ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej!
Frun släppte en kommentar i förbifarten om att hon ville ha tv i köket och det var jag inte sen att bifalla.
Tyvärr har inte B&O i nuvarande sortiment någon lämplig köks-TV. Tittar man lite tillbaka kommer jag osökt in på Beovision 6. Jag har i dag BeoLab 2000 med ML i köket och vill gärna ha kvar ML där (eftersom jag har ML dragit över hela huset). Beovision 6 har ju ML vilket då passar bra.
Till TVn tänker jag koppla DVB (helst Canal Digital eftersom vi redan har det i huset) och en Apple-TV. De nyare BV 6 har två HDMI så det fungerar ju, men det finns ju även en plats för CA-kort och det underlättar ju hanteringen (har ingen bra plats att ställa en fristående DVB-box i köket). Tittar jag på Canal Digitals lista över kompatibla TV-apparater är inte BV 6 med.
Vet någon om man kan använda CA-kort för Canal Digital i Beovision 6?
Om inte, kan man använda CA-kort för Boxer i Beovision 6?
Daniel: Om inte, kan man använda CA-kort för Boxer i Beovision 6?
Hej Daniel,
hvis tv'et er udstyret med en MPEG4/HD-tuner, er svaret ja.
De sidste udgaver (med HDMI) af BV6 er dog svære at finde!
Hvorfor ikke overveje en V1-32" - de er til at købe endnu, i hvert fald i Danmark.
Er MasterLink'en virkelig såååå nødvendig?
En moderne V1 har mange fordele - og ingen problemer med CA-slot
Jeg har selv en, som kører solo - selvom jeg har ML liggende i det rum (også).
MM
There is a tv - and there is a BV
V1-32 är *** i Sverige och 40 är för stort.
Det finns en BeoCenter 6 med HDMI till salu.
Jag tolkar ditt svar som att CA-kort för Boxer fungerar, men inte för Canal Digital. Stämmer det?
En pjäs som kom efter BV 8 var ju BV 10, men jag gillar verkligen utseendet på BV 6.
Daniel: V1-32 är *** i Sverige och 40 är för stort.
Ha, ha. Inte första gången systemet censurerar det svenska ordet för "out of stock"!
du skal tolke det som, at jeg ikke er sikker på Canal Digital - de kører jo mange gange deres eget løb.
Måske kan jeg finde ud af det - men ikke lige nu!
Hvad gør du i stuen - hvad har du dér? Boks eller ca-modul/kort?
I Danmark er V1-32" også *** - men der er stadig nogle til salg rundt omkring hos forhandlerne, har jeg set!
Hvis det er BV6, som du er varm på - og du har kig på en - så er det da bare med at få købt den.
Det er jo et dejligt tv - selvom det ikke er helt up-to-date.
I nødstilfælde må du se, om du kan gemme boksen (bag på tv'et).
Har du da et sat-antennekabel i køkkenet
Lad os se billeder, når du har fået det sat op
Jag har CA-kort för Canal Digital i Avant 55'an i gillestugan (och parabol).
Kabeldragning är inget problem. Jag har lagt in rör i väggarna där jag dragit ML och kan där också få in antennkabel.
Kan man sätta en BeoVision 6/BeoCenter 6 i link mode? Från köket når Beo4 ut till BS 9000 i vardagsrummet (ingen vägg) så därför har jag BL 2000 i link mode.
Hej Daniel
Beovision 6 mk IV (med HDMI) og indbygget DVB-HD (T/C) understøtter alle CA-moduler. Endvidere er der indbygget smartkort læser for embedded CONAX. I Beocenter 6-26 kan DVB-HD indbygges, men billedsignalet er ikke i HD. Conax og CA-moduler er det samme. Det anbefales, at opdatere firmwaren i DVB-HD modulet til den seneste 0,1.9.9.8. Findes på B&O' hjemmeside.
Linkmode: der understøttes, er 0-1-2-4-5-6.. Så linkmode er understøttet via ML
BV 6-26 mk iv er et godt køb, især hvis Dolby Surround modulet er indbygget (modul 32)
Anbefaler, at du læser brugermanualen for BV6-26 mk iv , her får du svar på dine spørgsmål
Stort tack Fritz!
Jag ska se i veckan om jag får tag på den BV6 med HDMI jag har spanat in. Annars får jag vänta tills nästa dyker upp.