Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beosound 3000 deurtjes sluiten niet vlot

rated by 0 users
This post has 7 Replies | 0 Followers

jans
Top 200 Contributor
Belgium
Posts 394
Bronze Member
jans Posted: Thu, Aug 7 2014 11:07 AM

Na een paar jaar van inactiviteit, zou ik graag mijn Beosound 3000 weer in dienst willen nemen.

Echter, de deurtjes sluiten niet vlotjes meer. Soms blijven ze open staan, of sluiten ze niet volledig. Als ze sluiten, dan is er halverwege de beweging ook een hapering te zien en een soort 'klik' te horen. Dit is een gevolg van een minder goede herstelling door B&O enkele jaren terug (dus ik kan me daar niet meer op garantie beroepen).

Iemand een suggestie hoe ik dit het beste kan oplossen?

Jan

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Thu, Aug 7 2014 11:34 AM

In ieder geval deurmechaniek reinigen en smeren en snaar vervangen. Is een leuk klusje, voor je het weet ligt de metalen snaar van het deurmechaniek er af, dus enige technische ervaring is wel nodig.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Je bedoelt de metalen koord of kabel Wink . De rubberen aandrijfsnaar van het mechaniek heeft waarschijnlijk al een eigen ovalen vorm aangenomen. Leuk, maar niet handig.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

Rubber riem vervangen, mechaniek smeren. En gelijk ook de riem van het clampermechanisme vervangen, als je toch bezig bent........

jans
Top 200 Contributor
Belgium
Posts 394
Bronze Member
jans replied on Fri, Aug 8 2014 8:59 AM

Ik geen technische ervaring in dit soort zaken. Het lijkt me allemaal niet zo eenvoudig.

Zijn er handleidingen beschikbaar die me hierbij kunnen helpen, of - nog beter - zijn er Beoworlders (bij voorkeur in België) - die me hierbij kunnen helpen?

Jan

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

Ik kan je in ieder geval 3 techneuten noemen, ze zitten allemaal wel in Nederland. Ik zou het voor je kunnen repareren, ik woon alleen wel in het noorden van Nederland, is wel even een stukje rijden. BeoBuddy en iPaul wonen in het midden van Nederland. Maar goed verpakt is versturen natuurlijk ook een optie. Handleidingen zijn hier voor zover ik weet niet voor.

jans
Top 200 Contributor
Belgium
Posts 394
Bronze Member
jans replied on Fri, Aug 8 2014 9:30 PM
Blackrix

Alvast bedankt voor je aanbod.

Het noorden van Nederland is niet echt bij de deur, en het toestel per post verzenden, daar ben ik niet echt happig op. Zijn er Belgische Beoworlders die le zouden kunnen helpen?

J.
Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Aug 8 2014 9:41 PM

Misschien dat Wim uit Geel je verder kan helpen of anders mag je het bij mij brengen (Den Bosch). Het is niet zo ingewikkeld als het lijkt. Misschien hoeven de snaren niet eens vervangen te worden.

Brengen & Ophalen

Page 1 of 1 (8 items) | RSS