ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej jeg er ny så beklager ,hvis jeg ikke følger normal forum etikke herinde.
Jeg har ikke meget plads i min stue derfor ville et 6/26 passe perfekt , men har et par spørgsmål jeg ikke kan finde svar på.
1. Er der forskel på modeller og nogle man ikke skal vælge ?
2. jeg kan vælge at få en dvb -t eller c box med der kan styres med fjernbetjening.hvad skal jeg vælge ?
3. jeg bruger boxer med egen antenne , og skal vel derfor have en box til dette ? hvilken og hvad pris ?
4. er der noget jeg ikke har tænkt over ift digitale kanaler , formater eller andet ?
5. er der noget specielt man skal kigge efter fejl etc,når man er ude at se på brugt ?
på forhånd tak for hjælpen , hvis en vil forklare mig om emnet.
Hej Michael og velkommen til Beoworld,
jeg går ud fra, at det ikke er en af de sidste modeller, siden du skal have/får en DVB-boks med.
De er forøvrigt også ret dyre, da de har 2 HDMI-indgange - og er eftertragtede.
Du skal ikke give alt for meget for det - husk at det er et gammelt tv!
Husk at se, hvordan billedet er - før du beslutter dig.
Ang modeller må du google.
Hvis du køber det hos en B&O-forhandler, får du en fornuftig garanti med.
Da du har Boxer, er det en DVB-T boks, som du skal bruge.
Som regel er det en Triax-boks, der er modificeret til B&O-brug. Hvis det er via en forhandler, har han måske opdateret tv'et, så det kan styre standart-boksen direkte.
Husk på, at det skal være en af de nye T2-kompatible bokse - ellers er der nogle programmer, du ikke kan se.
Pricipielt er det en udemærket løsning, hvis man bare vil have et pænt, lille tv til at se fjernsyn på (og som kan linkes op (ML), hvis man har brug for det. Der er ikke mange (moderne) tilslutningsmuligheder.
Men - ærligt talt - har du ikke overvejet et BeoPlay V1 i stedet - her får du et moderne og lille tv (V1-32").
Det har de rigtige tunere indbygget (= ingen brug for en ekstern boks) og har flere HDMI-indgange, så du er 'fremtidsikret'. Og det har et laaaangt bedre billede - og lyd.
MM
There is a tv - and there is a BV
han siger det er fra 06/07 , det er det så nok ikke :)
det koster 2000 ,
og kan ses i aktion ,
der kan vist ikke sættes kort i boxen , men man kan vist købe en og få kodet , men der ryger vel hurtigt et par 1000 mere, jeg har ikke ret meget plads , da det er mellem 2 vinduer , og er ikke ret meget for at tv er omdrejningspunkt. jeg vil lige kigge på den du skriver om .foreløbig tak.
har lige kigget kan det passe den ikke kan fås med motordrejesokkel , dette er nemlig et must.?
2000 kr er ikke meget - men husk også på, hvad du får for pengene.
Er det privat, har du ingen garanti.
Der er kortlæser i den eksterne boks, som, hvis du selv skal købe den, koster ca 1500 kr.
En Brugt V1-32 er selvfølgelig noget dyrere - men også i en anden klasse.
det behøver ikke være så billigt , bare det hænger sammen med hvad jeg får , men den v1 kan vist ikke fås med motordrejesokkel hvilket er et must.
Hvis det er afgørende, så.....
Men der findes en stand, som er til manuelt drej.
Det koster så selvfølgelig ekstra.
http://www.stbbrackets.co.uk/en-GB/product/beoplay-V1-32/beoplay-v1-fsa-floor-stand-adapter
Lad os høre, hvad du finder ud af.
jeg vil vende tilbage , kan man udlede noget af dette nr ? Type no. 9250 SW 2.6 Item 1816117 tænker årg etc
18xxxxx burde være 2004/5.
Du bør nok vælge et nyere. F.eks. type 9280. Og så skal du ikke se på Item nr. - men Serial nr. Det fortæller om årgang. Type 9280 har serienr. som starter med 20xxxxx. Jeg har selv sådan et jeg har købt brugt - jeg kender ikke lige årgang - men det er nyere end det som du har kigget på. Dette har dog ikke HDMI stik - kun den sidste årgang havde det - og de er ret sjældne (og dyre). De nyere modeller (med og uden HDMI) kan kendes på aluminium højttalergrill - hvor de ældre har stofbeklædning.
Til alle der gad give input , så har antennemontøren været her og montere antenne , tvet var med kabel til styring af boxen og tv var kodet ind til at styre den , desværre var boxen defekt (ny) men montøren havde en liggende som var lavet til b&O via scartkabel , så ny kører det :) og str på skærm passer perfekt til mellemrum mellem vinduer , og lyden er jo bare fantastik i B&O skærme . så det helle spiller bare.
Tillykke med det - fint at du fik den løsning, som du ønskede dig.
Af pure nysgerrighed - hvad var der galt med den anden boks?
Og kostede den B&O-kompatible boks mere?