Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

beolab 5 - beosound 4 en beolab 3

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 0 Followers

artiebarmag
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
artiebarmag Posted: Fri, Jan 2 2015 5:58 PM

hallo

wij hebben een Beosound 4 met beolab 3 opgesteld in de keuken.

nu hebben wij onlangs de beolab 5 aangekocht voor in de woonkamer en verbonden via masterlink ,beolink active T1616.

helaas vind ik de beolab 5 helemaal niet goed spelen, geen warmte, midden .  luidsprekers zijn beide apart gekalibreerd.

wat kan het zijn?

wij hebben cavus powerlink kabels bij de beolab 5 gekregen.

er is mij aangeraden de beosound 4 rechtstreeks aan te sluiten en de beolab 3 via de beolink active te gebruiken.

ps de beolab 3 in de keuken spelen naar mijn mening veel beter dan de beolab 5. dus moet er ergens een fout zitten.

dank

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Het is op zich ook beter om de lab 5 direct op de Beosound 4 aan te sluiten. Met ML kabel ertussen kunnen er onregelmatigheden in de aansluitingen van de kabel of stekkers het signaal direct negatief beïnvloeden.

Heb je gecontroleerd of de instellingen voor links en rechts wel juist ingesteld staan bij de lab 5's?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Overigens ga ik er wel van uit dat je met goede bronmateriaal de vergelijking hebt gedaan? dus geen gebruik van matige mp3's (wma's)?

De Beolab 5 is namelijk een dermate goede luidspreker dat slechte opnames of gecomprimeerde muziek direkt door de mand vallen. 

Page 1 of 1 (3 items) | RSS