ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo,
Ik val misschien in herhaling.
Momenteel heb ik een BV3 daarop zijn mijn penta's 3 aangesloten als front speakers en de beolabs 4000 als rear speakers mijn BV3 is uitgerust met een dolby surroundgeluid.welke niet B&O tv is het meeste aangeraden om deze opstelling te kunnen behouden of wat heb ik nodig om mijn huidige opstelling te kunnen gebruiken. Graag jullie mening hierover.
Ik dacht (en ben er eigenlijk wel zeker van) dat Loewe tv's ook surround ingebouwd hebben. Je hebt er ook preout uitgangen op, en je kan de centerspeaker van het toestel gebruiken. Er zit momenteel een range UHD tv's aan te komen waarmee het merk aan een revival begint.
Beolit 12 - Beolab 4 pc (dead now) - Beoplay H5 - Beolab 9 - BeoRemote One BT - Beoplay M3
Ik denk ook niet dat er veel verschil is tussen een Loewe en V1.
Alleen vindt ik dat B&O iets te veel vraagt voor zijn schermen als je ziet wat Samsung nu al biedt van beeld kwaliteit voor de helft van de prijs.
Ga een Samsung scherm maar eens vergelijken met een B&O scherm, en kijk dan niet alleen naar het beeld, maar ook naar de gebruikte materialen, de afwerking, het geluid en dan vooral het bedieningsgemak (hoeveel afstandsbedieningen heb je nu bijvoorbeeld?)
Dat maak het nu zo moeilijk het is en streling voor het oog om zo een mooie toestellen te zien spelen.
Ik heb ze allemaal zien spelen behalve de V1 met welke toestel kan je deze vergelijken qua beeld en geluid niet op het uiterlijk dit vindt ik wat minder geslaagd maar de prijs zit wel goed.
Graag jullie mening over V1 40 beeld en geluid.
Ik heb de V1 40 alleen kort bij de dealer gezien, daar kan ik geen goed oordeel bij vellen. Wat ik heb gezien ziet er wel goed uit. Maar is het niet belangrijker wat je er zelf van vindt? Je moet er uiteindelijk zelf naar kijken, dus je eigen mening over het toestel lijkt me het allerbelangrijkste!
Beeld en geluid zijn volgens mij prima en het grote voordeel is dat het een moderne B&O tv is gebaseerd op de Beosystem 4. Je hebt dus geen stereo meer nodig en je hebt ontzettend veel mogelijkheden met surroud, speakers, speaker groepen etcetera. Ook jouw speakers sluit je er zo op aan als je een converter stekkertje hebt voor powerlink.
BeoVision 11-55, BeoLab 8000, BeoRemote One BT, AppleTV 4, 2x BeoPlay A2, BeoPlay A1
Loewe bestaat nog steeds, althans, het wordt nog steeds verkocht.
Ik heb onlangs begrepen dat alle tv's waar een AC3 module in zit, of ingebouwd kan worden. voorzien zijn van pre-out's. Die pre-out zijn volume geregeld en zijn dus geschikt voor alle aktieve beolab's met een phono-ingang. Volgens mij hebben alle aktieve die wel. Op de 2500's na.
De Loewe die ik laatst heb gezien bezat ook een media center waarbij je films en muziek kon afspelen vanaf een NAS. In geval van muziek staat wel je scherm continue op te lichten. Dat hebben ze bij B&O toch weer handiger voor elkaar.