ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik overweeg de aanschaf van de eerste plasma tv van b&o de Beovision 5.Prachtig design, bijna nog mooier dan de MX serie ;-)
Wat zijn de ervaringen met de kwaliteit van de tv in het algemeen en van het plasmascherm in het bijzonder.
Kun je het aantal speeluren opzoeken? Hoeveel speeluren gat zo'n scherm mee. Wat is de achteruitgang etc.
Kortom waar moet ik op letten als ik een gebruikte Beovision 5 wil aanschaffen
Hoor graag de mening van jullie.
Groet,
Gerard.
Geen idee wat de levensduur is van een BV5 plasma.
Ik heb er zelf 2 staan en geen problemen mee. Daarnaast heb ik mijn 2 Avants RF ook nog staan en eerlijk gezegd is de beeldkwaliteit van de Avant stukken beter als van de BV5. Vraag me niet waarom maar als ik ze naast elkaar zet dan verliest de BV5 het van de Avant. Maar ja, het oog wil ook wat en de BV5 is gewoon een plaatje om te zien vooral in combinatie met de Beocenter 2. De BV5 heeft helaas geen HDMI dus zal alle randapparatuur via scart aangesloten moeten worden. Voor een toestel dat 20000 euro heeft gekost kun je nu je slag slaan voor zo'n 700 a 800 euro. Succes!
Brengen & Ophalen
Waar je bij plasmaschermen goed op moet letten is het inbranden. Een logo van een zender kan bijvoorbeeld inbranden in het scherm waardoor je de contouren zal blijven zien. Let hier goed op.
De later versies van de BeoVision 5 hadden wel een mogelijkheid voor een digitale bron via DVI, deze kom je alleen niet vaak tegen in de gebruikte markt. De beeldkwaliteit is afhankelijk van het aantal branduren en het gebruikte scherm (de BeoVision 5 is voor zover ik weet voorzien geweest van 4 types scherm).
Ja Leslie, je zet me aan het denken. De Avant 32 flat screen blijft ook op mijn lijstje staan.
En Blackrix, ik houd je advies in gedachte. Ik neem aan dat hoe jonger hoe beter. Ik kan natuurlijk ook altijd in het service menu kijken naar de totale speeldagen.. Als dat nog steeds 'menu 00GO' is.
Het handigste is als je een wit beeld op het scherm hebt. Dan kun je behalve de ingebrandde zenderlogo's ook de eventueel ontstane klaurvlekken gelijk waarnemen.
Beobuddy: Het handigste is als je een wit beeld op het scherm hebt. Dan kun je behalve de ingebrandde zenderlogo's ook de eventueel ontstane klaurvlekken gelijk waarnemen.
Ik denk dat hij kleurvlekken bedoelt.......
Die service afstandsbediening is ook zelf te maken. Gewoon de originele met 2 gaatjes erin te plaatsen...
Maar (groene) beeldvlekken verwijderen die door ouderdom erin gekomen zijn haal je niet weg. Zenderslogo's kun je wel verminderen.
Ik heb hier ook zo'n scherm gehad die kennelijk lange tijd in een bedrijf heeft gehangen met hun informatie erop. Die wil je eigenlijk niet hebben.
Beobuddy: Die service afstandsbediening is ook zelf te maken. Gewoon de originele met 2 gaatjes erin te plaatsen... Maar (groene) beeldvlekken verwijderen die door ouderdom erin gekomen zijn haal je niet weg. Zenderslogo's kun je wel verminderen. Ik heb hier ook zo'n scherm gehad die kennelijk lange tijd in een bedrijf heeft gehangen met hun informatie erop. Die wil je eigenlijk niet hebben.
Beobuddy, begrijp je post niet helemaal mbt originele en 2 gaatjes erin?
Als je de originele panasonic afstandsbediening weet te vinden, dan kun je die gebruiken om het originele panasonicmenu in te komen en te bedienen.
Daarnaast bestaat er een service-remote voor de panasonicschermen. Dit is eigenlijk een gewone afstandsbediening maar dan met 2 extra kleine knopjes erop. Die knopjes kun je vervangen door 2 gaatjes in de remote te maken en er met een puntig voorwerp in te duwen.