Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beogram 1600 element/naald

rated by 0 users
This post has 15 Replies | 0 Followers

Toine1
Not Ranked
Posts 45
Bronze Member
Toine1 Posted: Sun, Apr 20 2014 9:56 AM

Ik wilde mijn Beogram 1600 weer opstarten na 20jaar niets doen, blijkt dat de naald foetsie is.Hoe deze kan verdwijnen weet is niet want de doorzichtige houder/beschermkapje zat er altijd opgeschoven [op het element].

vraag1 hoe ik het element van de arm kan afhalen, mij lijkt gewoon er aftrekken?

vraag2 is deze nog kan repareren, door bv nieuwe naald?

vraag3 waar kan ik deze naald of element kopen?

vraag4 welke elementen kunnen er op de beogram 1600, is hier een overzicht van. Huidige is de MMC10e maar kan bv de MMC20e er ook op?

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Apr 20 2014 1:55 PM

1. Arm vasthouden en element voorzichtig naar voren trekken

2. Er zijn bedrijven die er een nieuwe naald op kunnen zetten, dit is zelf niet te doen. Ik heb er alleen geen ervaring mee, welke BeoWorlder heeft er wel ervaring mee en kan een goed bedrijf adviseren?

3. WWW.SOUND-SMITH.COM

4. Alle MMC10 en MMC20 elementen passen, MMC 1 tot MMC 5 passen niet.

Toine1
Not Ranked
Posts 45
Bronze Member
Toine1 replied on Sun, Apr 20 2014 9:11 PM

MMC20 Elementen vanaf $250,-  Sad     Is er geen goede imitatie 

Maar worden die naalden niet apart verkocht of moet ik echt een complete set [=naald & element] kopen.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Apr 20 2014 9:34 PM

Ik heb er zat liggen. PM me maar mocht je interesse hebben..

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Apr 20 2014 10:36 PM

Toine1:

MMC20 Elementen vanaf $250,-  Sad     Is er geen goede imitatie 

Maar worden die naalden niet apart verkocht of moet ik echt een complete set [=naald & element] kopen.

Tsja, beter duur dan niet te koop..... Je moet de complete set kopen of de naald laten repareren bij bijvoorbeeld www.schallplattennadeln.de .

Toine1
Not Ranked
Posts 45
Bronze Member
Toine1 replied on Mon, Apr 21 2014 11:22 AM

Leslie:

PM sent

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Mon, Apr 21 2014 11:50 AM

Als je bij Leslie terecht kan, dan ben je het snelste klaar.

Mocht je naalden hebben die gerepareerd moeten worden, dan kun je ook bij Axel terecht.

Menigmaal hier op de site genoemd en aanbevolen.

http://www.schallplattennadeln.de/

Toine1
Not Ranked
Posts 45
Bronze Member
Toine1 replied on Tue, Apr 22 2014 4:33 PM

Leslie kun jij mij een PM sturen, ik denk dat ik iets verkeerd doe met die PM!!

Toine1:

Leslie:

PM sent

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Tue, Apr 22 2014 9:15 PM

Ik zal mijn verzameling naalden eens op foto(s) zetten zodat je je keus kunt maken. Mijn verzameling begint een beetje veel uit de hand te lopen en het wordt ook tijd om eens wat van de hand te doen. :-)

Ik stuur je wel een PM..

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Tue, Apr 22 2014 9:20 PM

Trouwens, als je op marktplaats struint dan kun je deze naalden incl. platenspeler voor een prikkie op de kop tikken. Zoek maar eens op "beogram".

Brengen & Ophalen

Toine1
Not Ranked
Posts 45
Bronze Member
Toine1 replied on Fri, Apr 25 2014 9:25 PM

Wat heb je in de aanbieding?

Verder was ik al aan de slag om een element te scoren via de koop van een Beogram. Ik merkte wel dat de verhouding los element tov Beogram incl element, qua prijs compleet mank gaat.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Mon, Apr 28 2014 8:42 PM

Ik heb niets in de "aanbieding". Zoals zoveel zooi en met name platenspelers gaat het meestal om het element dus probeer er een te scoren via Marktplaats. Met wat geluk kun je er een voor een habbekrats kopen.

Brengen & Ophalen

Toine1
Not Ranked
Posts 45
Bronze Member
Toine1 replied on Sat, May 3 2014 5:51 PM

Zo dit kan afgesloten worden, ik heb gewoon voor 60,- een radiale Beogram 6000 op marktplaats gekocht met een MMC20CL element in. 

de naald ziet er vuil uit, ik weet nog niet hoe ik deze zuiver moet krijgen.

Nu nog een voorversterker regegelen, geluid is nu veel te schel en moet op stand 80 staan, wel belachelijk dat mijn Japanse Technics geen probleem heeft met een Beogram en een B&O die 10 keer zo duur was wel. Super Angry  Zal deze vraag wel in een nieuw topic plaatsen.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sat, May 3 2014 8:05 PM

Naar mijn weten is een Beogram 6000 een quad platenspeler met een tangentiale arm ipv radiaal. Met een goed MMC20CL element en de Beogram 6000 heb je voor 60 euro een goede koop gemaakt. In ieder geval had ik je voor dat bedrag mijn naald niet verkocht.

Brengen & Ophalen

Toine1
Not Ranked
Posts 45
Bronze Member
Toine1 replied on Sun, May 4 2014 7:56 AM

Leslie:

Naar mijn weten is een Beogram 6000 een quad platenspeler met een tangentiale arm ipv radiaal. Met een goed MMC20CL element en de Beogram 6000 heb je voor 60 euro een goede koop gemaakt. In ieder geval had ik je voor dat bedrag mijn naald niet verkocht.

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=300  even copy/paste in adres balk van je internet browser en dit is het type.

Mijn vrouw vindt dit type trouwens veel mooier qua vorm, maar tov mijn 1600 ziet hij er niet uit, veel gebruiks sporen. En toegeven in mijn jeugd vond ik ook die radiale 1X00 en tangiale arm series veel te vierkant en was ook door de vorm met die afschuining, voor mij dit de mooiste beogram, maarja die hoge B&O prijzen.

En net op het moment dat ik een Technics SL13?? Quartz wou kopen, kwam er de aanbieding voor 398,- gulden; de low budget Beogram1600 met MMC10 element en de rest van het verhaal is hier overal verder te lezen. 

BTW Leslie, ik heb trouwens ook die schuimring set gekocht voor de CX100

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, May 8 2014 11:02 PM

Heel goed, en nu lekker plakken! 

Brengen & Ophalen

Page 1 of 1 (16 items) | RSS