ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo,Ik heb onlangs een beogram 1600 aangeschaft in een mooie staat. Om de stofkap goed te kunnen schoonmaken heb ik deze gedemonteerd. Daarna weer alles in elkaar gezet maar met het gevolg dat de kap nu iets open blijft staan. Ik denk dat ik de veer op de juiste manier heb gemonteerd maar op een of andere manier is er te veel opwaartse druk. Weet iemand hoe dit weer te herstellen is?(tips als 'leg er iets zwaars op' heb ik al van mijn vrouw gehad...)Groeten,Beogek
Wellicht dat er ergens een stelschroef zit die de veerdruk ofwel het zakken van de stofkap kan bepalen?
Brengen & Ophalen
Bedankt Leslie. Maar ik weet niet welke schroef dit zou moeten zijn. De veer wordt met 3 klemmetjes en schroeven op de plaats gehouden. Hiermee kan ik echter niet de druk instellen (wel geprobeerd maar heeft geen effect).
Zal morgen wel eens kijken of ik een servicemanual heb liggen. Misschien dat er iets over de instelling in staat.
Het is gelukt! Ik heb de veer met twee tangen enigzins geforceerd 'gedraaid' zodat ze iets minder druk opleveren. Probleem is dus opgelost.
Soms kun je meer dan jezelf denkt! Proficiat....