ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hejsa Alle.
jeg gik netop og hørte musik via min aux, da det pludselig ga nogle voldsome skud i højtalerne, derefter slukkede anlægget.
jeg tog strømmen fra det og tændte det igen, når det står standby er der ingen problemer, men så snart jeg tænder for enten.
A.aux
cd
Radio.
så tænder anlægget kort og slukker derefter igen, har prøvet ta højjtalere fra, uden held.
nogen der kender problemet?
mvh
Morten
Hej Morten
Flere af B&O's systemer har indbygget et beskyttelsesprogram der hedder Power Fail. Det betyder, at på et af printkortene I BS 9000 er der en kortslutning Powerfaul koder kan aflæses I St.By. Det kræver at du har service manualen til BS 9000 samt den rigtige version af servicemanualen til lige dit apparat. Herefter kan fejlen lokaliseres. Under alle omstændigheder skal BS 9000 forbid et værksted for reparation.
mvh/fritz
Hej fritz.
Det var også det jeg kom fra til, kan du eller andre være behjælpelig med hvordan jeg idlæser fejlkoden?
LIST 90258, under test no 27, har jeg en fejl der hedder 1 PWR ERR 20.
Mvh
Test 27
- 20: CC power error.Mains drop-out while the sledge was moving.- 100: CC motor FEP power fail.
See test modes I service manualen 5.11, noget tyder på det er CD funktionen der driller, andre muligheder er FM modulet eller ML modulet, brug fe
Brug fejl findingstræet punkt 5.61
Hej igen.
tak for svar, kan du sende et link til den servicehåndbog du har, for den jeg har har ikke de sider du siger.
jeg syntes det lyder underligt, hvis det er cden, for selv når jeg tænder min a.aux gør den det samme.
men kan prøve fejlfinde udfra fejlfindingstræet, hvis du kan hjælpe med linket
Har snakket med nogle kloge mennesker, de siger begge at det er strømforsyningen.
Desværre fåes den ikke hos b og o mere, er der nogen der har kenskab til andre løsninger?
Hej igen Morten.
Spørgsmål, hvem har du snakket med, ?
Du finder service manualen her på Beoworld under userguide og servicemanuals.
BS9000 er en I særdeleshed en meget avanceret stykke mekanik. Computeren foretager ved hver opstart kontrol af systemet. Er der en fejll, lukker computeren systemet ned for at forebygge yderlige fejl og følge fejl.
Men spørgsmålet er, hvilket modul er årsagen til at strømforsyningen går I pwr fail. BS900 er fra den tid, hvor man IKKE udskiftede moduler, men udskiftede komponenter I de enkelte moduler. Alt dette finder du I servicemanualen. Det er højst sandsynligt en diode eller kodensator eller begge der skal skiftes. Det er maks en times arbejde for en kompetent serviceværksted.Hvis man siger, at strømforsyningen skal skiftes, skyldes dette, at man ikke har kompetancensen.
mvh / fritz
Hejsa fritz.
tak for din interesse.
Jeg har snakket med bbuy's servicecenter og b og o i sorø.
begge siger strømforsyningen er et modul med en lille computer, derfor skal modulet udskiftes.
Hej Igen Morten
Jeg vil anbefale dig, at at downloade servicemanualen her på Beoworld. Så vil du se, at det udelukkende drejer sig om reparations kompetancer. og fortvil ikke. Strømforsyningen er PCB 34 og det er diagram N, og reservedelslisten er på side 3.7. Om det er den der er den skyldige, er dog noget helt andet.
Hvis du vil have repareret du BS 9000 skal du kontakte SBR elektronik på budingevej tlf. 45 88 60 77.Kik på SBR,s hjemmeside SBR har udstyret og kompetancen. :) Det er ikke nogen reklame
Et meget serøst alternativ er "Dillen" her på Beoworld. "Dillen" har I øjeblikket en tråd kørende hvor han beskriver, de oplevelser du du har hos .
Hej igen Fritz.
anlægget er en MK1, ved ikke om det har noget at sige
Jeg har snakket med dillen, han siger han ikke har kenskab til så nye produkter.
Jeg ville imorgen prøve ta kontakt til SBR.
1000 tak for hjælpen
Hej igen Morten
Det skal være muligt, da det er ren komponent udskiftning. Typisk en diode eller kondensator eller begge. Både på MK 1,II og III er der fuld diagram dækning vedr. fejlfinding. Har man diagrammerne, og måle udstyret, og kompetancen, ja så er det en standard opgave.
Hold os opdatert her på Beoworld hvordan det går, som andre kan få glæde af.
Det ville jeg selvfølgelig gøre.
Har lige snakket med SBR som du henviste til, han siger faktisk det samme, at det er en komponent udskifting, så det kan godt blive op af bakke.
Op med humøret.
Hvis det er en komponent udskiftning, er det en stardard opgave, og det tager den tid det tager, at finde fejlen, idet man bruger fejltræet til at lokalisere det modul, der er defekt, hereafter burger man detail diagramerne, for at fejlfinde I selve modulerne..
Hvis det er en modul udskiftning, ja så er det godt nok op ad bakke.
Jeg har kun service håndbogen for MK2 og MK3.
Kan du hjælpe med en for MK1?
Servimanualen til MK I var kun I papirudgaven. Du kan bruge MK II.
Jeg kan bare ikke se hvad pwr err 20 betyder, under fejlkoder, findes den ikke
I test mode 27: Power errors
- 20: CC power error. Mains drop-out while the sledge was moving. - 100: CC motor FEP power fail.
- 100: CC motor FEP power fail.
Tak fritz
da strømforsyningen fra en MK2 og 3 ikke passer på en MK1, så kan diagrammet fra MK2 vel ikke bruges til at fejlfinde på mit MK1?
Jeg er ikke bekendt med, at man ændrede designet I strømforsyningen fra MK I til MK II.
Hvis et serviceværksted ikke vil bruge tid, må du finde en defect BS9000 MK I, hvor strømforsyningen er ok, og fortsætte derfra.
Jeg har en lokal mand der skal se på det i næste uge, derfor er jeg interesseret i at finde så rigtige bøger som muligt så han har en chance.
Flere service værksteder, siger at ingen strømforsyning passer sammen.
Udover mk1 til, 1 mk2 til 2 osv
Ingen tvivl om, at du har brug for Servicemanualen for BS 9000 MK I, Forsøg at spørge din locale B&O forretning I Sorø, om MK I manualen findes som download I B&O Retail order system eller support system. Der er nemlig den mulighed at B&O Struer har indscannet papirudgaven til MK I i PDF. I 1996 udgav B&O kun papirudgaver af af deres servicemanualer.
Tak for svar.
Øv endnu et problem :(
Det er umuligt at lave uden den?
Så er det måske slet ikke sikkert pwr err 20 er den samme fejl på MK1?
Det vil tiden vise.
Det tager længere tid, for man skal så manualt gennemmåle alle dioder og kondensatorer,
Derefter fjerner man stikkene til de enkelte moduler, for at finde udaf hvilket modul der driller. Det er simplehen sådan serviceteknikeren arbejdede for 10 15 år siden.