Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

BeoPlay V1 strømsparreskinne

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 1 Follower

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
Posts 321
Gold Member
madskp Posted: Mon, May 4 2015 8:33 PM

Hej. Jeg har min Beoplay V1 tilsluttet med en strømsparreskinne så der slukkes for en spillekonsol og et par andre ting når tv'et går på standby. Jeg har lige skiftet strømsparreskinne fordi den gamle jeg havde var begyndt at stå og klikke med relæet mens fjernsynet var tændt. Den nye har virket fint en uges tid, men nu er den så også begyndt at stå og klikke med relæet når fjernsynet er tændt.

Er der nogen der har oplevet noget lignende med en strømsparreskinne eller er der nogen der kan bidrage med hvad der kan være problemet?

Strømsparreskinnen har en "learning" funktion hvor man trykker på en knap når tv'et er i standby så den kan registrere hvad forbruget er der. Jeg går ud fra at en V1 bruger væsentligt mere strøm når den er i brug end i stand by. 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Et V1 har sin egen strømsparefunktion.

Du kan indstille den til ikke at være aktiv på bestemte tidspunkter af dagen.

smart og nødvendigt, hvis du vil bruge DLNA renderer-funktionen (HomeMedia) eller caste til Youtube-app'en. Desuden betyder det, at tv'et starter betydeligt hurtigere op.

Det er selvfølgelig dit valg, men hvor meget er det lige du sparer ved at slukke tv'et helt f.eks om natten?

Husk også at de automatiske opdateringer kommer i løbet af natten - men kun hvis tv'et er tændt.

MM

There is a tv - and there is a BV

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
Posts 321
Gold Member
madskp replied on Tue, May 5 2015 6:37 AM

Hej. Strømsparreskinnens funktion er ikke at slukke tv'et, men de enheder der er tilslutte tv'et ud fra om tv'et er tændt eller slukket.

Men det kan være jeg skal se på TV'et indstillinger for det kan være at strømforbruget er væsentligt højere i standby end jeg går og tror hvis nogle af de funktioner du nævner er slået til.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Ok, så har jeg da nok bare misforstået din strømskinnes funktion 😳

MM

There is a tv - and there is a BV

Page 1 of 1 (4 items) | RSS