en Decoder kun je hiervoor gebruiken op de BV5. Zie blz. 24 en 26 van de handleiding. De IR-out heb je dan niet nodig.

Ik hoop dat het gaat werken.

Van belang is dus de chip met de ondersteunende stb-produkten (uitlezen).

Edit: de humax 5050 fungeert als pvr, dus een opname op de schijf is mogelijk. Opnames van een sateliet decoder kunnen op de hdr2 worden opgenomen en (analoog) bekeken worden. Je kunt rechtstreeks 3 scart-apparaten aansluiten op de BV5 en bedienen met de Beo4 (mits ondersteund door stb).
Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Mon, Apr 29 2013 5:52 AM

Kun je niet wat eerder komen dan de 18e :-)

Bedankt BeoHut.....

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Apr 29 2013 12:47 PM

Je kan de Camcord aansluiting eventueel ook nog gebruiken voor een STB. De IR aansluiting op de TV ben je wel nodig om het IR oog dat je op de digitale ontvanger plakt aan te kunnen sluiten.

De aansluitingen: HDR2 sluit je aan op de V.TAPE aansluiting, de DVD2 sluit je aan op de AV aansluiting en de digitale ontvanger op de Decoder-aansluiting, een eventuele tweede digitale ontvanger kan dan op de Camcord-aansluiting. Je moet in dat geval wel een speciale splitter gebruiken om twee IR oogjes aan te kunnen sluiten. En dan zit je vol!

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Mon, Apr 29 2013 5:27 PM

Splitter gebruiken om 2 settopboxen te sturen via ir-oog.

Vervolgens VTape en de AV gebruiken voor STB-Sat en STB-Vaux.

Deze ingangen ondersteunen beide RGB en geven een veel strakker beeld dan bij gebruik over de Decoder, Cam of HDR1-2 ingang.

De laatste geven alleen beeld over composiet en geven geen optimaal resultaat. Verder kun je via vTape en AV de DD/DTS ingangen gebruiken.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Mon, Apr 29 2013 9:13 PM

Blackrix en Beobuddy, bedankt. Waar zijn deze IR splitters te koop, iemand die mij een link kan sturen?

Inmiddels heb ik mijn Humax 5050 binnen. Nu nog een STB schip waar deze Humax in voorkomt?

Brengen & Ophalen

BeoHut
Top 200 Contributor
Posts 482
Bronze Member
BeoHut replied on Mon, Apr 29 2013 9:46 PM
IR splitter is oa hier te koop:

Saturn, Conrad, Wehkamp, BCC etc.

Een minijackplug met twee IR eyes volstaat. Bijvoorbeeld van Marmitek: http://www.marmitek.com/nl/product-details/audio-video-at-home/overal-bedienen/bedienen-van-av-apparaten-die-uit-het-zicht-staan/ir-eye.php

Werkt prima met B&O apparatuur. (Gebruik ze zelf ook ;-)
Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Apr 30 2013 10:04 AM

Beobuddy:

Splitter gebruiken om 2 settopboxen te sturen via ir-oog.

Vervolgens VTape en de AV gebruiken voor STB-Sat en STB-Vaux.

Deze ingangen ondersteunen beide RGB en geven een veel strakker beeld dan bij gebruik over de Decoder, Cam of HDR1-2 ingang.

De laatste geven alleen beeld over composiet en geven geen optimaal resultaat. Verder kun je via vTape en AV de DD/DTS ingangen gebruiken.

Klopt, alleen kunnen dan de HDR2 en de DVD2 niet meer worden gebruikt. Wordt dus een keuze.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Apr 30 2013 10:16 AM

Nog een optie als je één ontvanger wil aansluiten, de HDR2 op de V.Tape aansluiting, de DVD2 aansluiten op de V.AUX aansluiting van de HDR2 en de ontvanger op de AV-aansluiting. Om DVD te kunnen kijken moet je dan wel eerst de HDR selecteren en dan in het menu van de HDR de DVD2.

En nog een mogelijkheid, de HDR2 achterwege laten en de DVD2 aansluiten op de V.TAPE aansluiting en bedienen via V.TAPE. In dit geval gaat de DVD2 wel altijd als eerste naar de ingebouwde harde schijf als je V.TAPE selecteert, als je hem zou aansluiten op de AV-aansluiting en met de functie DVD bedient gaat de DVD2 altijd als eerste naar de DVD-functie.

Dus nog een paar keuze-mogelijkheden.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Tue, Apr 30 2013 11:32 AM

Veel te omslachtig allemaal.

Als je een DVD2 hebt, laat je als eerste de HDR2 lekker achterwege. Zeker als je ook nog eens gebruik maakt digitale satelliet en/of kabelontvangers met een opnamemogelijkheid.

Al dat aansluiten via via, geeft je er geen beter plaatje voor. Theoretisch en praktisch kan het. Maar met een 42 inch scherm, ook al is het SD, ziet composiet er niet uit.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Tue, Apr 30 2013 7:40 PM

Ik heb geen HDR2 aangesloten.

Wat ik aan wil sluiten is:

• Humax 5050 kabeldecoder (Ziggo)
  • Topfield TF77HSCI Satellietdecoder of evt.een ander als die op de STB lijst voorkomt
  • DVD1 of 2 speler.

De zenders van de kabeldecoder en de satellietdecoder wil ik op kunnen nemen, hetzij via de Humax of de DVD2

En ondertussen zit ik dus weer met 3 remotes Sad

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Apr 30 2013 7:57 PM

Ik zou een satellietdecoder met ingebouwde harde schijf nemen, een timer-opname naar de DVD2 of de andere decoder wordt moeilijk omdat de apparaten de BeoVision 5 niet kunnen sturen voor het doorsturen van het signaal. Een satelliet-ontvanger met interne harde schijf is eenvoudig via de interne EPG te programmeren.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Tue, Apr 30 2013 9:11 PM

Als geld geen probleem is, kun je als alternatief een Dreambox 7020HD nemen.

Deze wordt geleverd met standaard 1 satelliettuner en 1 digitale kabeltuner. Ziggo kun je met zo'n box ontvangen. Met UPC is dat een stuk lastiger, die gebruiken vaste combinaties van smartkaarten met hun boxen.

Schijf erin en klaar. Wordt ondersteund door de "DM7000" code in diverse tabellen. Hoef je alleen een DVD erbij te hebben voor de schijfjes.

Vergt meer know-how, maar geeft een tal van extra zenders en dito mogelijkheden.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, May 9 2013 7:30 PM

Heb ik natuurlijk weer! Pincode vergeten (nb zelf ingevoerd) van de BV5 en na een aantal pogingen geeft dat kreng alleen maar de melding "wait". De enigste mogelijkheid is bij de dealer waar het gekocht is de 5 cijferige mastercode op te vragen? Of is er een andere omweg?

Hoelang duurt het voor je weer een poging mag wagen?

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Thu, May 9 2013 10:01 PM

Volgens mij is het een aantal uren wachten voor je weer een poging kan wagen. Hou wel de netspanning erop, als je de netspanning eraf haalt begint de klok voor het wachten weer van vooraf aan. 

Ik ben bang dat je toch een mastercode zal moeten aanvragen, neem daarvoor wel een geldige legitimatie mee. Maar misschien schiet de pincode je weer te binnen?

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, May 9 2013 10:26 PM

Dank je Blackrix! Ook voor de tip van de netspanning, ik had de stekker er alweer uitgetrokken.

Morgen maar eens bij de dealer langs waar de BV5 gekocht is.

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, May 10 2013 10:40 PM

Gelukt! B&O Center (Harold) uit Eindhoven heeft me binnen 10 minuten geholpen, top!

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, May 12 2013 3:51 PM

Ok, mijn BV5 is bijna kompleet met BL8000/BL6000 voor en achter maar mis toch wat bas.

Is het mogelijk om een Cona via MCL2P aan te sturen op de sub PL uitgang van de BV5 (for the time being)? Of eventueel een ander merk actieve subwoofer?

Brengen & Ophalen

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Sun, May 12 2013 7:03 PM

Op zich kan dat prima. Veel vermogen heeft een MCL2P niet echt voor een cona, maar het zal best werken.

Heb je nu met alleen de 8000/6000's de sub wel uit staan? Anders denkt de BV5 dat er een sub aanwezig is en mis je de onderste frequenties die anders naar de 8000's zouden moeten gaan.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, May 12 2013 7:35 PM

Beobuddy, de sub staat of off. Ik ga morgen de Cona er op aansluiten, luisteren naar wat dat voor resultaat geeft. Dank je.

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Jun 7 2013 12:24 PM

Kan iemand mij uitleggen (waarschijnlijk Beobuddy en/of Blackrix) hoe ik mijn Beovision open moet maken om de STB chip in te bouwen?

Brengen & Ophalen

Page 1 of 2 (49 items) 1 2 Next > | RSS