ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Beste Forumleden,
Sinds gisteren een overture 2500 overgenomen. Werkt prima behalve " natuurlijk " de cassette deck..
doet dan ook helemaal niets...ook de kop gaat niet omhoog..nou is deze van een hoog bejaard stel geweest en wellicht al "100 jaar "niet gebruikt..ben helaas niet technisch maar zou het wel leuk vinden om deze toch weer werkend te krijgen..( heb zelfs nog wat cassettes ) maar hoe...met welke stap moet beginnen...? iemand een suggestie..? Of iemand die het leuk vind om mij te helpen....? Hoor het graag!
gr Bertolini
Hallo Bertolini, we zijn hier met 3 techneuten die het wel aan kunnnen, afhankelijk van je lokatie: Blackrix in het oosten, Andre in Utrecht en ik zei de gek, in Hilversum.
Het is vrijwel zeker de snaar, ik heb ze op voorraad, maar als die vervangen is bestaat er altijd nog de kans dat het nog niet ok is door bv afgebroken plastic of andere slijtage, dat is zo van buiten niet te beoordelen.
Maar de kans is pakweg 80% dat het met snaar vervangen en schoonmaakwerk wel op te lossen is.
Je kunt 1 van ons direct mailen vanaf dit forum voor afspraken, kosten etc.
goeden dag ipaul.
ik heb een vergelijkbaar probleem, heb ik vandaag ook gepost op het forum.
bij mij hoor je alleen maar een klik bij tape selectie.
De eerste controle die je kunt doen is voelen of de capstans draaien. De metalen ronde pinnen waar de drukrollen tegenaan komen.
Vaak draaien die niet door de vergane snaar. Verder verschillen de loopwerken, waarbij ook het aantal snaren varieert.