ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo Beoworld forum,
Ik heb recent een setje BL6000 gekocht maar ik kon nergens een servicemanual vinden, vandaar deze vraag.
Ik heb de luidsprekers momenteel aangesloten via de cinch aansluiting en nu vroeg ik me af of er dan automatisch ook een signaal op de powerlink aansluiting van de BL komt te staan?
Ik wil namelijk een non-b&o subwoofer aansluiten op deze powerlink aansluiting.
Dus voor de duidelijkheid: Bron-----cinch---->BL6000----Powelink---->non-B&O. Kan dit?
Zou ik absoluut niet proberen. Op de Powerlink komt geen signaal als je de zaak via cinch aansluit.
Heeft de installatie waar de luidsprekers op zijn aangesloten geen trigger uitgang?
Nee helaas niet, ze zijn aangesloten op een pc en op een tv.
De powerlinkkabel draagt zowel het linker- als het rechterkanaal met zich. En daarnaast dan ook een trigger en een datasignaal (en een overload).
Wat jij wil kan in theorie dan ook niet. Want als je het signaal dat op de phono-aansluiting binnenkomt zou doorlussen naar de powerlink, komt de vraag; naar welk kanaal? Links of rechts?
Zoals je hieronder kunt zien is het keuze van het audiosignaal naar de versterker van de BL6000 gescheiden door een schakelaar.
Wil je gaan experimenteren, dan wordt het "rommelen" om het aangeboden signaal op de phono zelf door te prikken naar 1 van de powerlink aansluitingen (pin 3 of 5) en dan vervolgens met een kabel vanaf de andere powerlinkaansluiting te vertrekken naar de subwoofer.
Zelf lijkt het mij interessanter om te weten of er geen filter in de subwoofer aanwezig is met een daarbij behorende uitgang voor de "satellieten"
Ok, Bedankt allemaal!
Jammer dat het niet zo kan. Ik heb het nu opgelost met een splitter.