Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beocenter 9500 glasplaten

rated by 0 users
This post has 14 Replies | 2 Followers

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
OFFLINE
Bronze Member
Kronzilla Posted: Sat, Apr 28 2012 10:29 PM

Ik heb een vraagje,

Ik heb een Beocenter 9500, en wat destijds gekend was, de glazen platen zijn losgekomen van de plastic omranding, doordat de zelfklevende foam strips verstorven zijn.Iemand adviseerde mij om gewoon de plastic frame met Bison op de glasplaat te kleven, wat ik niet wilde doen.

Is deze foam nog bij B&O te verkrijgen?

En wellicht niet echt op zjn plaats, maar van de Beolab 2500, waar de stoffen covers zitten, is de foam ook weg op de luidspreker behuizing, ook iemand een idee?

 

Mvg

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sat, Apr 28 2012 10:47 PM

Ik gebruik hiervoor 3M transparante dubbelzijdige tape. Plakt als de nete en heel dun!

Voor wat betreft de foam van de Beolabs heb ik even geen antwoord op maar daar is wellicht ook iets voor te bedenken, toch?

Brengen & Ophalen

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
OFFLINE
Bronze Member
Kronzilla replied on Sat, Apr 28 2012 10:52 PM

ma van B&O was dit zwarte tape... met een foam laagje, is die nog te verkrijgen? Mja ik heb graag alles origineel :p en het mag niet kapot gaan omdat ik er zooo aan gehecht ben :-)

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sat, Apr 28 2012 11:15 PM

Deze dan? Snap even niet waarom je juist wilt dat de tape "origineel" moet zijn?

Brengen & Ophalen

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
OFFLINE
Bronze Member
Kronzilla replied on Sat, Apr 28 2012 11:21 PM

als het origineel zwart was wil ik dat nu ook :p was het origineel doorzichtig wil ikdat ook :-) sorry voor dit wellicht raar antwoord  Stick out tongue

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Sun, Apr 29 2012 5:16 PM

Waarom dezelfde "fout" maken als de B&O tape die te snel veroudert.......

Als je zwart wil dan kan ik adviseren zwarte ruitenkit te gebruiken die gebruikt wordt bij autoruiten. Erg dun aan te brengen, let wel op de droogtijd.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Apr 29 2012 6:02 PM

Artikelnummer 3947685, tape for displayglas for BeoCenter 8000/8500/9000/9300/9500. Je krijgt dan een hele rol, dus je kan de hele wereld aan elkaar plakken! Maar persoonlijk gebruik ik altijd Bison Kit!

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
OFFLINE
Bronze Member

Een mailtje naar de dealer gestuurd,en hij adviseert idd ook niet om de originele tape te gebruiken,want als de glasplaten breken dan kan je ze niet meer vervangen.

Een ander probleem, heb mijn beocenter 9500 es terug na lange tijd terug aangesloten,en wat ik merkte, naast dat alles gewoon perfect werkte, de cijfers onderaan (waar je kan op duwen om bvb een track op de cd te kiezen) die lichten veel minder fel op dan de bovenkant led's. Aan wat kan dit liggen? Bijna gare weerstanden,een potmeter die aan vervanging toe is ofzo? Ervoor heb ik dit eigenlijk niet gemerkt, of is dit normaal dat die minder fel oplichten? Het is al zolang geleden dat ik die nog gebruikt heb dat ik dat eignelijk totaal niet meer weet...

Mvg

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sat, May 5 2012 7:17 PM

kronzilla:

Een mailtje naar de dealer gestuurd,en hij adviseert idd ook niet om de originele tape te gebruiken,want als de glasplaten breken dan kan je ze niet meer vervangen.

"als het origineel zwart was wil ik dat nu ook :p was het origineel doorzichtig wil ikdat ook :-) sorry voor dit wellicht raar antwoord"  Stick out tongue

Nou niet flauw doen, gewoon de originele tape blijven gebruiken, toch?Stick out tongue

Brengen & Ophalen

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
OFFLINE
Bronze Member
Kronzilla replied on Sun, May 6 2012 12:05 AM

seg leslie :p wil mijn schattig beocentertje niet kapot he :-)  mja i kben echt wel verslaafd aan b&o Big Smile  en ik kan en wil nix verkopen :-) .

Ma ik ga dus de 3M tape gebruiken,lijkt mij het veiligst, want wil echt niet dat een glasplaat breekt.

Iemand al enig idee wat de oorzaak zou zijn dat de onderste cijfers gedimd zijn tov de bovenste?

 

Mvg

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sun, May 6 2012 8:14 AM

seg, mja, nix en Ma. Kom jij uit Belgie of zo?Smile

Het zou goed kunnen zijn dat de glaspaneel aan de onderkant vervuild is waardoor de leds wat minder fel door het glas heen "schijnen". 

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Led's hebben ook een bepaalde levensduur. Het komt vaker voor dat de led's zwakker worden, meestal is de remedie het vervangen van de led's. Wel de originele bestellen, anders krijg je kleurverschillen. Is niet zo'n grote klus, zitter er maar iets meer dan 100 in.....Wink

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
OFFLINE
Bronze Member
Kronzilla replied on Sun, May 6 2012 10:19 AM

@ Leslie , ik kom idd uit Belgie, en nee de glasplaten zijn niet vervuild,ma ik denk niet dat het aan de leds ligt want de andere leds die schijnen wel nog fel,zoals voor de volume etc, alleen de nummers onderaan schijnen gedimd. @Blackrix, ik denk niet dat het aan de leds ligt anders zouden ze niet uniform gedimd schijnen allemaal maar zou er een onderlinge variatie inzitten, ze schijnen echt allemaal gedimd... maybe moet ik es de servicemanual doorspitten,denk dat dat het beste zal zijn :-)

 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, May 6 2012 12:29 PM

Volgens mij kan de lichtsterkte van de led's worden ingesteld met een potmeter, deze kon ook wel eens een probleem hebben. Ik zou inderdaad even het servicemanual er op naslaan.

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
OFFLINE
Bronze Member

Ga ik es moeten doen. Thx voor het advies Smile

Page 1 of 1 (15 items) | RSS