Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beovision Avant 83 20 decoder

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 1 Follower

biljartbal
Not Ranked
Posts 1
Bronze Member
biljartbal Posted: Thu, Jul 10 2014 7:20 PM

Hallo

Ik ben in het bezit van een Beovision Avant 83 20. Bevalt nog goed. Nu heb ik een Ziggo decoder over, en vroeg me af of ik deze ook kan aansluiten op de 83 20. Hij is via de scart al aangesloten, nu is het alleen nog het vinden van de decoder op de tv. Kan iemand mij hiermee helpen?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Fri, Jul 11 2014 4:12 PM

Hallo Biljartbal,

Het hangt er een beetje vanaf welke software er in de avant zit.

Ik denk dat jij alleen bij "Connections"of "Sockets" de "AV" kunt instellen.

Je kan de Ziggo doos gewoon op de decoderingang aansluiten. Bj het kiezen van de instructie "Sat"of "Dtv", gaat de avant naar de decoderscart staan kijken.

Je kan ook bij het zoeken en afstemmen van frequenties, naar rechts stappen in het menu en daar de decoder op "on" zetten.

Bij het kiezen van die voorkeuzender, zal de avant naar de decoderingang gaan staan kijken.

Het is wel zo dat de decoderingang geen RGB ondersteunt en alleen composiet. Die is van mindere kwaliteit dan RGB.

Mocht je software hebben waarbij je bij het aansluitmenu alle drie de scart ziet staan. Dus "VTAPE, AV en Decoder", dan zou je eventueel de VTAPE los kunnen halen en daar de Ziggo doos op zetten. Er vanuit gaande dat je een DVD-speler op de AV heb zitten.

Mocht je helemaal niets op de AV scart hebben zitten, dan kun je natuurlijk ook die ingang gebruiken en toewijzen aan een bron.

En mocht je nu toevallig een 3,5mm jacket zien zitten, daar waar ook de scarts zitten, dan heb je waarschijnlijk ook een STB-C controller in de avant zitten. Als dat het geval is, zorg voor een nieuwe STB-Chip bij de dealer en daar vind je ook een Ziggo doos in de lijst. Dan heb je mogeljkheid de afstandsbediening van de Ziggo-doos te vervangen door de Beo4.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, Jul 11 2014 5:47 PM

Als je kiest om een voorkeuze als Decoder te benoemen, stel hier dan wel een analoge zender in, anders heb je een goede kans dat je geen geluid krijgt.

Page 1 of 1 (3 items) | RSS