Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beolab3500 sw 3.1 als centerspeaker

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 0 Followers

Ypeij00
Not Ranked
Posts 34
Bronze Member
Ypeij00 Posted: Mon, Jul 7 2014 8:08 PM

Heb een BL3500 sw3.1 gekocht welke met BL-wireless heeft gewerkt via alleen de PL-kabel. Krijgt de BL3500 in deze opstelling dan via PL een schakelspanning op een van de PL-pinnen. Zo ja, kan ik deze aansturen via een reguliere PL (of kan ik het schakelsignaal doorlussen vanuit een andere pin?)?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Tue, Jul 8 2014 11:39 AM

Ik ben even benieuwd.

Heeft jou BL3500 expliciet een powerlink aansluiting? Of is het een omgebouwde 8-pins MCL aansluiting?

Ik ken geen 3500's met powerlinkm vandaar.

Ik heb wel meerdere 3500's omgebouwd naar powerlink, zodat ze dienst konden gaan doen als centerspeaker. Als het een omgebouwde betreft, dan krijgt de 3500 een schakelspanning om aan te springen en zou hij op een andere master ook te gebruiken zijn.

Ypeij00
Not Ranked
Posts 34
Bronze Member
Ypeij00 replied on Tue, Jul 8 2014 3:40 PM

Ik ging er van uit dat het een PL was maar is misschien idd een 8pins din (MCL in een 2006 BL?)....

Maakt een wireless dan ook gebruik van de MCL poort en volstaat dan een converter 1601?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Als het MCL is, dan staat dat erbij bij de plug.

De BL3500 is een link-speaker en nooit bedoelt als gewone aktieve speaker. Laat staan als centerspeaker.

Ik heb zelf geen wireless. Maar wat ik zag hebben beide (zowel zender als ontvanger) een ML aansluiting. Ben benieuwd of die ML aansluiting aan de ontvangerzijde geactiveerd is als die wireless als ontvanger is ingesteld.

Dan zou een ML kabel tussen de 3500 en wireless volstaan. Per slot heeft de 3500 een eigen ir-ontvanger en daarmee zou een extra extern oogje niet nodig zijn.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

De latere BeoLab's 3500 hadden inderdaad een PowerLink aansluiting zodat hij kon worden aangesloten op een BeoLink Wireless. Volgens mij werkt deze aansluiting ook alleen in combinatie met een Wireless.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Dit zou logisch zijn daar de BL3500 aan de data uit de powerlink (die dus ook in de MCL zit) voldoende heeft. Andere ingangsweerstanden en klaar is Kees.

De BL 3500 kan zichzelf verder aan en uit zetten met alle audiosettings inclusief. Hij heeft dan die aan/uit trigger niet nodig.

Page 1 of 1 (6 items) | RSS