Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Hulp gevraagd: Welke AV versterker bij mijn Beolab's

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 0 Followers

BeoDane
Not Ranked
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member
BeoDane Posted: Sun, Apr 29 2012 12:08 PM

Beste Beoworld mensen

Ik sta eventueel voor het besluit om min Beovision 7-40 (plus Beolab 7.4) te gaan verkopen, en een non-B&O TV aan te schaffen. Dit om diverse redenen.

Ik heb 2x8000 plus 2x6000 en de Beolab 2 als subwoofer (op de muur hangt de Beosound 3200). Welke moderne AV versterker zou ik het beste kunnen kopen om vooralsnog mijn Beolab's te kunnen blijven gebruiken. Welke kabels zou ik dan nodig hebben? 

De Beosound 3200 als master te gebruiken is geen optie denk ik, omdat die geen surround/subwoofer ondersteunt.

Is er iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten, of iemand die wel de Beolab's in surround heeft aangesloten op een non-B&O TV ?

Laat mij aub weten hoe, en hoe het bevalt en of er andere suggesties zijn om misschien vooralsnog mijn Beolab's te behouden.

Alvast erg bedankt voor jullie antwoorden

BeoDane

 

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Sun, Apr 29 2012 4:58 PM

Een AV-versteker met pre-out (volume-geregeld) uitgangen kun je de labs op laten werken, maar of je daar zo gelukkig van wordt. 3 remotes, een extra center-speaker, en nog wel wat dingen.

Andere mogelijkheid is om een non-B&O TV te kopen, met 5.1 uitgangen. Bijvoorbeeld een Loewe. Nadeel is dat als je je 3200 wil gebruiken, altijd de TV aan moet, waarna je wel het scherm kunt muten.  

Als de reden is dat je huidige 7-40 maar 1 DVI-ingang heeft, weet niet welke versie je hebt, en je een BV10 te duur vind, (begrijpelijk) dan zou de nieuwe V1 wel eens mooi op tijd kunnen komen. Enigste beperking is het ontbreken van masterlink voor je 3200. Ook niet helemaal ideaal, maar dat is nog wel te overzien.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Apr 29 2012 5:03 PM

Ik heb begrepen als de Beoplay v1 'aanslaat' er ook een 46 inch versie komt.

Page 1 of 1 (3 items) | RSS