ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
De headphone uitgang is te krachtig. De beolabs hebben maar weinig signaal nodig! Daarom hoor je bij het aanzetten een harde plof, waarschijnlijk ook wat ruis of brommen.
Je zou dit kunnen (laten) solderen en tussen de beolabs en je TV zetten: http://www.head-fi.org/t/198828/the-hissbuster-for-sensitive-headphones
De hissbuster maakt het signaal zachter. Je moet de TV dan iets harder zetten maar zulke ploffen komen niet meer door en ruis vermindert.
Ik heb m ook gemaakt, werkt perfect, geen extra kastjes nodig!
Een mooie benaming voor wat in principe niet meer dan een spanningsdelertje is.
Een handige oplossing, maar het zou niet de mijne zijn. Het komt de hoeveelheid vervorming in het signaal niet ten goede.
Het zou mooier zijn als de tv over een geregelde line-out zou beschikken en een triggersignaal voor het aan- en uitzetten van de beolabjes. Versterkers van Pioneer hebben dat bijvoorbeeld.
Maar als dat niet voorhanden is, dan zou dit een oplossing kunnen zijn. 2 connectortjes en 4 weerstanden kosten niet veel.
Ik wilde alleen maar aangeven dat er zijn die de labjes op die hebben aangesloten in combinatie met een versterker.
Een ouverture voor weinig geld zou er inderdaad ook tussen kunnen, maar dan heb je inderdaad die extra schakel (die extra ruimte in neemt)
Hallo beobuddy en dave,
Inderdaad, een spanningsdeler, ik zou graag nog eens zo technisch worden dat ik precies snap hoe dat werkt! Hoezo geeft dat meer vervorming?
Dave, ik bedacht vandaag dat je ook heel best dit zou kunnen gebruiken: http://www.allekabels.nl/na/0/1054656/jack-verlengkabel.html
Of een andere dergelijke volumeregelaar voor hoofdtelefoons met 3.5mm jack stekkers. Gewoon instellen op iets van half volume.
Werkt namelijk precies hetzelfde als de hissbuster, want effectief ook gewoon een weerstandje in serie en naar de massa. Wat denk jij beobuddy?
Zo'n volume regelaar is hetzelfde als de hissbuster.
De hissbuster is ook niet meer dan een volumeregelaar: twee weerstandjes die het volume verlagen met een vaste waarde.
Een volumeregelaar zoals in dit stekkertje is twee regelbare weerstandjes die het volume verlagen met de waarde die je instelt door aan het wieltje te draaien. Het effect is identiek!
Als ik eerder had bedacht dat die volumeregelaartjes bestonden had ik zelf eentje gekocht ipv zelf de hissbuster te solderen, het was nogal wat werk om het netjes te krijgen.
Heeft de nieuwe TV ook nog normale luidsprekeraansluitingen voor passieve luidsprekers?