ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej forum,
Jeg har længe været rigtig glad for mit beovision 11 tv og i fredags købte jeg så et sæt beolab 18 til lige at give det sidste til lydoplevelsen, men her opstår mine problemer.
Jeg havde nemlig regnet med at disse aktive højtalere kunne erstatte mit nuværende Audiovector setup hvor jeg via airplay afspliller lyd direkte til en airport express som er sat til anlægget.
Men jeg erfarer nu at jeg ikke kan bruge airplay eller lign til beolab 18 og derfor skal have tv'et tændt for at afspliie musik - hvad kan jeg gøre? findes der er en adapter/dongle som gør at jeg kan streame musik direkte til højtalerne eller skal jeg ud og købe noget andet B&O gear før det virker?
Håber meget i kan hjælpe
/Kim
Hej Kim og velkommen til Beoworld,
og så tillykke med dit nye setup.
BL18 er (aktive) højtalere, som tilsluttes tv'et enten via (PowerLink-)kabel eler trådløst via WiSA.
Hvis du har dine BL18 tilsluttet via kabel, findes der en mulighed (som nogle aaf Beoworlds læsere bruger).
Ved hjælp af denne (ikke helt billige) PowerLink Switch kan du bruge højtalerne til to forskellige kilder (tv'et og f.eks en APE).
https://almando.com/index.php/almando-category/multiplay/almando-multiplay-stereo.html
Hvad er grunden til at du ikke vil have tv'et tændt? Er det pga strømforbruget?
Det er nemt at konfigurere tv'et, så skærmen bliver slukket ved en bestemt kilde og du har muligheder for at konfigurere, hvordan dine højtalere skal bruges (i forbindelse med din APE), som du ikke har ved brug af Almando'en.
Den nye BeoPlay S8-hub kan muligvis bruges på samme måde som Almandoen. Jeg skriver muligvis, fordi den endnu ikke er testet af brugere til det formål - den er knap nok i forretningerne endnu.
N.B. Hvis du har dine BL18 sat til trådløst (WiSA) kan du ikke bruge Almando-løsningen!
MM
There is a tv - and there is a BV
Hej MM,
Tak for dit svar.
Mit setup er idag således at Beolab 18 er forbundet trådløst til tv'et og apple tv'et er forbundet til tv'et.
Jeg fandt en in-between løsning igår:
Tænd tv'et
Vælg p-mute, så skærmen slukker
Og så brug airplay på min telefon til at streame musik til apple tv'et.
Men kunne stadig godt tænke mig slet ikke at skulle tænde tv'et, kan jeg bruge en playmaker eller en essence i dette setup?
andersenpost: Men kunne stadig godt tænke mig slet ikke at skulle tænde tv'et, kan jeg bruge en playmaker eller en essence i dette setup?
Lige meget hvilken af disse, du vælger, vil de altid være tilsluttet tv'et.
Playmakeren via mini-A/V porten på BV11 og Essence, fordi den skal 'mappes' til en kilde/knap for at kunne bruge tv'ets højtalere/de tilsluttede højtalerne.
Det er tv'et, som er hjernen i dit setup - det er det, som indeholder forforstærkeren (lydmotoren) med alle tilslutningsmuligheder og konfigurations-muligheder.
Som du skriver, kan du dog sagtens 'mute' skærmen. Nogle kilder kan endvidere konfigureres til at slukke for skærmen automatisk (eller ikke).
Hvis du absolut vil blande tv'et udenom, er der kun den løsning, som jeg foreslog ovenfor, tilbage....som dog forudsætter, at du tilslutter dine højtalere via kabel i stedet for via WiSA.