ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo Allemaal
Ik heb een Beomaster 8000 die ik graag een servicebeurt zou willen geven.Hij werkt prima maar zou hem graag helemaal laten nakijken en vernieuwen zodat ik er de komende jaren geen problemen mee krijg. Begin wel beetje last te krijgen van de bekende speaker switches.
Graag hoor ik ook wat zo'n beurt zou gaan kosten (ruwe schatting).
- Aymeric Blok
Op dit moment heb ik er een staan bij Ipaul ter reparatie. Alhoewel het een kreng is om te servicen kun je allicht kontakt opnemen met Paul? Oh ja, ben zelf op zoek naar een driver voor mijn M70 :-) Misschien Marktplaats "gezocht"?
Brengen & Ophalen
Zag André Vijlbrief op marktplaats staan om b&o systemen op te knappen. Hij is hier ook actief volgensmij. Dacht als er meer opties zijn kan ik nog kiezen ook. En ben vooral benieuwd naar de kosten :) want zelf eraan knutselen gaat hem niet worden met zo'n mooi systeem. heb nog wel een reserve voor als ik het ooit ga proberen.
M70 drivers heb ik niet helaas :( misschien 5 setjes M100's voor jouw ?:P
Zou zeggen, info bij Paul of Andre?
Asjeblieft, voorlopig geen passieve luidsprekers. Marktplaats is een ramp om dingen in de verkoop te gooien. Daar zitten meestal van die haaibaaien die denken alles voor een appel en een ei te kunnen kopen (waaronder ik ) Kijk maar naar de thread "voor weinig op marktplaats". Daar wordt alles in de gaten gehouden.
De BM8000 is inderdaad een flinke versterker, en dan niet alleen qua gewicht, maar ook in technisch opzicht. Prachtig ontwerp.
Deze versterker is een mooi voorbeeld waar je grondig mee aan het werk moet. Je kan het namelijk niet "half" doen. Dit is zo'n versterker waar je bij wijze van spreken aan de linkerkant begint en rechts eindigt. Als je bezig bent met het ene, dan veroorzaak je al werk er naast zeg maar.
Losse contacten, condensatoren, potmeters, bedenk het maar.
Wel weet ik dat als je er zelf aan begint, wees dan heel voorzichtig met de eindtrapprinten. De printsporen en eilandjes zijn dermate iel, dat als het misgaat deze als eerste verbranden, los raken etcetera. De voeding is zo zwaar dat als er sluiting ontstaat, dat je dat zeker niet zal ontgaan.
Ik heb hier enkele gehad waar eerst aan geknutseld was en dat het was misgegaan.
Stuur maar een pm, of naar Paul.
Oh, wist niet dat je ook met dat ouwe spul bezig hield (behalve dan de Penta's).
Volgens mij heb ik je ooit eens gevraagd of je interesse had om mijn BM6000 quad te servicen waarop geen reactie volgde? Inmiddels is mijn quad zo goed als volledig gerestaureerd door een BW lid uit de UK.
De vraag van jou toen gaf aan dat het wel bekend was dat ik al diverse jaren daarmee bezig ben.
Dat ik het toen niet kon aannemen betekende dat ik er niet de tijd voor kon maken door andere aangenomen projecten. En ik wil dingen niet afraffelen.
En dergelijke BM6000 is qua constructie best complex waar je zeker de tijd voor moet nemen.
De BM8000 is in dat opzicht wel een stuk service-vriendelijker.
De eerste echte opdracht was overigens een BM1200. Al weer wat jaren geleden. Die staat en speelt nog dagelijks in Frankrijk. Daarna volgde gelijk 2x BM900...