Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beosystem 2500 geeft wel radio, blijft doorgaan met zoeken, geen stereo aanduiding.

rated by 0 users
This post has 1 Reply | 0 Followers

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member
BayernTechnik Posted: Tue, Sep 2 2014 11:20 PM

Goedenavond,

Ik heb het volgende probleem met mijn Beosystem 2500 (laatste type, groen display...)..

Radio zender (A/B) geeft hij handmatig wel geluid op, maar geen stereo aanduiding.. Ook blijft hij bij tune zoeken en zoeken en stopt niet vanzelf... 

Als ik op het begin van bron verwissel of de radio aanzet krijg ik heel eventjes in beeld FM 00,0 radio A (of B) en stereo in beeld... dit is na een seconde weer weg...

Ik heb alles doorgesoldeerd, dus een slecht contact is uitgesloten.. Het was al zo en overigens zijn alle elco's vervangen. (scheelt wel hoor... bijna 90% is nog goed, maar qua klank en respons (deurtjes, etcetera) merk ik duidelijk verschil. )

Wat mij opviel (heb geen schema..) is dat bij het componentje (SMD IC of tor ?) CCS37 de boel aardig zwart is geworden... nou weet ik dat dan op een aantal plekken normaal is (o.a. bij de CD print..), maar dit heb ik nog nooit op die plek gezien...

Weet iemand wellicht waaraan het zou kunnen liggen ? SMD solderen is voor mij geen punt :) Ik ga en wil geen print vervangen (dat noem ik geen reparatie ;) )... Ben benieuwd wat de oorzaak zou kunnen zijn ;)

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Thread can be removed.

Page 1 of 1 (2 items) | RSS