ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Jeg har et BC8500 som jeg er godt tilfreds med, dog vil jeg gerne kunne tilslutte en hovedtelefonforstærker.
Men hvordan gør jeg dette hvis det da kan lade sig gøre?
Og kan det alternativt gøres på en Beomaster?
Ingen der kan hjælpe?
Kan du ikke bruge et par af højttalerudgangene med en seriemodstand imellem?Sådan er det lavet mange gange før.
Martin
Desværre, jeg vil rigtig gerne vide om ikke man kan tilslutte den tape 2? Den er jo både en ud- og indgang.
Tape-soklen giver kun et line-level signal.Hovedtelefonen skal bruge en højttalerudgang.Der skal altså være en forstærker imellem og du vil sikkert også sætte pris på en volumekontrol.
Men det er der jo på en hovedtelefonforstærker.
Jamen, så er det jo bare med at få fundet det rigtige kabel til at forbinde de to med.
MM
There is a tv - and there is a BV
Men hvilket kabel?
og ved stadig ikke om dt vil virke?
Hvis hovedtelefonforstærkeren blot skal have et linie-signal og den har sin egen volumekontrol, så vil det virke.Du skal bruge et kabel, der tager udgangene (optage-signalerne) fra Tape-soklen.
Ok. Men så vil jeg ikke kunne bruge et alm rca-DIN kabel?
Ved nogen hvor jgvfinder et sådant kabel?
Hvis du kigger på f.eks. Ebay, så find et DIN - 4x RCA kabel og brug så de to, der giver signal.(De to andre er indgange).