Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Dubbelganger, oplichter/zwartmaker actief op Marktplaats

rated by 0 users
This post has 18 Replies | 0 Followers

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member
BayernTechnik Posted: Wed, Sep 10 2014 9:14 AM

Beste Allemaal,

Inmiddels heb ik mij afgekeerd aan dit forum gezien ik hier weinig te zeggen heb, ik weinig tot niets meer met B&O doe (alleen nog soms 1 keer per jaar een reparatie voor iemand) en hier alleen mensen met een silver of gold member account nog echt wat mogen (schandalig.). (service manuals kan ik mij voorstellen, maar de rest...)

Op Marktplaats is op dit moment iemand bezig om mij zwart te maken en daar ben ik totaal niet blij mee. Het gaat om de ''Salvador'' die heeft geboden op een Beocenter 9000, misschien nog wel meer... dit is iemand die de boel loopt te zieken en mijn naam gebruikt. U kunt deze oplichter/zwartmaker herkennen aan een activiteit op Marktplaats van minder dan 7 jaar. (waarschijnlijk pas een paar dagen actief)

Inmiddels heb ik hiervan ook al melding gemaakt bij het Marktplaats team. 

Mocht degene die zo ziek in zijn hoofd is om dit te doen dit lezen dan is het beter dat u het account laat verwijderen. Mocht dit een handelaar zijn dan gaat hiervan zeker melding worden gemaakt bij de Politie. 

In dezelfde advertentie bied nog een handelaar met kleuterig gedrag 500 euro en dit is een bekende handelaar die alleen (zoals velen in Nederland op Marktplaats) op geld uit is en de kleine consument niet belangrijk vind. Ik heb bij deze ''secondlife dealer'' vorig jaar een afstandsbediening gekocht en later toen hij overbodig werd weer verkocht aan een inmiddels goed hobbymaatje van mij die ook op dit forum zit (het gaat om een beo4)Al die tijd had ik nog een schermpje dat defect was tegoed, maar nee mails hierover worden niet beantwoordt, want geld is voor deze handelaar de enigste zaak die buiten service om belangrijk schijnt te zijn. 

Met vriendelijke groet,

Salvador ... die zijn naam inmiddels in een punt heeft veranderd. Moderatoren van Beoworld heb ik gevraagd mijn account te verwijderen.

Edit: is 3 1/2 jaar actief op Marktplaats... erg apart... 

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Mon, Sep 15 2014 4:26 PM
Ik verkoop ook af en toe b&o spulletjes op mp en mij valt op dat er vaak nep bieders zijn, ik kan mij enkel voorstellen dat dit zielige b&o second hand dealertjes zijn, waarom zou je dit anders doen?????
Secondlife
Top 500 Contributor
Posts 145
Bronze Member
Ook een second hand dealer heeft daar geen baat bij lijkt me (al dan niet zielig). Het vrijblijvend karakter van Marktplaats is daar oorzaak van. Is bij EBay een heel stuk minder, maar dat bleek in NL niet zo succesvol als MP. Kortom, part of the deal...
Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Sep 15 2014 10:25 PM

Ik heb momenteel een 4500 set op Marktplaats staan. Een zekere Alex doet hier eerst een bod op die echt nergens op slaat. Die verwijder ik, waarna hij een bod doet van €50,-- hoger, maar die nog steeds nergens op slaat. Vervolgens stuur ik hem een mail waarin ik aangeef waar mijn prijs op is gebaseerd (set volledig nagekeken, nodige spullen vervangen) waarna hij een bod doet die in de buurt komt. Ik geef hem aan dat hij de set mag ophalen als we het verschil delen, waarop totale radiostilte komt. Daarna kijk ik eens op Marktplaats bij de andere aangeboden 4500 sets waarbij blijkt dat hij op elke set een bod heeft uitgebracht. Wat te doen met zo'n bieder?

Secondlife
Top 500 Contributor
Posts 145
Bronze Member
Geduld hebben en afwachten of hij nog een keer reageert. Meestal niet. Dan doorzoeken naar de volgende gegadigde. Dat is nadeel van MP. Het is geen veilingsite of koopsite. Het is een "platform om kopers en verkopers met elkaar in contact te brengen met uitnodiging tot onderhandeling".
ewald
Not Ranked
Posts 34
Bronze Member
ewald replied on Sat, Oct 4 2014 2:29 PM

soms zijn dat jonge gasten die er een spelletje van maken en zodra het tot een koop kan komen zijn ze spoorloos

gr Ewald

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, Oct 4 2014 4:54 PM

Het is niet alleen in het audio gebeuren het is met alles.

Afspraak maken en dan niet komen opdagen....zieke mongolen zijn het!

En vervolgens weer contact opnemen en dan weer niet komen.....Hou op schei uit ik maak me weer kwaad.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

koning:

Het is niet alleen in het audio gebeuren het is met alles.

Afspraak maken en dan niet komen opdagen....zieke mongolen zijn het!

En vervolgens weer contact opnemen en dan weer niet komen.....Hou op schei uit ik maak me weer kwaad.

Adem in, adem uit, 1, 2, 3............ 10! 😊

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, Oct 4 2014 7:23 PM

Top het werkt blackrixYes - thumbs upSmile

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Mon, Oct 6 2014 6:41 AM
Hahaahah humor,

Ik denk dat het deels mensen zijn die iets willen hebben maar eerst aan moeders de vrouw moeten vragen.... Heb ik al veel ervaring mee zulke figuranten, en deels blijf ik erbij dat er ook op mp second hand dealers zitten die in deze tyd moeite hebben met hun omzet wat ik begrijp maar wil niet zeggen dat je dan maar concurentie gaat plagen..
Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

Ik denk dat er ook een deel lolbroeken zitten. Ik heb een system 4500 te koop staan op Marktplaats waar ik al vlot een bod van een zekere Alex op kreeg. Blijkt hij op alle 4500 sets op Marktplaats te hebben geboden, maar reageren op mail, ho maar. Dus hem geluk gewenst met de andere verkopers en het bod verwijderd.

Kees
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
Kees replied on Mon, Dec 28 2015 12:04 PM

De persoon 'Salvador' is nog steeds / weer actief op Marktplaats. Dus wees alert als 'Salvador'  een bod plaatst. Als ik een item te koop heb van B&O en Salvador plaatst een bod, wordt het direct verwijdert. Wie zit er op schorem te wachten? Ik niet.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Mon, Dec 28 2015 12:39 PM

Salvador?

Ik heb net een koptelefoon aan de beste man verkocht en dat ging gewoon correct en netjes!

Het was Salvador van Beoworld wel te verstaan.

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Dat is dus het probleem Kees... ik ben de echte Salvador en kwam toen ik dit topic opende, een dubbelganger tegen... plaatst overal biedingen, doet er niets mee, et cetera.

Ik ben de echte Salvador... 8 jaar actief op Marktplaats :) http://www.marktplaats.nl/verkopers/8570616.html

En inderdaad, ik heb van Koning een prachtige Form 2 gekocht. Helaas gaat alles nu weer weg, heb iets wat mij beter bevalt.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Mon, Dec 28 2015 7:23 PM

Totaal ander merk?

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Wordt daar niet goed van trouwens... vreemd als je én iemand zwart wilt maken én de boel loopt te verzieken... raar volk zwerft er daar rond.

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Grundig XV5000 pre-amp, klasse A + Grundig Aktiv-box 40 luidsprekers, vierweg, alle units apart hun eigen klasse AB versterker met symm. voeding. Wel gereviseerd natuurlijk.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Mon, Dec 28 2015 7:38 PM

Met dat silver en gold member account ben ik het 100% met je eens.

Slaat helemaal nergens op!

advertenties mag je niet ook niet meer plaatsen.Heb al meerdere keren gevraagd of ze de SW lijst up- to-date willen houden,maar word ook helemaal niks meer mee gedaan.

De lol gaat er een beetje afSad

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Precies... ik dacht even waar had ik dat ook alweer geschreven... schijnbaar ook in dit topic :)

Ik doe zowieso nog weinig met B&O, heb alleen m'n drie dozen vol met verzamelmateriaal nog...

Als je echt SM's wilt hebben zou ik op manuals ofzoiets kijken... staat ergens op het net. Hele moderne manuals staan er volgens mij niet op. (Beolab 8000 MKII, 4000 MKII, etc. zal er niet op staan).

Page 1 of 1 (19 items) | RSS