ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een reciever met voorversterkeruitgangen. Nu heb ik mijn "oude Beolab Penta's" aangesloten op de line-ingangen en de versterkergevoeligheid ingesteld.
Nu gebeurt het dat tijdens stille stukjes tijdens in een film de luidsprekers telkens uitvallen. En weer aangaan als de muziek weer toeneemt.
Ik heb ook als gespeeld met de ingangsgevoeligheid van de luidsprekers maar er verandert eigenlijk niets. Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik denk dat de zachte passages te lang zijn waardoor de Penta's uitschakelen. Heeft de receiver ook een trigger?
Volgens mij niet, ik ben het in elk geval nog niet tegen gekomen in de gebruiksaanwijzing.
Ik zal nog eens goed zoeken......
In de gebruiksaanwijzing staat wel dat er eindversterkers op kunnen met een "fixed-level-invoer" .
Mij zegt het even niets maar zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?
Als je een uitgang hebt waar een spanning op komt als je de voorversterker inschakeld kun je met wat aanpassingen hier de Penta's waarschijnlijk ook wel op laten schakelen. Om welke voorversterker gaat het!
Het gaat om een Cambridge Audio Azur 551R...