Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Marktwaarde

rated by 0 users
This post has 10 Replies | 1 Follower

robinm
Not Ranked
Posts 5
Bronze Member
robinm Posted: Mon, Sep 22 2014 12:37 PM

Hallo

Ik heb een Beocenter 8500 die ik wil verkopen. Ik heb alleen geen idee wat hij nog waard is. Iemand een idee? Er zitten 4 boxen bij.

Groet Robin

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Sep 22 2014 6:18 PM

Welke luidsprekers zitten erbij?

robinm
Not Ranked
Posts 5
Bronze Member
robinm replied on Mon, Sep 22 2014 9:41 PM

Dat zijn de Beovox RL 60.2

Daar heb ik er 4 van

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Mon, Sep 22 2014 9:48 PM

Afhankelijk van de staat waarin de RL's en de BC8500 verkeren niet meer dan 200-250 euro. We willen via Marktplaats toch alles voor een appel en een ei ,toch (Beoworld) mannen?

Brengen & Ophalen

Wouter
Top 500 Contributor
Netherlands
Posts 302
Bronze Member
Wouter replied on Mon, Sep 22 2014 10:45 PM

Leslie:

Afhankelijk van de staat waarin de RL's en de BC8500 verkeren niet meer dan 200-250 euro. We willen via Marktplaats toch alles voor een appel en een ei ,toch (Beoworld) mannen?

Absoluut Leslie! Soms zelfs een paasei, maar niet meer dan dat. Ik denk dat het voornamelijk van de technische en optische staat afhangt, en van de kwaliteit van de foto's. RL 60.2's met lelijke doeken en zonder straps zijn soms al voor 10-20 euro op te pikken, Voor een mooi paar, met straps en mooie stands kan > 75 euro opbrengen. Het valt me echter op dat het vaak meer opbrengt om alles los te verkopen.

Ik vraag me wel af waarom de set weggaat; Is er een nieuwe b&o set gekocht?

Wouter

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Sep 23 2014 6:35 AM

De staat van de apparatuur is inderdaad belangrijk voor de prijs. Een BeoCenter 8500 is snel tussen de 20 en 25 jaar oud en meestal toe aan een flinke opknapbeurt. Als deze is uitgevoerd is de waarde wel hoger dan bovengenoemd bedrag, als het apparaat in technisch originele staat is klopt bovengenoemd bedrag wel.

robinm
Not Ranked
Posts 5
Bronze Member
robinm replied on Tue, Sep 23 2014 12:15 PM

Hij is inderdaad een 22 jaar oud. Echter heeft hij in de eerste jaren niet veel aan gestaan. Dat kwam omdat we niet vaak thuis waren.

robinm
Not Ranked
Posts 5
Bronze Member
robinm replied on Tue, Sep 23 2014 12:17 PM

Ja er is een nieuwe set gekocht maar niet van B&O. 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Sep 23 2014 1:40 PM

robinm:

Hij is inderdaad een 22 jaar oud. Echter heeft hij in de eerste jaren niet veel aan gestaan. Dat kwam omdat we niet vaak thuis waren.

Voor de meeste problemen maakt het niet uit hoeveel het apparaat gebruikt is, maar de leeftijd wel. De tape waarmee de glazen panelen zijn vastgezet vergaat door leeftijd, rubber snaren vergaan door leeftijd, smeermiddelen drogen uit door leeftijd, condensatoren verlopen van waarde door leeftijd. Om een dergelijk apparaat weer helemaal betrouwbaar te krijgen voor de komende jaren is het wel een aantal uurtjes sleutelen.

robinm
Not Ranked
Posts 5
Bronze Member
robinm replied on Tue, Sep 23 2014 4:33 PM

Ok nou ik denk dat ik even voldoende weet. Bedankt allen.

Secondlife
Top 500 Contributor
Posts 145
Bronze Member
Weer een droom aan diggelen......
Page 1 of 1 (11 items) | RSS