Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beolabs op niet b&o tv

rated by 0 users
This post has 12 Replies | 0 Followers

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 Posted: Tue, May 13 2014 8:52 AM
Ik heb op een kamer setje beolabs 6000 aangesloten op een niet b&o tv via op tv de headphone aansluiting naar de beolab tullip op schuifje line werkt goed behalve bij tv aanzetten uitzetten een harde plof uit speakers, ik begreep dat ik er dan een soort sonos oid tussen moet plaatsen mijn vraag is welk apparaatje het voordeligste en beetje energy zuinig geschikt is?

Alvast bedankt voor meedenken
Premiumverum
Top 500 Contributor
Netherlands
Posts 115
Gold Member

De headphone uitgang is te krachtig. De beolabs hebben maar weinig signaal nodig! Daarom hoor je bij het aanzetten een harde plof, waarschijnlijk ook wat ruis of brommen.

Je zou dit kunnen (laten) solderen en tussen de beolabs en je TV zetten: http://www.head-fi.org/t/198828/the-hissbuster-for-sensitive-headphones

De hissbuster maakt het signaal zachter. Je moet de TV dan iets harder zetten maar zulke ploffen komen niet meer door en ruis vermindert.

Ik heb m ook gemaakt, werkt perfect, geen extra kastjes nodig!

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Tue, May 13 2014 8:21 PM
Hallo,

Goed nieuws en bedankt voor de link, is er eventueel een mogelijkheid dat u deze kunt leveren? Ik verander als goed is deze week de lcd voor een grotere dus wil eerst even testen of de beolabs daar ook ploffen, maar als ze ook ploffen zou ik graag deze methode gebruiken, ik hoor wel van u of u dit eventueel zou kunnen regelen en ik u uiteraard daarvoor betaal

Mvg
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Wed, May 14 2014 9:13 AM

Een mooie benaming voor wat in principe niet meer dan een spanningsdelertje is.

Een handige oplossing, maar het zou niet de mijne zijn. Het komt de hoeveelheid  vervorming in het signaal niet ten goede.

Het zou mooier zijn als de tv over een geregelde line-out zou beschikken en een triggersignaal voor het aan- en uitzetten van de beolabjes. Versterkers van Pioneer hebben dat bijvoorbeeld.

Maar als dat niet voorhanden is, dan zou dit een oplossing kunnen zijn. 2 connectortjes en 4 weerstanden kosten niet veel.

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Wed, May 14 2014 2:39 PM
Ik geloof je gelijk, maar om nou een versterker aan te schaffen daarvoor.... Ik heb er het liefste zo min mogelijk tussen zitten, de nieuwe tv zal wel digi out hebben maar is niet regelbaar dus..

Wel bedankt voor het antwoord, de beolabs 6000 klinken wel meer helder bovenin als de beolab 7.1 van mijn beovio 7, de bass is minder maar goed genoeg voor de kamer waar het komt
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Wed, May 14 2014 4:27 PM

Ik wilde alleen maar aangeven dat er zijn die de labjes op die hebben aangesloten in combinatie met een versterker.

Een ouverture voor weinig geld zou er inderdaad ook tussen kunnen, maar dan heb je inderdaad die extra schakel (die extra ruimte in neemt)

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Wed, May 14 2014 4:53 PM
Ja dat klopt ouverture zou ook kunnen maar zon ding moet in mijn ogen dan wel gelijk ook strak erbij aan de muur, daar waar de beolabs tydloos zijn is de ouverture type met casette dat niet, ik wilde het graag strak aan de muur zonder zichtbare kabels, dus lcd strak op de muur en links rechts de belabs 6000
Premiumverum
Top 500 Contributor
Netherlands
Posts 115
Gold Member

Hallo beobuddy en dave,

Inderdaad, een spanningsdeler, ik zou graag nog eens zo technisch worden dat ik precies snap hoe dat werkt! Hoezo geeft dat meer vervorming?

Dave, ik bedacht vandaag dat je ook heel best dit zou kunnen gebruiken: http://www.allekabels.nl/na/0/1054656/jack-verlengkabel.html

Of een andere dergelijke volumeregelaar voor hoofdtelefoons met 3.5mm jack stekkers. Gewoon instellen op iets van half volume.

Werkt namelijk precies hetzelfde als de hissbuster, want effectief ook gewoon een weerstandje in serie en naar de massa. Wat denk jij beobuddy?

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Wed, May 14 2014 6:09 PM
Hallo premiumverum,

Bedankt voor de tip, gebruik je dit volume regelaar stekkertje zelf ook? Ik zou inderdaad graag zeker weten of dit zelfde zal gaan werken, bedankt
Premiumverum
Top 500 Contributor
Netherlands
Posts 115
Gold Member

Zo'n volume regelaar is hetzelfde als de hissbuster.

De hissbuster is ook niet meer dan een volumeregelaar: twee weerstandjes die het volume verlagen met een vaste waarde.

Een volumeregelaar zoals in dit stekkertje is twee regelbare weerstandjes die het volume verlagen met de waarde die je instelt door aan het wieltje te draaien. Het effect is identiek!

Als ik eerder had bedacht dat die volumeregelaartjes bestonden had ik zelf eentje gekocht ipv zelf de hissbuster te solderen, het was nogal wat werk om het netjes te krijgen.

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Wed, May 14 2014 6:53 PM
Ja dat geloof ik ja, ik zal dit stekkertje wel gaan bestellen dan als de nieuwe tv ook plof geeft

Dank u
Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, May 16 2014 8:13 AM

Heeft de nieuwe TV ook nog normale luidsprekeraansluitingen voor passieve luidsprekers?

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Fri, May 16 2014 12:39 PM
Nee alleen headphone
Page 1 of 1 (13 items) | RSS