Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Condensatoren

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 0 Followers

Fred
Not Ranked
Lunteren
Posts 4
Bronze Member
Fred Posted: Wed, Jun 4 2014 8:34 AM

Goedemorgen,

Ik ben een aantal B&O apparaten aan het restaureren. Hiervoor ben ik op zoek naar een leverancier die hoogwaardige MKP condensatoren kan leveren. Kent iemand een goede importeur of een ander adres. Wat opvalt is dat je zodra het HIFI componenten betreft de prijzen skyhigh zijn. Kent iemand andere wegen?

Bij voorbaat dank.

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

eoo-bv.nl (MKP of MKP beste)

http://www.elektronica-online.nl/ (bij onderdelen > condensatoren)

en natuurlijk Conrad, maar ik vind daar de verzendservice (geen brievenbuspost mogelijk) niet goed en ook het zoeken is een ramp...

MKP's van het merk Wima of Visaton zijn het beste Smile

Toine1
Not Ranked
Posts 45
Bronze Member
Toine1 replied on Mon, Jun 9 2014 4:45 PM

Ik vind dit nogal kort door de bocht, want er zijn diverse type condensator materialen met allemaal hun specifieke  eigenschappen. Zelf heb ik er geen verstand van maar ik zou niet zomaar een condensator uitwisselen voor iets met op het oog dezelfde eigenschappen.

zelf zit ik ook met het probleem van die ROE condensator en kwam toevallig dit bericht tegen via de search functie.

Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member
Chris replied on Mon, Jun 9 2014 6:09 PM

Als je B&O apparatuur hersteld, zou ik toch niet besparen. Deze apparatuur verdiend terug goede componenten.

Als het een decoupling condenser van Roederstein betreft, wat niet meer bestaat (nu Vishay), zou ik voor een Mundorf alternatief kiezen.

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

Page 1 of 1 (4 items) | RSS