Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Xbmc en BV7-40mk3

rated by 0 users
This post has 7 Replies | 1 Follower

Frankyman
Not Ranked
Posts 42
Bronze Member
Frankyman Posted: Tue, Jul 29 2014 11:39 AM

Hoi, heeft er iemand ervaring met een xbmc mediaspelers in combinatie met een bv7-40 mk3 ?

ik zou graag de Raspberry Pi  willen gebruiken, maar is daar ook een stb voor?

En kan je hem ook bedienen met de Beo5

de Apple tv3 en de Tvix cup die ik nu heb werken niet zoals ik verwacht heb en wil deze vervangen voor een xbmc media speler

de Apple en de Tvix zijn trouwens ook te koop, maar dat terzijde.

alvast bedankt 

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
Silver Member
Carolpa replied on Thu, Jul 31 2014 11:41 AM

volgens mij is er geen PUC voorhanden.

Wel zijn er vele Android/iOS/W8.1 apps die XBMC besturen (sommige beter sommige slechter).

Let wel op wat je met de Raspberry Pi wilt afspelen. Hier zijn (waren) nogal wat beperkingen, tenminste toen ik het uitprobeerde. Dit heeft alles te maken met de rekenkracht en geheugen van een Pi. Een PC of MacMini met XBMC of Plex is zeker een goede en mooie oplossing om media af te spelen.

Frankyman
Not Ranked
Posts 42
Bronze Member

Ik wil dit in combinatie met mijn nas synology doen en daar kan ik volgens mij plex op draaien.

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
Silver Member
Carolpa replied on Fri, Aug 1 2014 4:45 PM

op de nas installeer je uitsluitend de server. je moet nog wel ergens een "mediaplayer" of de plex mediaplayer op hebben geinstalleerd,anders kun je je media nog niet afspelen!

Frankyman
Not Ranked
Posts 42
Bronze Member
Frankyman replied on Fri, Aug 1 2014 10:26 PM

Bedankt voor je reactie.

ik ga het nog wel eens bekijken als ik ik wat meer tijd heb.

groetjes.

faceoff
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
faceoff replied on Wed, Aug 6 2014 8:45 AM

Hoi Frankyman,

Ik gebruik een Minix Neo5 op mijn Beovision 10 40. Er is geen STBC mogelijk, maar is ook niet nodig. Je hebt een draadloos toetsenbord nodig en verder kun je met diverse appjes de Neo5 bedienen via een tablet of mobiel. XBMC werk super!

Frankyman
Not Ranked
Posts 42
Bronze Member
Frankyman replied on Wed, Aug 6 2014 11:10 AM

Bedankt voor je reactie facoff.

Dat ga ik effe verder bekijken dan.

en ik ga het dan besturen met mijn IPad.

top :-)

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Ik heb wat geëxperimenteerd met een Raspberry Pi. Ik heb diverse softwares geprobeerd, maar was niet echt onder de indruk.

Ik vond het vooral traag. Je krijgt ,denk ik, niet een net zo stabiele speler als een apple tv of TVIX en andere.

Hier iemand die er al verder mee is: http://archivedforum2.beoworld.org/forums/p/7239/64655.aspx#64655

Page 1 of 1 (8 items) | RSS