ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Heb een audio opstelling met BC2 als master en wil hier graag een BS9000 op aansluiten via ML en zo op BL-speakers (op BC2) afspelen; kan dit en zo ja welke opties moet ik instellen?
Zijn de luidsprekers op de BeoCenter 2 aangesloten?
Ja, en zou deze graag ook gebruiken voor de BS9000.
BeoCenter 2 in optie 4 en BeoSound 9000 in optie 0. Volgens mij zou dat dan moeten werken. Zijn dit de enige apparaten in de opstelling?
Ik betwijfel het. Wat als je Link CD als instructie geeft Wie gaat er spelen?
Bij LINK-CD moet de BeoSound 9000 gaan spelen, bij gewoon CD gaat de BeoCenter 2 spelen. Zelfde met Radio.
Maar juist omdat je de BC2 in optie 4 zet, reageert die op alle instructies waarbij je als eerste de LINK commando ingeeft.
Situatie: 2 BV's in een ruimte, zet 1 ervan in optie 4. Die ene zal pas reageren als er Link TV wordt gebruikt, etc.
Er hangen ook nog een BL3500 en BL2000 aan de ML van de BC2.
Gezien de reacties vraag ik mij af of er een andere mogelijkheid is om beide apparaten aan de PL-Speakers te hangen (PL-switch welke standaard op de BC2 staat en die ik omschakel zodra is de BS900 wil gebruiken)?
Beste Blackrix,
Gezien de reacties vraag ik mij af of er een andere mogelijkheid is om beide apparaten aan de PL-Speakers te hangen (PL-switch welke standaard op de BC2 staat en die ik omschakel zodra is de BS9000 wil gebruiken)?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je nu eigenlijk als doel voor ogen hebt. Je bent eigenlijk 2 audio(masters) met elkaar aan het verbinden.
Zoals je aangeeft voor een audio-setup. Wat is dan het voordeel van een BC2 samen met een BS9000 volgens jou? Beide hebben Radio en Cd afspelen als mogelijkheid. Uitgebreidere Netmusic info over de BC2?
Als je de BC2 nog zou gebruiken voor DVD's, dan zou ik het wel kunnen begrijpen. In dat geval zou je een BC2 aan een Beovision kunnen knopen voor DVD's via scart af te spelen, maar zonder ML verbinding. De cd's gaan dan via ML en de BS9000.
Een schakelunit tussen de 2 audiomasters om de powerlink te kunnen verdelen over een set beolabs is mogelijk. Niet voor handen, wel te fabriceren.
Mocht je de opstelling toch willen proberen, werk dan als volgt om er zeker van te zijn dat alles goed gaat. Koppel de BeoCenter 2 en de BeoSound 9000 los van het net en van Masterlink. Sluit de BeoCenter 2 aan op het net en stel hem in op optie 4. Koppel hem nu weer los van het net, koppel de BeoSound 9000 en de BeoCenter 2 aan Masterlink en daarna weer op het net. Doe je het niet op deze manier, dan is de kans groot dat het feestje niet gaat werken. Ik ben benieuwd.
Je zou dan eerder de BC2 in optie 6 moeten zetten denk ik (en er voor zorgen dat de BS9000 de ir niet ziet. Maar die staat standaard toch in optie 0 als er geen speakers aangesloten zijn).
Door de optie 6, zou de cd starten op het CD commando en LINK CD zou dan de BS9000 moeten starten. Situatie alsof de BC2 in een linkruimte staat.