Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beoplay producten nu ook bij Wehkamp

rated by 0 users
This post has 14 Replies | 1 Follower

pentalex
Not Ranked
Posts 39
Bronze Member
pentalex Posted: Tue, Jul 21 2015 10:57 PM

Groot was mijn verbazing dat Beoplay producten nu niet alleen bij de Mediamarkt te koop zijn, maar ook al via Wehkamp zijn te bestellen. Hoe kan een Bang & Olufsen dealer nog eerlijk concurreren als hij aan allerlei voorwaarden moet voldoen terwijl de producten ook bij postorderbedrijven en grootgrutters in de bak liggen? Moet dit de redding van Bang & Olufsen worden?

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Wed, Jul 22 2015 12:15 PM
Hahah je kunt beter zeggen de laatste pogingen vrees ik probleem is denk ik ook dat door de snelle technologie vernieuwingen mensen eerder bijv een samsung kopen dan een beovision, vroeger kocht je een beovision mx etc en die stond jaaaaren te draaien met scart techniek, als je nu een nieuwe beovision koopt is er volgend jaar alweer een nieuwe techniek sneller meer poorten usb 6.0 etc.
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Wed, Jul 22 2015 2:29 PM

Ik draai nu al 3 jaar met een beovision10 en nog steeds naar alle tevredenheid.

wat betreft de beoplay producten, ik heb de bluetooth A2 en ik moet zeggen....PERFECT!

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Wed, Jul 22 2015 7:25 PM
Ja het kan ook prima hier gebruiken wij beovisions 4 en 7 ben ook tevreden, maar merendeel bevolking laat zich door tv zaken inpakken met pixels hdmi scherpte bladiebla helderheid cameras
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Wed, Jul 22 2015 8:19 PM

helemaal mee eens!

pentalex
Not Ranked
Posts 39
Bronze Member
pentalex replied on Wed, Jul 22 2015 11:31 PM

Ik begrijp dat B&O nieuwe oplossingen moet vinden omdat niet veel mensen veel geld uitgeven voor bijvoorbeeld een televisie als de techniek snel weer verouderd, zoals bij een analoge Harddiskrecorder.

maar waarom zou een dealer allerlei verplichtingen aangaan met B&O om het merk te mogen verkopen als het vervolgens bij de Wehkamp te koop staat? Ik denk niet dat er bij Wehkamp een luisterruimte is die aan B&O's designeisen voldoet waar men de producten demonstreert voor potentiële klanten. Als B&O dealer zou ik mij aardig bezwaard voelen temeer omdat veel mensen ook Beoplay producten kopen omdat het een goede kwaliteit en stijlvolle luxe uitstraling heeft voor een toegankelijke prijs en deze klanten voor de B&O dealer ook belangrijk zijn.

Dave33
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
Dave33 replied on Thu, Jul 23 2015 5:50 AM
Ja ik begrijp je punt, dealers hadden hebben strenge regels van b&o maar beoplay is goedkopere lijn producten en dat moet je wellicht ook anders aanprijzen
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, Jul 25 2015 10:37 AM

Toegankelijke prijs:   A2=399 euro

Dat is voor heel veel mensen teveel geld hoor voor een bluetooth radio.

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
Bronze Member
Kronzilla replied on Thu, Aug 27 2015 7:29 PM

Beoplay is toegankellijker, maar goedkoop zou ik het niet zeggen. Hier kan je ineens de Beoplay in de Krefel krijgen. Heel jammer, het zijn onozele verkopers, en ook in mediamarkt weten ze echt niet wat kwaliteit is. Ik koop al mijn B&O producten in mijn deftige leverancier en niet bij een dozenschuiver. Een kwaliteits eisende mens gaat niet  bij een dozenschuiver (mediamarkt is echt niet goedkoper dan een deftige kleinhandel die betere service levert ook. 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Thu, Aug 27 2015 7:58 PM

Bij een bluetooth radio heb je niet zoveel kennis voor nodig hoor.

De software updates bied B&O zelf aan op hun website.

zou het op een gegeven moment niet zo zijn dat de mediamarkt (ik noem maar wat) 10000 A2's  inkoopt en dan goedkoper kan neer zetten?

Wat natuurlijk een doodsteek is voor de officiele dealers.

pentalex
Not Ranked
Posts 39
Bronze Member
pentalex replied on Sun, Aug 30 2015 12:17 PM

Ik heb van mijn dealer begrepen dat een van de voorwaarden is dat de nieuwe dealers voor Beoplay, zoals Mediamarkt en Wehkamp, niet met de prijzen mogen stunten en zich aan de B&O prijs moeten binden. Doen ze dit niet, dat dient dat gemeld te worden en kan hun het dealership worden ontnomen. Misschien alleen stuntprijzen voor uitloopmodellen, maar dat kan ook bij de gewone dealer.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, Aug 30 2015 12:27 PM

oke',

Dan kunnen ze toch niet tegen een mediamarkt op als het op stunten uit komt.

Die kopen gewoon de hele toko op.

pentalex
Not Ranked
Posts 39
Bronze Member
pentalex replied on Sun, Aug 30 2015 1:30 PM

Ja dat klopt, maar gelukkig niet de nieuwe Beoplay S3 met " BTW weg ermee!" aktie.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, Aug 30 2015 1:48 PM

😃

Zwets
Top 500 Contributor
Posts 111
Bronze Member
Zwets replied on Sat, Sep 12 2015 3:45 PM

Het dicteren van verkoop prijzen is wel per wet verboden....

Page 1 of 1 (15 items) | RSS