Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

CX100, is dat wat? ...en voor een Beosystem 5500?

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 0 Followers

Beosystem5500
Not Ranked
Posts 19
Bronze Member
Beosystem5500 Posted: Thu, Jul 3 2014 7:47 PM

Zoals de titel al zegt:

Wat kan ik verwachten van B&O CX100 speakers?

Ik heb een paar in de geborsteld aluminium uitvoering gevonden en dat lijkt me erg mooi staan bij mijn (eveneens half alu) Beosystem 5500; ze zijn beide dan ook ontworpen door Jacob Jensen ;-)

Maar wat kan ik verwachten qua bassen uit zo'n kleine speaker met 2 10cm conussen?

[volgens de specificaties is dat vanaf 62 Hz...]

...en/of is er dan ook eventueel nog een subwoofer aan te sluiten op een 5500?

2063378?size=large&index=1

[EDIT: ik zie dus af van B&O Red Lines 6.2, die ik eerder op het oog had; zeker toen ik de alu-versie van de CX100 ontdekte]

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Jul 3 2014 8:08 PM

In combinatie met de subwoofer Beovox Cona heb je een ideale set.

Brengen & Ophalen

ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Thu, Jul 3 2014 9:23 PM

Gewoon zelf luisteren, het is moeilijk te beoordelen voor een ander (als je niet weet wat men gewend is...)

Wel beginnen met achter de frontjes te kijken, er zijn n.l. 2 soorten CX over: die met verrotte randen of die waar al plakranden op geknutseld zijn, bij de laatste moet je maar hopen dat dat goec is gedaan...

Ik gok dat er nog weinig zijn met originele, goede randen.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Jul 3 2014 9:33 PM

Precies wat Paul zegt, geluid is persoonlijk. Denk dat ik al zo'n 30 setjes van die CX50/100 gerefoamed heb. Ooit 1 keer een CX100 set gehad waar nog de originele goede randen op zaten.

De Cona is bedoeld om de bas een optater te geven mocht je daar met de CX'en nog niet genoeg aan hebben. 

Brengen & Ophalen

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Ligt eraan hoe laag je wilt gaan...

Maar voor stemmen zijn het in iedergeval prachtige boxjes...

De verotte foamranden vervang ik altijd door de rubberen vervanger.... nooit meer gezeur en nog een betere basklank ook :) nouja bass...

Nu je toch cx'en misschien wilt en een cona... is het dan niet beter om gewoon door te sparen voor Beovoxen of Beolab Penta's ? Wink

Is er überhaupt wel een jaren '90 box die de 35 Hz  haalt ?... dat is altijd toch wel het minimale wat ik wil hebben.. :)

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Trouwens... de laatste keer toen ik CXén in huis had was dat een met rubberranden vervangen setje CX 50 in combinatie met een MX6000... klonk zonder enige twijfel toch écht beter dan een set Beolab 8000... dus das ook nog een optie ... (als je het niet erg vind om zo'n kast in huis te hebben.. :) )

MJBeo
Top 500 Contributor
Netherlands
Posts 270
Gold Member
MJBeo replied on Thu, Jul 17 2014 8:54 PM

Ik heb deze in gebruik. Ze zijn prachtig, zeker in een kleinere kamer zoals de slaapkamer. Ze zijnnamelijk erg gericht, dus vanaf het bed is het top, vanaf een andere plek minder. Vooral zacht hebben ze mooie klank. Maar dat hangt ook af van wat je luistert.

Beosound 5 Encore + Beosystem 5500 + S45.2; BV7-40 MKV + BL7.1 + BL14.4+ AppleTV4; various link rooms with MCL2 A or MCL2 A/V + RL60.2 / CX100 / CX50 & Cona  / IWS2000; BG4000; Beosystem 1200 + BV1600.

Page 1 of 1 (7 items) | RSS