ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Sinds een aantal maanden heb ik regelmatig problemen met mijn BS5.
Het groene lichtje achterop de BM5 blijft gewoon branden, dus ik denk niet dat dar het probleem ligt
Het aandoen van de BS5 lukt zo nu en dan niet. Hij doet het gewoon niet. Ik moet dan de stekker eruithalen en opnieuw opstarten.
Sinds een aantal dagen stopt de BS5 er ineens mee, en blijft het rode ledje knipperen.
Vanmorgen stopte de muziek en er kwam een ongelooflijke herrie (storingsgeluid) uit de boxen.
Nu is de muziek weer gestopt, en knippert het ledje.
Iemand suggesties voordat ik de BS5 naar de dealer ga brengen?
Bij voorbaat weer hartelijk dank.
hoi leko,
Ben bang dat hij stervende is.
Je ontkomt er denk ik niet aan om een bezoek te brengen aan de dealer.
Na zes jaar?
Vind ik toch best wel snel.
Reanimeren dan maar.😉
Dan heb je zeker nog het eerste moederbord erin zitten.
Begrepen van fred dat daar veel problemen mee waren.
Er is toen een modificatie geweest van het moederbord.
Er is in de BM 5 een nieuw moederbord geplaatst.
Zit er in de BS5 ook een moederbord?
Nee,alleen in de BM 5.
Na contact te hebben gehad met de leverancier (is inmiddels ook geen dealer meer) het volgende:
De problemen zouden te maken kunnen hebben met oververhitting van de processoren. Ik heb de bovenkant losgehaalt en een aantal uren open laten liggen. Er zit ook een blok piepschuim tegen het moederbord aan, wat ook niet bevoordelijk is voor de koeling. Is ook verwijdert.
Het draait nu al een tijdje zonder problemen👍.
Dat scheelt weer leko.
was dat piepschuim verschoven?
Nou nee. Het zat vastgeplakt aan de bovenkant. Met daarop een aantal zwarte vegen. Ik verwacht dus dat het pronleem nu is opgelost.
Waarom dat er zat? Geen flauw idee. Als het er bij jouw ook in zit, zal ik het maar verwijderen. De processor kan dan gewoon zijn warmte kwijt.
beetje vreemd waarom dat schuim erin zit.
Maar voorlopig draait het als een tierelier.