Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

HDR1 gebruiken met Avant-VCR; video blijft de VMEM-source...?

This post has 11 Replies | 3 Followers

e_Ric
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
e_Ric Posted: Mon, Apr 30 2012 5:26 PM

Hallo, wij hebben al jaren een Avant "32 met ingebouwde videorecorder. Die bevalt nog altijd prima. Alleen het gedoe met die video-banden is natuurlijk niet meer heelmaal van deze tijd.

Kreeg ik de mogelijkheid om voor een net prijsje een HDR1 over te nemen. Dacht ik dat bij B&O alles altijd plug en play is, maar dat viel nu toch en beetje tegen. Ik dacht slim te zijn door aan de achterkant gewoon de 21-pins scant-aansluiting van de Video los te trekken en daarvoor in de plaats de HDR1 in te pluggen.

Niet gehinderd door enige kennis dacht ik daarmee klaar te zijn. Dat viel dus tegen, want het VMEM-signaal van de Beo4-afstandsbediening wordt dus nog gewoon opgepikt door de videorecorder, die dan verder geen beeld meer kan laten zien, maar wel nog steeds reageert op het Beo4-signaal.

Er moet dus duidelijk meer gebeuren; iemand hier enig idee wat?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Mon, Apr 30 2012 7:17 PM

Afhankelijk van het type 32"avant, kun je in het service menu "internal vcr: op "ON/OFF" zetten.

e_Ric
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
e_Ric replied on Mon, Apr 30 2012 11:40 PM

Dat klinkt als een heel goed advies. Hartelijk dank, Beobuddy!

Echter, dat 'service menu'; hoe roep ik dat op??? 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

Je gaat via menu, setup en terwijl je op tuning staat, 0 0 go. Chassis variant.

e_Ric
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
e_Ric replied on Tue, May 1 2012 11:07 PM

Service-menu gevonden en ook de instelling Internal-VCR Yes/No (onder service-menu-optie 'Avant variant').

Het wijzigen van deze parameter (Internal-VCR) van Yes naar No geeft nogal wat gevolgen en haalt eigenlijk alles overhoop, maar heeft niet het gewenste effect.

Voor de komst van de HDR1 waren er al 2 (prima functionerende) externe bronnen aan de Avant vervonden:

1) (middels de Decoder-aansluiting:) een B&O Set-top-box-controller + Nokia 119c digitale TV-ontvanger, die weer wordt bediend met de DTV-functie op de Beo4

2) (middels de AV-aansluiting:) een B&O DVD1, die weer gehoorzaamd aan de Beo4 in de DVD-positie

En met de komst van de harddisc-recorder:

3) (middels de Video-aansluiting) de HDR1, die volgens de handleiding weer aangestuurd zou moeten worden met de Beo4 in VMEM-positie.

Zet ik nu service-menu-optie Internal-VCR op 'No' dan kan ik in het normale Setup-menu ook de Source voor de Video-aansluiting kiezen (V-Tape of None), maar daarmee houdt het goede nieuws wel op, want:

1) druk ik op de Beo4 nu op DTV, dan krijg ik niet langer het digitale televisiebeeld, maar het disk-content-menu van de HDR1...??? Verder reageert de HDR1 in DTV-mode op geen enkele manier op de Beo4

2) geeft de Avant geen beeld meer door van de DVD1. (De DVD1 zelf reageert nog wel op de afstandsbediening, want je ziet op het apparaat zelf dat 'ie de stand-by-mode verlaat maar het beeld blijft dus zwart...)

3) blijft de ingebouwde videorecorder reageren op de VMEM-comando's van de Beo4 (je hoort de band starten / stoppen)

Zet ik dan de service-menu-optie Internal-VCR weer terug op 'Yes', dan doen DTV en DVD het weer als vanouds...???

Wat gaat hier nu mis? Dit gaat mij duidelijk boven mijn pet!

(Ze hebben dat service-menu natuurlijk niet voor niets zo verstopt, dat is natuurlijk bedoeld voor B&O-techneuten die verondersteld worden te weten wat ze doen...)

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

Helaas moet je dan een stapje verder.

De video heeft een ML verbinding met het chassis. Deze flatcable moet je loshalen.

Die flatcable zit bovenop de grijze bak waar de video in zit. En die is lastig te bereiken. Alleen door de video los te halen, kom je erbij.

Bij het vastzetten van de video moet je dan weer letten op het palletje van het videocassette klepje dat die goed valt/

Dan moet het werken. Zodra je de HDR1 op de scart VTAPE aansluit en de tv opnieuw opstart, dan wordt de HDR1 herkend.

Deze connector/input is dan ook niet te wijzigen.

 

 

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Fri, May 4 2012 10:19 PM

Ben toch wel heel benieuwd. Dit gaat ook lukken met een HDR2?

Brengen & Ophalen

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

In principe wel.

Zowel de HDR1 als de HDR2 reageren op de VTAPE instructie.

e_Ric
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
e_Ric replied on Sat, May 5 2012 1:09 PM

 

OK Beobuddy, wederom dank! Ga dit eens proberen.

Nog even voor alle duidelijkheid: als die ML-verbinding eenmaal is verbroken, dan moet de instelling 'Internal video Y/N' in het service-menu vermoedelijk weer op 'No' worden gezet. Klopt dat?

En ik vroeg mij nog af: onze Avant lijkt het type HDR als source niet te kennen. Is daartoe wellicht ook nog een update van de systeem-software nodig?

 

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sat, May 5 2012 9:35 PM

Beobuddy:

In principe wel.

Zowel de HDR1 als de HDR2 reageren op de VTAPE instructie.

Volgens mij heb ik deze sessie al gedaan (telefonisch samen met Blackrix) maar helaas.

Ik heb zelfs de video er helemaal uitgehaald omdat ik dat ding toch niet gebruik en er later een DVD1 voor in de plaats wil zetten (leuk projectje).

Brengen & Ophalen

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Sat, May 5 2012 10:30 PM

Het moet kunnen. De RF herkennen de hdrbook op de vtape.  En die draaien op dezelfde software uit dezelfde reeks. weliswaar iets nieuwer. Dus daar kan het in zitten.

Zelf heb ik het wel draaiende gekregen.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sat, May 5 2012 10:41 PM

Heeft iemand voor mij dan de laatste S/W versie voor de Avant RF 28" VTR. Als ik de file heb dan brand ik 'm zelf wel opnieuw in de bestaande Eeprom.

Zit de update voor de STB ook in dezefde Eeprom?

Brengen & Ophalen

Page 1 of 1 (12 items) | RSS