ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hi;
Ik heb weeral een vraag i.v.m. de muziekdatabse voor mijn BS5E.
Is het mogelijk om een afbeelding toe te wijzen aan een nummer....en dat dan voor heel de database?
Als ik deze nummers op mijn pc afspeel met bijv. itunes,mediaplayer enz...krijg ik al deze coverart te zien per nummer...diezelfde nummers van dezelfde locatie ( nas) spelen vanaf mijn BS5 geeft de afbeelding weer van het album, en dit dan voor al de nummers.
Ik zou dus graag op mijn BS5 hetzelfde verkrijgen als op mijn pc..dus nummers die in een album zitten waar ik dan zelf de keuze krijg om bijv. het album af te spelen ( weliswaar met de cover per nummer ), ofwel alle nummers van een artiest/groep ( dus vanuit al de albums de nummers uit Kiezen van die artiest en ook hier de afbeeldingen laten zien per nummer en niet deze van het album ) en tenslotte ook op nummer gaan zoeken , uiteraard ook hier met de afbeelding van de cover van het nummer en niet deze van het album.
Is dit mogelijk? En hoe moet ik dan alles gaan benoemen in ( "Artiest"/"Albumartiest"/ "Album" )
Groetjes..Dirk
Aangezien er totaal geen reacties komen zal ik zelf wat feedback geven over de stand van zaken.
Zoals je hierboven kon lezen gebeurde er blijkbaar vanalles wat niet juist was i.v.m. de coverart. Ik heb eindelijk gevonden wat de oorzaak was.
Ik kreeg dus de verkeerde afbeeldingen te zien en ook meestal in veel te lage resolutie.
Zal eerst even de huidige configuratie doorgeven.
Ik gebruik dus Windows 8, de muziek staat op een ( medion) Nasschijf en ik gebruik mp3Tag om de tags te bewerken. Het probleem van verkeerde tags of te lage resolutie is een gevolg van Windows mediaplayer , deze gaat op eigen houtje zelf afbeeldingen toevoegen aan de tags, meestal in een resolutie van 200 x 200. Deze plaatst hij dan meestal als losse bestanden bij in de map met de muziekbestanden; Er zitten ook wat "hidden" systeembestanden bij in deze mappen, dus eerst moet je in de windowsmappen alles zichtbaar maken, vervolgens al deze jpg files in de mappen wissen en ook de hidden bestandsmappen en files. ( Ps: de jpg files heben meestal als naam xxx.small.jpg en xxx.large.jpg en zeker en vast de belangrijksteis folder.jpg
Dus alles van die bijkomende info wissen, in de muziekmappen bevindt zich dan enkel de muziek, niets anders. Ik heb dan ook nog voor alles zekerheid windows mediaplayer verwijderd van mijn PC ( die gebruikte ik toch niet, ik gebruik VLC -mediaplayer...veel beter! )
Tenslotte heb ik dan met mp3tag gaan kijken in mijn bestanden naar files die nog geen foto hadden, dan deze foto's ( met hoge resolutie ) bijgevoegd...en ja hoor, nu heeft elk nummer de juiste coverafbeelding...en in hoge resolutie.
Ik hoop dat anderen hier ook iets aan hebben, Een forum heeft pas zin en kan blijven bestaan als er nuttige info op staat en dat vragen indien mogelijk opgelost worden.
Groetjes...Dirk
Voor kwaliteits covers ga ik altijd naar http://www.albumartexchange.com/index.php. Of seekacover.com