ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Wat mij op valt is dat de beovision 8-40 s'avonds behoorlijk in beeld lichtsterkte terug word gebracht.
Teveel als je het mij vraagt.
Delen jullie deze mening?
Wie heeft er in het service menu hier aanpassingen voor gedaan.
Uhh, niemand?
Welke instelliningen heb je dan gezien die dat mogelijk moeten maken?
Bij mijn weten vind je alleen de offset instelingen voor helderheid, kleur en alle andere specifieke kleur waardes.
Maar ik heb dacht ik nog geen instelling gezien voor de mate waarin je helderheid/contrast regelt voor de heoveelheid invallend licht in de woonkamer.
Misschien wat dichter bij gaan zitten
Nog dichter bij?
Auto picture control?
Adaptive Backlight?
Er moet toch wel iets in het service menu in te stellen wezen dat je s'avonds meer lichtsterkte in het beeld kan brengen!
's avonds vind ik het beeld flets.
Misschien iets eerder naar bed, waardoor je 's avonds minder moe bent en je de boel wat minder flets ziet........ Heb je misschien een spot op de TV staan die niet de hele TV verlicht? Als het beeld wel wordt verlicht en de sensor voor de automatische contrastregeling niet, dan krijg je flets beeld. Ik verwacht dat de sensor bij de IR ontvanger in de buurt zit.
Nee geen spot.
Je kan toch in het service menu wijzengingen aanbrengen.
Niet dat ik dat op eigen houtje doe hoor,maar ik vind gewoon dat de sensor de tv in lichtsterkte teveel terug haalt.
Zal dan wel aan mij liggen wat niemand stoort ze eigen hier aan.
Ik plak wel een zaklantaarn op de sensor
Ik heb het eindelijk gevonden,je kan in het service menu de lichtsensor uitschakelen.