ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik heb al alle reacties op het generaal forum gelezen, maar nog geen Nederlandstalige eerste ervaringen met de nieuwe Avant.
Iemand die zijn ervaringen wil delen?
Sinds een week beschik over de nieuwe beovision avant55. Ik heb echter met netradio een vervelende hik in het geluid. Volgens mijn dealer
komt hiervoor een software update. Hebben meerdere mensen deze klacht?
Ik ook, en soms in het beeld van de TV ook.
Sorry, ik klink misschien dwaas, maar wat is een 'hik' in het geluid en beeld?
"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."
'Hik' is een kleine onderbreking van het geluid, laten we zeggen van een tel. Dat kan ook in het geluid en het beeld zitten.
Jullie zijn nu zo'n beetje het testpanel voor B&O van de door hen gelanceerde beta-versie vd software.....?!
Wie zegt dat het een beta-versie is. Lijkt mij niet aannemelijk dat een merk als B&O een tv met beta software afleverd of zit ik nu erg naast?
Nee hoor de software is in grote lijnen het zelfde dan de 11 serie.
sorry, dubbele post.
Onder beta-versie software versta ik, voor het gemak (en om de discussie wat op gang te krijgen ;-) ....), dat er bij een spiksplinternieuwe tv van 7000,- euro een software update nodig is om een goed functionerend beeld en geluid te krijgen.
Of ben ik dan te kritisch?
geert bergmans: 'Hik' is een kleine onderbreking van het geluid, laten we zeggen van een tel. Dat kan ook in het geluid en het beeld zitten.
O, bedankt.
Ik acht het mogelijk dat er een 'hik', een kleine onderbreking af en toe gebeurt bij de netradio mode. Zelf heb ik dit regelmatig bij luisteren naar internet radiostations via apps zoals TuneIn, Radium, Beoplayer op de geluidsinstallatie. Oorzaak is hier een korte onderbreking of trage verbinding van de radiostream dus.
Bij TV kijken, gaat het toestel dan kort op zwart of bevriest het beeld heel even? Bij uitzondering heb ik een kort bevriezen van het beeld op mijn V1, maar de oorzaak komt dan immer van de kabelprovider met het ouder model STB, waarbij zijn cache geheugen op bepaalde zenders niet snel genoeg ingeladen word.
Ik ben van mening dat een tv die al drie maanden op de markt is en de naam B&O draagt met een dergelijke fout niet acceptabel is.
Chris@ Ik acht het mogelijk dat er een 'hik', een kleine onderbreking af en toe gebeurt bij de netradio mode. Zelf heb ik dit regelmatig bij luisteren naar internet radiostations via apps zoals TuneIn, Radium, Beoplayer op de geluidsinstallatie. Oorzaak is hier een korte onderbreking of trage verbinding van de radiostream dus.
Ik heb in mijn huidige B&O systeem alleen de tv vervangen. Hiervoor had ik een beovision7-55. Nooit enig probleem gehad met internetradio.
Het ligt dus voor de hand dat het probleem in de beovision-avant zit.
The new firmware will be available to everyone by the end of August.
Las ik op flatpanelshd
@Geert, excuses om even off-topic te gaan.
Betreft TuneIn ben ik niet op de hoogte wat betreft stabiliteit op de Essence of komende 'Moment'.
Stabiliteit via Airplay is bij mij toch nooit optimaal en daarom gebruik ik dit weinig of niet. Uiteraard kan dit aan verschillende andere factoren liggen (opzet van mijn roaming netwerk, constructieve indeling van de woning, afstanden tussen de apparaten, etc..).
TuneIn lijkt mij op zich wel een prima app voor de iPad of iPhone te zijn, maar ik prefereer een app zoals Radium om vanaf de vaste Mac mini te gebruiken. Mijn favoriete radiostation 'Jazz FM' (Londen) kan niet binnen de browser van TuneIn afspelen en opent dit station in een klein nieuw browservenster, maar dit resulteert dat dit station zelfs via de vaste netwerkverbinding niet stabiel is. Tot nu toe blijkt Radium, als enige internetradio applicatie op de Mac mini erg stabiel zonder onderbrekingen te werken. En gebruikt maar heel weinig van de resources op de Mac mini..
Ik heb weer een nieuw probleem. Mijn tv hangt aan een elektrische beugel. Standaard wordt er bij de beugel een fraaie kabelgoot
geleverd. Het probleem is nu dat bij het aanzetten van de tv de boxen tegen tegen beugel aankomen en de tv licht naar voren drukt.
Bij het uitzetten valt de tv weer terug in zijn originele stand.
Heb je hem Links of rechts draaiend?
Advies: Koop een Cavus goot type CFL 6115A. Brd. 60mm, half ovaal, kleur?
Het B&O profiel is bedoeld voor de 10 en 11 serie. Kijk anders op de foto in de thread "Flash your B&O.
De beugel is rechts draaiend. De dealer die mijn systeem heeft geïnstalleerd hoort toch de juiste kabelgoot te leveren.
Ik begrijp je frustratie.
De dealers wisten dat nog niet omdat ze de motor muurbeugel nog niet gezien hadden. Het is dat ik zelf vroegtijdig op onderzoek uit ben geweest anders had ik het zelf vooraf ook niet geweten. Je kan proberen het B&O profiel terug te geven in ruil voor het andere.
Het B&O profiel is achter smal en voor breed. Je moet hebben achter breed en voor smal. Bovendien is het B&O profiel dikker.
De buis van de "rechts draaiende" muurbeugel (waar de kabels naar binnen gaan) zit bij jou aan de uiterste rechterbuitenzijde van de TV. Als je het andere profiel had gehad dan komt het in het verlengde daarvan, in één lijn met de muurbeugel. Als het goed is, is er dan ongeveer 1 cm over (bij plat tegen de muur) tussen het profiel en de speaker balk.
'Linksdraaiend' zoals bij mij, is de kabel opening aan de binnenzijde van de muurbeugel, met als gevolg dat de kabels (onzichtbaar) naar buiten geduwd moeten worden om verder door de nieuwe kabelgoot geleid te worden.
Ik wens je veel succes
Bedankt voor het meedenken. Ik ga mijn dealer erop aanspreken.
Er is nog steeds geen update voor het 'hik' probleem. Duurt wel erg lang.
Als het goed is komt de nieuwe update a.s. Woensdag 3 sept. Tenminste volgens mijn dealer.
Helaas geen verbetering bij de netradio, de hik of onderbreking is nog steeds aanwezig.
Ik heb er ook nog steeds last van, ofschoon het soms lijkt alsof het iets minder is. Als dat zo ook met à.s. "moment" is dan zie ik daar vanaf.
Dat is al vanaf begin aug. bij B&O doorgegeven.
Het lijkt erop dat na de laatste update het hikprobleem is opgeheven. Hebben andere dezelfde ervaring?
De "hik" is na de software update V1.0.8.36550 van 16dec.2014 HELEMAAL VERDWENEN?
Nu de "lamp" functie nog van de Beoremote one.
geert bergmans: Nu de "lamp" functie nog van de Beoremote one.
- Flere
smile and enjoy the moment
Flere@ Bedoel je de lightcontrol?
Ik heb 5X LC2 in de kamer die ik allemaal met de "light" knop kan bedienen.
Maar ik wil ook weleens afzonderlijke groepen bedienen d.m.v. de knop "lamp". Deze functie is helaas niet actief in de Remote One, maar wel in de Beo4.
geert bergmans:Flere@ Bedoel je de lightcontrol? Ik heb 5X LC2 in de kamer die ik allemaal met de "light" knop kan bedienen. Maar ik wil ook weleens afzonderlijke groepen bedienen d.m.v. de knop "lamp". Deze functie is helaas niet actief in de Remote One, maar wel in de Beo4.
De lamp functie in de remonte is niet actief.