Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Niet- B&O tv samen met bs5/bm5 en overig apparatuur??

rated by 0 users
This post has 12 Replies | 1 Follower

Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
OFFLINE
Bronze Member
Zwaan Posted: Mon, Jun 18 2012 12:46 PM

Op dit moment ben ik in bezit van Beovision 8-40. Hierop heb ik 4x beolab 6000 aangesloten en 1x beolab11. bovendien heb ik ook een bs5/bm5. ook deze werkt via BV 8-40 middels ML.

Wat is er mogelijk als ik een niet B&O tv aansluit??

moet ik bv een extra receiver (bv Denon, met pre-out) aanschaffen en alles daar op aansluiten?? Ik zal dan wel een centrespeaker moeten aanschaffen anders werkt surround niet lekker (apart volume van tv afstellen)

hoe zit het met besturing? mijn decoder, bluray zitten achter deurtjes. Kan ik toch evt. via wifi alles besturen?? hoe zit het met de bs5/bm5??

 

ik hoor graag van jullie

 

 

 

 

 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Mon, Jun 18 2012 6:45 PM

Waarom doe je je Beovision 8-40 weg Zwaan?

Niet tevreden over het beeld?!

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Mon, Jun 18 2012 7:01 PM

Zwaan:

Op dit moment ben ik in bezit van Beovision 8-40. Hierop heb ik 4x beolab 6000 aangesloten en 1x beolab11. bovendien heb ik ook een bs5/bm5. ook deze werkt via BV 8-40 middels ML.

Wat is er mogelijk als ik een niet B&O tv aansluit??

moet ik bv een extra receiver (bv Denon, met pre-out) aanschaffen en alles daar op aansluiten?? Ik zal dan wel een centrespeaker moeten aanschaffen anders werkt surround niet lekker (apart volume van tv afstellen)

hoe zit het met besturing? mijn decoder, bluray zitten achter deurtjes. Kan ik toch evt. via wifi alles besturen?? hoe zit het met de bs5/bm5??

 

ik hoor graag van jullie

Het kan. Wordt het eenvoudiger? "Janee"....... Ik heb een zo'n 10 jaar geleden tijdje een Rotel soundprocessor gebruikt. De BL werden door de Rotel aangestuurd. Aan/uit had ik echter wel via mijn Beomaster geregeld; ter voorkoming dat speakers in standby gaan staan bij "rustige" passages.

 

Of je andere apparaten kunt bedienen zal afhangen van de mogelijkheden van die apparaten

Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
OFFLINE
Bronze Member
Zwaan replied on Mon, Jun 18 2012 7:26 PM
Jawel, maar in nabije toekomst wil ik 46 inch
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Mon, Jun 18 2012 7:44 PM

Zwaan:
Jawel, maar in nabije toekomst wil ik 46 inch

 

Een beovision 10-46 is dat geen optie.

Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
OFFLINE
Bronze Member
Zwaan replied on Tue, Jun 19 2012 3:50 PM
koning:

Een beovision 10-46 is dat geen optie.

ja zeker. Maar wel aardig aan de prijs. Aan de andere kant als ik toch zo makkelijk alles wil blijven besturen dan komt er ook geld bij voor andere dingen. Zoals versterker/sonos/centerspeaker/ marmitek.
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Tue, Jun 19 2012 4:21 PM

Ik heb mijn BV8-40 ingeruild voor een BV10-40

Weer een rib uit mijn lijfYes - thumbs up

Desmo
Not Ranked
Posts 27
OFFLINE
Bronze Member
Desmo replied on Sun, Jun 24 2012 8:48 AM

Er wordt altijd wat moeilijk en beschermend over gedaan door iedereen, maar het is eigenlijk heel simpel.

Ik heb ook een panasonic plasma gekoppeld aan BL1, BL2, BL8000. Daarnaast gebruik ik mijn beocenter nu alleen als cd speler.

Ik kan de prijzen voor de tv's ook niet rechtvaardigen, dus vandaar een alternatief.

Hoe werkt het. Je kan het op twee manieren doen,namelijk;

De easy way: je koopt een receiver met pre outs of een surround receiver (ik heb een emotiva umc-1). En hier sluit je al je apparaten met hdmi op aan. Je beocenter kan via de aux op een analoge input worden aangesloten. Je speakers sluit je aan op de line ingang en klaar ben je. Het nadeel van deze methode is inderdaad dat de speakers uit zullen klikken als het stil is. 

Je kan dus ook kiezen voor de hard way: aansluitingen als hierboven, alleen ga je nu een powerlink connectie faken. Hiervoor moet je wel wat gaan solderen, maar heel moeilijk is dat niet. De speakers worden aangesloten op de powerlink aansluitingen en op de pre out van de receiver. Jemoet alleen de trigger van je receiver 12v gebruiken om de speakers aan te laten klikken. Hkervoor soldeer je een 12v > 5v aansluiting die je in je kabel verwerkt. Klinkt complex, maar is het niet.

Voor meer informatie kijk je hier: http://translate.google.com/translate?rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=nl&u=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818 

Voor je aansluitingen in de kastjes kun je infrarood oplossingen van marmitek gebruiken.

Verder een universele afstandbediening en klaar ben je.

Ik ben nu vrij om iedere tv te koppelen aan mijn systeem, en kan genieten van heerlijk geluid hierbij. Voor mij de ideale oplossing.

 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Jun 24 2012 10:24 AM

Welk merk centerluidspreker gebruik je?

Desmo
Not Ranked
Posts 27
OFFLINE
Bronze Member
Desmo replied on Sun, Jun 24 2012 12:32 PM

Ik ben nog aan het kijken voor een center luidspreker, maar denk dat dit een beolab 4000 wordt.

 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Tue, Jun 26 2012 2:54 PM

Desmo:

Verder een universele afstandbediening en klaar ben je.

 

En daar begint de beleving bij mij juist bij Wink

 

Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
OFFLINE
Bronze Member
Zwaan replied on Sat, Aug 25 2012 7:52 PM

Desmo,

 

wat bedoel je nu precies met methode "easy way"  dat de speakers uit zullen klikken als het stil is???

gr Zwaan

Desmo
Not Ranked
Posts 27
OFFLINE
Bronze Member
Desmo replied on Sat, Aug 25 2012 10:13 PM

Dat is inderdaad wat ik bedoel.

Je sluit de speakers aan op de line in met een rca kabel.

Bij stille gedeelten zullen dan de speakers uit klikken. Als je de powerlink faked heb je dit probleem niet en gaan de speakers direct aan met de receiver, en uit natuurlijk ook.

 

Het is de makkelijke methode omdat je zelf geen kabels hoeft te solderen.

Page 1 of 1 (13 items) | RSS